2109
دارو‌های ضد افسردگی خطر اوتیسم را در نوزادان و دوران بارداری افزایش نمی‌دهند

دارو‌های ضد افسردگی خطر اوتیسم را در نوزادان و دوران بارداری افزایش نمی‌دهند

1400/05/24 بازدید1377

اکنون زنان می‌توانند در طول بارداری دارو‌های ضد افسردگی بسیار مورد نیاز را مصرف کنند بدون اینکه نگران افزایش اوتیسم در نوزادان باشند.

زنانی که از اختلالات خلقی از افسردگی رنج می‌برند در ادامه مصرف دارو‌های خود بی‌خطر هستند. این اطلاعات به منظور روشن کردن سرنوشت تأثیر دارو‌های ضد افسردگی بر روی کودک در دوران بارداری مفید است که در بهترین حالت طبق گفتگوی پزشکی قبل از انتشار این مطالعه مشخص نبود.

آنچه که مطالعه نشان داد این است که در حالی که بیماری افسردگی و موارد دیگر تشخیص داده می‌شود، احتمال ابتلای نوزاد به اختلال طیف اوتیسم یا تأخیر در رشد را افزایش می‌دهد اما استفاده از دارو‌های ضد افسردگی به افزایش خطر هیچ یک از آن‌ها ارتباطی ندارد. از هر ۵۴ کودک یک نفر در طول زندگی خود با یک اختلال طیف اوتیسم تشخیص داده می‌شود.

کسانی که مبتلا به اختلال رشد هستند (که شامل اوتیسم نیز می‌شود) از هر شش نفر یک نفر هستند. تعداد زنانی که در دوران بارداری از دارو‌های ضد افسردگی استفاده می‌کنند یک در ۱۰ است. طبق مطالعه، تقریباً شش درصد از کل بارداری‌ها است. برخی از مادران این کودکان به عنوان یک اختلال خلقی روانشناختی تشخیص داده شدند. تقریباً یک سوم زنان قبل از بارداری دارای اختلال بودند و تقریباً ۲۵ درصد آن‌ها در دوران بارداری دارو مصرف می‌کردند. خطر داشتن نوزادی که بعداً با یک اختلال طیف اوتیسم یا یک اختلال رشد تشخیص داده می‌شود برای مادرانی که از افسردگی رنج می‌برند یا مانند آن در مقایسه با مادرانی که رنج نمی‌برند، تقریباً دو برابر است.

دارو‌هایی که در دوران بارداری مصرف می‌شوند هیچ تاثیری در نوزادان مبتلا به این شرایط ندارند. می‌دانیم زنانی که ممکن است دچار افسردگی شده باشند می‌توانند در طول بارداری داروی مناسب برای تنظیم خلق و خوی خود مصرف کنند که به نوبه خود به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین مراقبت‌ها را برای خود و همچنین نوزادان در دوران بارداری داشته باشند.

 

 

منبع: www.babygaga.com

ارسال نظر شما

login captcha

من دارو ضد افسردگي استفاده ميكنم 

خيلي ميترسم واسه بارداري ميخواستم با دكترم در موردش حرف بزنم كه دُز قرصامو بياره پايين و قطعش كنه

ولي با اين مقاله خيالم راحت شد 

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16418 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11604 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3859 بازدید