2709
این تبخال مخصوص نوزادان است!

این تبخال مخصوص نوزادان است!

1397/09/07 بازدید1729

نی نی سایت: روزئولا را چقدر می شناسید؟ تبخالی که شیرخوران را گرفتار می‌کند و همیشه با تب و گاهی تشنج همراه است. به گفته فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با روزئولا درمان خاصی ندارد و فقط کنترل تب در کودک برای پیشگیری از تشنج بسیار ضروری است.
دکتر پرویز طباطبایی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان درباره بیماری روزئولا گفت:« این بیماری که در نوزادان و شیرخواران بروز می‌یابد نوعی مشکل ویروسی بوده و با تب بالا و گاهی تشنج همراه است. کودکان مبتلا به این ویروس 5 تا4 روز دچار تب شده و پس از کاهش درجه حرارت بدن دانه‌های ریزی در بدن آنها بروز می‌یابد. »
فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان در ادامه به فارس گفت:« این بیماری درمان خاصی ندارد و فقط کنترل تب در کودک و نوزاد حائز اهمیت بوده تا کودک دچار مشکل خاصی نشود. ویروس روزئولا از خانواده تبخال است، برخی از والدین با مشاهد بثورات جلدی فکر می‌کنند فرزندشان دچار آبله یا سرخک شده در صورتی که ابله ضایعات تاول مانند دارند. همچنین سرخچه به‌دلیل واکسیناسیون، زیاد دیده نمی‌شود از طرفی سرخچه در گروه سنی نوجوان، و روزئولا در کودکان شیرخوار است.این بیماری در برخی از فصول یا در یک بازه زمانی تعداد بیشتری را مبتلا می‌کند، اما به طور کلی در تمام فصول سال و در همه جای دنیا این بیماری وجود دارد.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها