2109
مشاوره آنلاین و نوبت مطب اینترنتی با بهترین دکترهای متخصص زنان و زایمان کرج

مشاوره آنلاین و نوبت مطب اینترنتی با بهترین دکترهای متخصص زنان و زایمان کرج

1401/03/08 بازدید243

متخصص زنان و زایمان از آن دسته پزشکانی است که شما به عنوان یک خانم در هر سنی و به دلایل مختلفی ممکن است به آن مراجعه کنید. هر خانمی به خصوص در سنین باروری و بعد از آن در سنین یائسگی باید تحت نظر متخصص زنان باشد. دکتر زنان مشکلات مختلفی از جمله انواع بیماری‌های زنانه، بیماری‌ها و مشکلات واژن مثل خارش، سوزش واژن و غیره، مشکلات مربوط به پریود، بارداری و زایمان، یائسگی و غیره را تشخیص داده و درمان می‌کند. یکی از دوره‌های مهمی که در آن شما نیاز به مراقب بیشتر توسط دکتر زنان دارید، در زمان بارداری است.

در این مطلب می‌خواهیم بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان در کرج را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم چطور برای گرفتن مشاوره آنلاین پزشکی و نوبت اینترنتی با بهترین دکترهای متخصص کرج اقدام کنید.

 

دکتر زنان و زایمان به درمان چه بیماری‌هایی می‌پردازد؟

بهترین دکتر زنان و زایمان و نازایی در درمان بیماری‌های زیر فعالیت می‌کند:

سرطان تخمدان، سرطان رحم، سرطان دهانه ی رحم، واژن و لوله ی فالوپ، پرولپس یا افتادگی مثانه و رکتوم، عفونت‌های قارچی یا باکتریال، رابطه‌ی جنسی دردناک، قاعدگی نامنظم یا درد غیر معمول در قاعدگی، خونریزی غیرطبیعی در دوران قاعدگی، مشکلات دوران یائسگی، اندومتریوز، پولیپ ها ی واژن و دهانه ی رحم، میوم و توده ی رحمی، کیست های تخمدانی ، حاملگی خارج رحمی، مشکلات جفت در بارداری، مشکلات جنینی در طول دوره ی بارداری، فشار خون حاملگی، بیماری های مرتبط با پستان(مثل سرطان سینه)، بیماری های جنسی مقاربتی، مشکلات ناباروری و نازایی، ترشحات نامعمول دستگاه تناسلی، سزارین، زایمان طبیعی در آب.

بهترین پزشکان زنان و زایمان و نازایی برای درمان بیماران چه اقداماتی انجام می‌دهند؟

دکتر متخصص زنان و زایمان مسئول این است که سلامت دستگاه تناسلی و تولید مثل زنان را بررسی و درمان کند. البته کارهایی که دکترهای زنان و زایمان انجام می‌دهند، با یک شرط اولیه انجام می‌شود: اینکه فرد مراجعه‌کننده از نظر جنسی فعال باشد یا احساس درد و ناراحتی داشته باشد. پس در صورتی که فرد از نظر جنسی فعال نباشد یا مشکل خاصی نداشته باشد، معمولا کار دکترهای زنان به یک معاینه‌ی ساده خلاصه می‌شود.

کارهایی که این دکترها انجام می‌دهند شامل تست‌های لگنی (Pelvic Exams)، تست پاپ اسمیر (Pap Smear)، آزمایش سرطان، راهنمایی و مشاوره درباره سکس و حاملگی، درمان نازایی و در نهایت، بررسی و درمان انواع عفونت واژن مانند عفونت قارچی واژن است.

در بین مواردی که نام بردیم، اکثر موارد کاملا مشخص و قابل درک هستند. اما احتمالا تست‌های لگنی نیاز به کمی توضیح داشته باشند. در تست‌های لگنی دکتر سعی می‌کند اندام‌های مربوط به تولید مثل زنان را به صورت تصویری و فیزیکی معاینه کند. در این معاینه‌ها واژن (Vagina)، دهانه رحم (Cervix)، لوله‌های فالوپ، فرج (Vulva)، تخمدان‌ها و رحم زنان بررسی می‌شوند.

چه زمانی به متخصص زنان و زایمان و نازایی خوب مراجعه کنیم؟

بهتر است دختران از سن بلوغ و پدیدار شدن علائم آن به دکتر زنان خوب مراجعه کنند. همچنین برای انجام معاینات مستمر در سنین باروری جهت پیشگیری، درمان و پیگیری بیماری‌های مرتبط با دستگاه تولید مثل زنان و بیماری‌های پستان ضروری است. زنان یائسه نیز جهت درمان مشکلات یائسگی به بهترین دکتر نازایی مراجعه می‌کنند.

در صورتی که سوالات زیر برایتان پیش آمد حتما به متخصص زنان مراجعه کنید و از سلامت خود اطمینان پیدا کنید.

عقب افتادن پریودی نشانه ی چیست؟ پریود نشدم آیا حامله ام؟ درمان دل درد های شدید پریودی چیست؟ پرده بکارت را چگونه تشخیص دهم؟ معایب رابطه جنسی چیست؟ پرده بکارت چطور ممکن است آسیب ببیند؟ راههای درمان نازایی چیست؟ چگونه آی وی اف (IVF) انجام می دهند؟مضرات ارتباط از طریق مقعد؟ درمان تنبلی تخمدان چیست؟ قرص جلوگیری از بارداری باعث درمان کیست می شود؟ راه های جلوگیری از بارداری؟

در مراجعه به دکتر زنان باید انتظار چه کارهایی را داشته باشید؟

هنگامی که به مطب دکتر زنان مراجعه می‌کنید، باید انتظار داشته باشید که دکتر مواردی را به صورت رایج بررسی کند.

  • دکتر باید دستگاه تناسلی و تولید مثل شما را هم از لحاظ خارجی و هم به صورت داخلی معاینه کند.
  • بررسی سینه‌ها از نظر وجود هرگونه کیست و غده کار دیگری که معمولا توسط دکتر متخصص زنان انجام می‌شود. بررسی فیزیکی سینه‌ها می‌تواند به صورت لمس با دست یا به صورت تصویربرداری ماموگرافی انجام شود. این بررسی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه بسیار تاثیرگذار است.
  • دکتر زنان به بررسی فرج می‌پردازد که همان ناحیه خارجی اندام تناسلی است.
  • انجام آزمون لگنی که در این آزمون، دکتر دستکش می‌پوشد و یک یا دو انگشت یکی از دست‌ها را پس از آغشته کردن به لوبریکانت (Lubricant) درون واژن می‌برد. سپس دست دیگر را روی معده (قسمت بالایی ناف) فشار می‌دهد تا اندازه، شکل و موقعیت رحم و تخمدان‌ها را بررسی کند. در این آزمایش همچنین واژن، دهانه‌ی رحم، لوله‌های فالوپ و رکتوم هم ارزیابی می‌شوند.
  • پزشک زنان برای نگاه انداختن به درون واژن از وسیله‌ای به نام اسپکولوم (Speculum) استفاده می‌کند. این وسیله کاری می‌کند تا واژن به صورت موقت بازتر شود تا دکتر بتواند داخل واژن را ببیند و دهانه رحم (رابط بین واژن و رحم) را بررسی کند.
  • تست پاپ اسمیر هم بنا به ضرورت در همین مرحله انجام می‌شود. اگر دکتر مورد خاصی را تشخیص دهد، برای نمونه‌برداری از تست پاپ اسمیر استفاده می‌کند. در این تست، نمونه‌ای از دهانه‌ی رحم برداشته می‌شود تا از لحاظ عفونت‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.

چنانچه دکتر زنان شما پس از انجام مراحل معاینه مورد مشکوکی را تشخیص دهد، درمان خاصی را برای شما در پیش می‌گیرد یا اینکه شما را به یک دکتر متخصص ارجاع می‌دهد. با توجه به مشکل احتمالی‌ که وجود دارد، احتمالا نیاز به این باشد که یک یا چند دارو مصرف کنید، جراحی خاصی را انجام دهید یا اینکه منتظر بمانید و ببینید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

لیست بهترین دکترهای متخصص زنان و زایمان کرج

در ادامه لیستی از بهترین دکترهای متخصص زنان در کرج را آورده‌ایم:

  1. دکتر فرانک راسخ (متخصص زنان و زایمان و نازایی)
  2. دکتر فاطمه مقیمیان (متخصص زنان و زایمان و نازایی)
  3. دکتر فاطمه سلیمانی (متخصص زنان و زایمان و نازایی)
  4. دکتر مینا اکرمی (متخصص زنان و زایمان و نازایی)
  5. دکتر فهیمه ملک افضلی (متخصص زنان و زایمان و نازایی)
  6. دکتر شادی خلخالی راد (متخصص زنان و زایمان و نازایی)
  7. دکتر نسرین اسلامی زاده (متخصص زنان و زایمان و نازایی)
  8. دکتر شهناز اصغری (متخصص زنان و زایمان و نازایی)
  9. دکتر زهرا شاطری (متخصص زنان و زایمان و نازایی)

10.دکتر لیلا قربانی (تخصص زنان و زایمان و نازایی فلوشیپ اورولوژی زنان و جراحی ترمیمی لگن)

چطور بهترین دکتر متخصص زنان و زایمان کرج را پیدا کنم؟

شما می‌توانید برای نوبت دهی و مشاوره اینترنتی بهترین دکترهای متخصص زنان و زایمان کرج به سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو شما می‌توانید با بهترین دکترهای متخصص و فوق تخصص کرج آشنا شوید، نظرات و تجربه‌های دیگران از مراجعه به آن پزشک را بخوانید و بررسی کنید و زمانی که پزشک مورد نظرتان را پیدا کردید، به راحتی و فقط با چند کلیک از پزشک نوبت بگیرید. دیگر نیازی نیست برای گرفتن نوبت از خانه بیرون بروید، ترافیک را تحمل کنید، وقت صرف کنید و یا حتی تلفن را بردارید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها