2109
واکسن HPV به زودی تولید می شود

واکسن HPV به زودی تولید می شود

1397/03/27 بازدید345

نی نی سایت: نخستین واکسن ایرانی بیماری HPV در صورت دریافت مجوز از سال 98 وارد بازار می‌شود. محققان دو شرکت دانش‌بنیان ایرانی به پیشرفت 90 و 70 درصدی در تولید واکسن HPV پاپیلوم انسانی رسیده‌اند .
رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات وزیر بهداشت با بیان این مطلب به آنا گفت:« هزینه واکسیناسیون HPV برای هر فرد، 750 هزار تومان و نرخ استفاده از این واکسن در کشور، 43 هزار دز است؛ بنابراین تحقیقات و تلاش‌ها برای تولید واکسن‌های موثر و با کیفیت که این هزینه‌ها را به شدت کاهش دهد، قابل حمایت هستند. واکسن ایرانی دو ظرفیتی HPV (سروتیپ‌های 16 و 18 که نقش عمده‌ای در بروز سرطان دهانه رحم دارند) مشابه سرواریکس است و در مراحل آزمایشات بالینی و دریافت مجوز سازمان غذا و دارو است و با دریافت مجوز، احتمالا از ابتدای سال 98 وارد بازار می‌شود و دیگر واکسن چهار ظرفیتی HPV (سروتیپ‌های 6 ، 11، 16 و 18) مشابه گارداسیل، در مرحله آزمایشات حیوانی است و به پیشرفت 70 درصدی رسیده است.

شیوع 7 درصدی HPV در بین زنان

معاون تحقیقات وزارت بهداشت با اشاره به نتایجی از مطالعات مرتبط با شیوع HPV در کشور گفت: نتایج برخی تحقیقات انجام شده در ایران شیوع کلی این ویروس در جمعیت زنان را حدود 4 تا 7 درصد تخمین می‌زند. مطالعه‌ای در سال 1392 انجام شد و در آن، 30 هزار زن 30 تا 49 سال از جمعیت عادی 4 شهرستان کشور نمونه‌گیری شدند. نتایج این مطالعه نشان داد نزدیک به 3 هزار نفر HPV مثبت داشتند.

فوت370 زن به دلیل سرطان دهانه رحم

رضا ملک زاده معتقد است سرطان دهانه رحم هفدهمین سرطان شایع در بین زنان ایرانی است. او با استناد به آمارهای تخمینی، مرگهای ناشی از سرطان دهانه رحم در کشور را سالانه 370 مورد اعلام کرد.
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، HPV یا پاپیلوم انسانی، هم‌اکنون شایعترین بیماری مقاربتی عصر حاضر است که به دلیل روابط محافظت نشده رخ می‌دهد و مردان بیشترین عامل انتقال این بیماری هستند و مهمترین عواقب ابتلا به این ویروس، بروز سرطان دهانه رحم است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها