2109
ویروس تبخال و خطر مرگ نوزاد 11 روزه

ویروس تبخال و خطر مرگ نوزاد 11 روزه

1397/06/21 بازدید1269
نی نی سایت: یک نوزاد پسر 11 روزه بعد از گرفتن ویروس تبخال از یکی از اقوام سرما خورده‌اش، در یک قدمی مرگ قرار گرفت. مادر «اولیور میلر» بعد از اینکه متوجه شد پسرش شیر نمی‌خورد و پشتش را از درد خم می‌کند، سریع او را به بیمارستان رساند.

این نوزاد سریعا به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد تا ضمن دریافت اکسیژن، مورد آزمایش قرار گیرد. بعد از چندین آزمایش مختلف پزشکان متوجه شدند اولیور 8 روز پیش دچار تبخال نوزادی شده که احتمالا از یکی از بازدیدکننده‌هایش که سرما خورده بوده و او را بوسیده یا نوازش کرده، این ویروس را گرفته است.
 
ک نوزاد پسر 11 روزه بعد از گرفتن ویروس تبخال از یکی از اقوام سرما خورده‌اش، در یک قدمی مرگ قرار گرفت.

از آنجا که سیستم ایمنی بدن نوزادان توان مبارزه با ویروس سرماخوردگی را ندارد، اولیور به خاطر وخامت حالش در بیمارستان بستری شد و به گفته «لوسی کندال»، مادر 23 ساله این نوزاد، آنها به قدری شوکه شده بودند که نمی‌توانستند باور کنند یک ویروس ساده سرماخوردگی چنین بلایی سر نوزادش آورده است.

به گفته متخصصان، انواع سرماخوردگی در زمان بروز، در مسری‌تری شرایط خود هستند اما تا زمانی که کاملا درمان نشده باشند، همچنان واگیردارند.

با اینکه اولیور حالا مرخص شده و به خانه رفته، اما باید تا 6 ماهگی آنتی‌بیوتیک مصرف کند و به طور منظم تحت نظر پزشک باشد. از هر 3 کودکی که دچار ویروس سرماخوردگی می‌شود، یکی ممکن است جان خود را از دست بدهد. بنابراین بسیار مهم است که تمام افرادی که به دیدن نوزاد می‌روند، دچار سرماخوردگی نباشند.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16518 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4975 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11669 بازدید