2109
#دوشنبه‌ها با نی‌نی سایت بخوانید

#دوشنبه‌ها با نی‌نی سایت بخوانید

1397/02/31 بازدید361

کتاب کلاف آرزوها

  • نویسنده : گرگوار دولاکور
  • مترجم : شهلا حائری
  • نشر قطره، ۱۳۹۴
  • قیمت نسخه کاغذی : ۹۵۰۰ تومان
ژوسلن دختری پر از آرزوهای رنگارنگ بود که با شوهر آینده‌اش آشنا و غرق در زندگی روزمره در یک شهر کوچک فرانسه شد. او مغازه  خرازی خود را با امید پراکندن خوشی‌های کوچک بین مشتریانش اداره می‌کند. هر از گاهی موردی به لیست رنگارنگ آرزوهایش برای خود و خانواده و دوستانش اضافه می کند. تا اینکه با برنده شدن در یک بخت آزمایی فرصت می‌یابد تا بسیاری از آرزوهایش را محقق کند. ولی این پول برایش اتفاقات غیرمنتظره ای را رقم زده است. اتفاقاتی که باعث تغییر زندگی ژوسلن می‌شود. 
کتاب بسیار شیرین و روان و بی‌ادعاست؛ در تعریف داستانی که مشابهت‌های بسیاری با زندگی روزمره در جوامع مدرن ما دارد.  همان آرزوهای رنگارنگ و سبک مطلوب زندگی که فکر می‌کنیم فقط با فلان مقدار پول می‌توانیم به آنها برسیم. 
واکنش ژوسلن و همه آدم‌های کتاب به برنده شدن او، طیف‌های ممکن رفتاری در مواجهه به چنین پدیده‌ای را توصیف می‌کند. نویسنده اصلا ادعا نمی‌کند که پول تنها خوشبختی نمی‌آورد. بلکه به شکلی زیبا نشان می‌دهد فقط کسانی می‌توانند طعم خوشبختی را بچشند؛ که در روزمره‌گی‌ها و بی‌اهمیت‌ترین جزییات زندگی نیز، لطف و خوشی را درک کنند و آنرا برای خود و دیگران بسازند. 
با خوانش یک رمان کوتاه و جذاب، کام این روزهای لطیف بهاری را شیرین تر کنید. از این کتاب تنها در فرانسه ۵۰۰هزار نسخه فروش رفته و به ۲۹ زبان ترجمه شده است. 
این کتاب با نام" فهرست چیزهایی که دلم میخواهد" و با ترجمه سعید بوغیری، به قیمت ۵۵۰۰ تومان و به صورت دیجیتال قابل تهیه است.

کتاب کلاف آرزها برای کودکان
 

مجموعه ۱۲جلدی گاستون پسر کنجکاو

  • نویسندگان: ماتیو دولوبیه، ماری ابینه، گنائل بوله، کاترین پروتو
  • مترجمان: فخرالدین نجاتی، حمیده موسوی
  • نشر نوشته، ۱۳۸۷
  • قیمت نسخه کاغذی: ۱۸۰۰۰ تومان
گاستون پسر بچه کنجکاوی است که مانند دیگر همسالان خود در روند رشد دچار سوالها و ابهام‌های بسیاری می‌شود. سوالاتی که دیر یا زود همه والدین و مربیان ناچار از مواجهه و پاسخگویی به آنها هستند. اطرافیان گاستون شامل پدر و مادر و ... به شیوه‌هایی ساده و عینی به سوالات او پاسخ می‌دهند. 
در هر جلد از این مجموعه یکی از سوالات مطرح می‌شود از قبیل: علت تفاوت آدمها با یکدیگر، چگونگی به وجود آمدن جهان و ... .
در پایان هر جلد نیز بخشی به عنوان کمک و راهنمایی برای والدین و مربیان در نظر گرفته شده است و با ارائه استدلال‌هایی، درباره مواجهه با سوال کودک و روند صحیح پاسخ گفتن به آن، بحث شده است. این مجموعه توسط یک تیم شامل روانشناس و جامعه شناس و نویسنده کتاب‌های کودکان تهیه شده است و تصویرسازی های زیبا، از آن مجموعه‌ای سودمند و جذاب پدید آورده است.

کتاب گاستون

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16505 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11659 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4801 بازدید