2109
دیابت مخفی خطری بالقوه مرگبار در بدن این افراد

دیابت مخفی خطری بالقوه مرگبار در بدن این افراد

1394/09/02 بازدید147

نی نی سایت: پژوهشگران هشدار می‌دهند خستگی، احساس تشنگی و احساس ادرار مکرر در افراد می‌تواند نشان دهنده دیابت مخفی در افراد باشد. گفتنی است، نشانه‌های دیابت تنها در یک نفر از هر 100 نفر شناسایی می‌شود و شامل از دست دادن وزن، خستگی، کاهش سرعت بهبود زخم‌ها، تاری دید و تشنگی مداوم است. بررسی‌ها نشان می‌دهند، سرعت بهبود زخم‌ها می‌تواند یک نشانه جدی ابتلا به دیابت در افراد باشد.بیماری دیابت می‌تواند سبب نابینایی، قطع اعضای بدن، آسیب عصبی، آسیب دیدگی کلیه‌ها، بیماری‌های پوستی و حتی آلزایمر شود. در سال 2014 سازمان بهداشت جهانی تخمین زد که حدود 19 درصد از جمعیت بزرگسال در جهان به این بیماری مبتلا هستند.

عوامل متعددی از جمله افزایش وزن، عوامل ژنتیکی و رژیم غذایی در بروز دیابت مؤثر است.
کارشناسان جهت مقابله با ابتلا به بیماری دیابت توصیه می‌کنند افراد در مقابل نور خورشید قرار بگیرند زیرا باعث جذب ویتامین D در بدن آنها می‌شود، خوردن مواد غذایی چون دارچین، ادویه‌‌جات و ترشی‌جات به همراه غذا می‌تواند در جلوگیری ارز ابتلا به دیابت مؤثر باشد.خوردن کامل هر 3 نوبت غذایی به طور کامل می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به دیابت مؤثر باشد.عدم مصرف غذاهایی چون انواع شیرینی‌جات، نان سفید، برنج و پاستا نیز می‌تواند در حفظ سلامت بدن مؤثر باشد.

برهم خوردن ساعات خواب و بدخوابی نیز می‌تواند سبب افزایش خطر ابتلا به دیابت در افراد شود، بدخوابی همچنین سبب افزایش ترشح هورمون استرس، کورتیزول و در نتیجه ابتلای افراد به دیابت می‌شود. مصرف قهوه به میزان 2 الی 3 فنجان در روز به ویژه در وعده صبحانه می‌تواند از ابتلای افراد به دیابت نوع 2 جلوگیری کند. پژوهشگران هشدار می‌دهند در صورت عدم کنترل قند خون و عدم کشف ابتلای فرد به دیابت این بیماری می‌تواند با تخریب رگ‌های کوچک خونی در چشم‌ها، کلیه‌ها، دست و پا، اعصاب و حتی پوست و مو باعث نابودی آنها و حتی قطع عضو شود.پژوهشگران بیش از یک و نیم میلیون مرگ و میر مستقیم در اثر ابتلا به دیابت را در سال 2012 به ثبت رسانده‌اند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16472 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11632 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4448 بازدید