2109
آیا به برندگان لاتاری پول میدهند؟

آیا به برندگان لاتاری پول میدهند؟

1402/12/21 بازدید401

«آره بابا! خودم شنیدم که فلانی می‌گفت به هر برندۀ لاتاری فلان‌قدر پول می‌دهند و فلان ماشین گیرش می‌آید و...»

احتمالا شما هم چنین جمله‌ای را شنیده باشد؛ اما خوب به‌نظرتان چنین چیزی حقیقت دارد؟ یا اصلا بگذارید سوال مهم‌تری بپرسیم؛ کلا می‌دانید لاتاری چیست؟

اگر «آره» که خوب خدا را شکر! اما اگر هم نمی‌دانید، نگران نباشید. چون الان می‌خواهیم با هم قصۀ لاتاری را ورق بزنیم و آخرسر ببینیم آیا به برندگان لاتاری پول میدهند یا نه!

اصلا لاتاری چیست؟

اگر در لغت‌نامه‌ها دنبالش بگردیم، می‌بینیم که نوشته‌اند لاتاری معادل «بخت‌آزمایی» است؛ ولی خوب قصۀ ما همین‌جا به‌سر نمی‌رسد!

چون در دنیای خارج از کتاب‌ها، عبارت لاتاری یا همان «Green Card Lottery»، نام یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی آمریکاست. ماجرایش هم این است که از سال 1990، دولت‌مردان آمریکایی تصمیم گرفتند برنامه‌ای راه بیندازند تا با آن، همۀ مردم دنیا بتوانند شانسشان را برای زندگی در این سرزمین امتحان کنند.

حالا لازمۀ شرکت در این برنامه چیست؟ هیچی! فقط شانس! چون برندگان لاتاری با قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند. چطوری؟ قصه‌اش خیلی مفصل است! به‌خاطر همین، بگذارید باقی‌اش را به مقالۀ لاتاری چیست واگذار کنیم که در وبسایت مجموعۀ حامی مهاجر منتشر شده و به خوبی راهنمایی‌مان کرده.

بنابراین دیگر بهتر است برویم سراغ موضوع اصلی‌مان؛ آن هم اینکه برندۀ لاتاری دقیقا چه چیزی نصیبش می‌شود؟

جایزه لاتاری چیست؟

بیایید یک بار برای همیشه تکلیف این موضوع را مشخص کنیم!

ببینید! اگر جایی حرف از جایزۀ لاتاری می‌شود، آن موضوع اصلا ربطی به لاتاری مدنظر ما ندارد! چرا؟ چون آمریکا 2 لاتاری دارد؛ یکی «لاتاری گرین کارت» که همان برنامۀ مهاجرتی‌اش است و یکی هم «لاتاری پولی» که نوعی بخت‌آزمایی است، جایزۀ نقدی دارد و فقط هم شهروندان آمریکایی می‌توانند در آن شرکت کنند؛

پس موضوع «جایزه لاتاری» به همین لاتاری پولی برمی‌گردد که دخلی به ما اهالی ایران ندارد! اما در عوض، ما می‌توانیم در لاتاری گرین کارت آمریکا شرکت کنیم که مهم‌ترین جایزه‌اش، همین محقق‌شدن رویاهای کودکی و زندگی در دل ایالات متحده است.

اما خوب این‌ها یعنی چه؟ یعنی اگر برنده لاتاری گرین کارت بشویم، به ما پول و خانه و ماشین نمی‌دهند؟ معلوم است که نه! چون همین‌که می‌توانیم با صرف هزینه‌ای اندک به آمریکا برویم (در قیاس با باقی روش‌های مهاجرتی آمریکا که بسیار پرهزینه‌اند)، خودش به‌اندازۀ هزاران خانه و ماشین می‌ارزد!

ولی خوب معنی حرفمان این نیست که لاتاری هیچ مزیتی ندارد؛ چون دقیقا برعکس است؛ یعنی این برنامۀ مهاجرتی، تا آنجا که چشم کار می‌کند مزیت و ویژگی منحصربه‌فرد دارد! بگذارید راجع‌به چند‌تایی‌شان صحبت کنیم.

مزایای لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

تعدادی از این مزایا را تندتند و خلاصه‌وار می‌گوییم که نه شما خسته شوید و نه نوشته‌مان زیادی طولانی شود!

هزینه رفتن به آمریکا با لاتاری ناچیز است!

مگر اتفاقی مهم‌تر از این هم داریم؟ به‌خصوص که اگر کمی دربارۀ راه‌های مهاجرت به آمریکا بخوانیم، می‌بینیم هرکدامشان چندده‌هزار دلاری می‌خواهند؛ اما لاتاری چه؟ کلا به رقمی بین 2هزار تا 3هزار دلار نیاز دارد! باور نمی‌کنید؟ به مقالۀ هزینه های بعد از قبولی لاتاری در وبسایت حامی مهاجر سر بزنید تا شگفت‌زده شوید!

می‌توانیم برای خانواده‌مان هم گرین کارت بگیریم!

از عجایب لاتاری همین است که اگر یک‌وقت شانسمان زد و برنده شدیم، می‌توانیم برای همسر و فرزندان مجرد زیر21سال خودمان هم ویزای ایالات متحده را دریافت کنیم؛ همین‌قدر رویایی و هیجان‌انگیز!

بله که می‌توانیم کار کنیم!

نمی‌دانیم تا حالا دربارۀ ویزای کاری آمریکا چیزی خوانده‌اید یا نه! اما فعلا در همین حد بدانید که اخذ این ویزا کار حضرت فیل است! چون نه‌تنها باید به تمام ریزه‌کاری‌های حرفه‌مان مسلط باشیم، که باید رقبای جهانی زیادی را هم در این مسیر کنار بزنیم.

منتها با برنده‌شدن در لاتاری، دیگر خبری از این دردسرها نیست. فقط لازم است پایمان به خاک آمریکا برسد تا بتوانیم مثل هر شهروند آمریکایی دیگری کار کنیم.

زندگی آزادانه در هر ایالتی که بخواهیم!

یکی از نکات جالب‌توجه در خصوص شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا همین است که آن‌ها، می‌توانند هرجا دلشان می‌خواهد زندگی کنند؛ پس اصلا خبری از «شهرهای ممنوعه» نیست. طوری که فقط کافی است اراده کنیم تا روزهایمان در قلب نیویورک یا دل تگزاس سپری شود؛

البته در این بین باید به یک نکتۀ مهم توجه کنیم. آن هم اینکه از میان تمام ایالت‌های آمریکا، باید جایی را برای زندگی انتخاب کنیم که با شرایطمان سازگارتر است؛ اما چطور می‌توانیم این ایالت را انتخاب کنیم؟ از طریق جست‌وجو در اینترنت، کمک‌گرفتن از مهاجران ایرانی و مشورت‌کردن با متخصصانی نظیر متخصصان مهاجرتی مجموعۀ حامی مهاجر.

جمع‌وجور کنیم!

آنچه گفتیم، تنها گوشه‌ای از حقایق هیجان‌انگیزِ لاتاری بود؛ زیرا مثلا یکی دیگر از مزایای لاتاری این است که ما را تنها در عرض دو سال به آمریکا می‌رساند. آن هم در حالی که باقی روش‌های مهاجرتی آمریکا ممکن است ده‌پانزده سال طول بکشند!

بنابراین هرچند به برنده لاتاری جایزه و پول و خانه نمی‌دهند، برنده‌شدن در همین برنامه به‌قدر کافی مهم و ارزشمند است؛ چون می‌دانیم اتفاقی مثل «مهاجرت بی‌دردسر به آمریکا»، از آن فرصت‌هایی است که تک‌وتوک پیش می‌آید.

بسیار خوب! عرضمان تمام! امیدواریم با خواندن این مقاله، تا حدی پاسخ سوالتتان را گرفته باشد. با این حال اگر سوال دیگری هم بود، در بخش دیدگاه‌ها پاسخگویتانیم. خیالتان راحت!

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها