2109
شیر مادر باکترهای مقاوم را می کشد!

شیر مادر باکترهای مقاوم را می کشد!

1397/07/30 بازدید333

نی نی سایت: شیر مادر برای نوزاد بر هر درد بی درمانی دواست. قدرت و توانایی شیر مادر تا حدی است که می تواند باکتری های خطرناک و مقاوم به آنتی بیوتیک را از بین ببرد. در تازه ترین تحقیقات متخصصان فنلاندی به این نتیجه رسیده اند که تغذیه با شیر مادر نوزادان را از باکتری‌های خطرناک و مقاوم در برابر آنتی بیوتیک حفظ می‌کند.
متخصصان معتقدند هر سال بیش از ۲۰۰ هزار نوزاد در جهان به دلیل سیستم ایمنی ضعیف به عفونت‌های ناشی از باکتری‌های مقاوم در برابر دارو مبتلا می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند. متخصصان فنلاندی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که در دستگاه گوارش نوزادانی که حداقل شش ماه با شیر مادر تغذیه شده‌اند نسبت به نوزادانی که کمتر از شش ماه با شیر مادر تغذیه شده‌اند یا هرگز شیر مادر نخورده‌اند، تعداد محدودتری از باکتری‌های مقاوم به دارو وجود دارد. آنها دریافتند در بدن نوزادانی که مادران آنها هنگام وضع حمل آنتی بیوتیک مصرف کرده‌اند سطح بالاتری از باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک وجود دارد و این تاثیر تا شش ماه پس از تولد نیز دیده می شود.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این متخصصان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که شیر مادر نیز حاوی باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک است و این احتمال وجود دارد که مادر این باکتری‌ها را از طریق شیر به فرزندش منتقل کند، اما با این وجود تغذیه با شیر مادر بهترین روش در کاهش تعداد باکتری‌های مقاوم به دارو در روده نوزاد است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16491 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11644 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4615 بازدید