2109
ژن‌ها زمان مرگ را نشان می‌دهند!

ژن‌ها زمان مرگ را نشان می‌دهند!

1396/12/02 بازدید625

نی نی سایت: تمام اطلاعات‌مان با همه جزئیاتش روی ژن‌هایمان ثبت می‌شود و حالا هم معلوم شده ژن ها می‌توانند زمان دقیق مرگ‌مان را هم نشان بدهند!
دانشمندان مرکز تخقیقاتی ژنتیکی CRG در بارسلونای اسپانیا، با مطالعه فعالیت ژن های بافت انسانی بعد از مرگ متوجه الگوهای خاصی شده‌اند که می‌تواند زمان مرگ فرد را ترسیم کند.
برای انجام این مطالعه و تشخیص تغییرات ژنتیکی بعد از مرگ، بیولوژیست مرکز CRG و همکارانش 9 هزار نمونه بافت از 39 اهداکننده جمع‌آوری کردند و اطلاعات مربوط به زمان مرگ و زمان گرفتن نمونه هم به ثبت رسید.
به گزارش نی نی سایت، این محققان با بررسی نمونه‌ها متوجه شدند پاسخ هر عضو از بدن به مرگ، کاملا منحصر به همان بافت است.
بعد از مرگ، بیش از 600 ژن فعالیت‌شان را به شدت افزایش یا کاهش می دهند و همزمان، کمترین تغییر در فعالیت ژنی مغز یا طحال رخ می‌دهد.
این دانشمندان برای بازیابی زمان مرگ هر فرد، از الگوی خاص تغییر هر بافت استفاده کردند و با کمک نرم‌افزارهای تحلیل‌گر، متوجه شدند بیشترین افزایش و کاهش در میزان فعالیت ژنی بین 7 تا 14 ساعت بعد از مرگ رخ می‌دهد.
برای مثال در خون، که کاهش فعالیت ژنی شامل تولید DNA، واکنش ایمنی و متابولیسم نشان می‌دهد مرگ 6 ساعت قبل از نمونه‌گیری اتفاق افتاده است.
به گفته پژوهشگران، توانایی تشخیص مرگ با استفاده از ژن‌های فرد فوت شده می‌تواند بسیاری از شک و شبهه‌های موجود در جنایات را از بین برده و حتی روند حل این پرونده‌ها را سرعت دهد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11610 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4016 بازدید