2109
کامیون قدیمی اما پرفروش در ایران

کامیون قدیمی اما پرفروش در ایران

2 هفته پیش بازدید326

کامیون ها همواره یکی از مهم ترین و اصلی ترین وسیله برای توسعه و نوسازی در کشور به شمار میرود. مردم نام خودروهای سنگین را با کامیون می شناسند. در ابتدا اصغر قندچی کامیون های ماک را وادر کشور کرد و برای شهرسازی، جاده سازی و معادن و بار کشی از کامیون ها استفاده می کردند و کارها بسیار سریع پیش می رفت. اما بعد از مدتی نام کامیون های ماک دیگر در سطح کشور مطرح نبود. به نظر شما کدام کامیون قدیمی هنوز در جاده ها مانده است؟

شما حتی اگر علاقه ای به کامیون ها نداشته باشید بارها بارها کامیون های نارنجی بنز را در سطح جاده های کشور دیده اید و اکثرا کامیون را با همین خودرو می شناسید. کامیون های نارنجی بنز در قرن 19 میلادی در کشور آلمان به تولید می رسیدند. مردم آلمان از این کامیون به خوبی استقبال کردن به طوری که جزو پرفروش ترین ها به حساب می آمد. کامیون های معروف بنز قبل از انقلاب در سال 1338 شمسی وارد کشور شدند و در نوسازی ناوگان حمل و نقل و ساخت و ساز کشور نقش بسزایی را ایفا کردند.

معرفی کامیون قولکی در ایران

کامیون های بنز نارنجی که در ایام قدیم از آن به عنوان قولک نیز یاد می کردند که بعدها بههمین نام نیز معروف شد؛ از همان ابتدا دارای طرفداران زیادی شد و در ایران نیز بسیار پرفروش بود.

کامیون بنز به دلیل استهلاک بسیار پایینی که داشت و تعمیرات دیر هنگام به قولک معروف شد. چرا که کامیون داران بنز نارنجی اغلب درآمدشان را صرف خانه و امورات شخصی خود می کردند. زمان کمی را در تعمیرگاه ها به سر می برند. شبیه کامیون و کشنده های چینی امروزی نبودند که بیشتر وقت خود را در تعمیرگاه ها به سر می برند. الحق که نام قولک برازنده آنها بود.

این کامیون های نارنجی در دو مدل 1924 و 2624 در سطح جاده های کشور وجود دارند ضمن اینکه دارای دو کاربری باری و کمپرسی هستند. مدل 1924 بنز دارای تناژ 19 تن و 2624 دارای تناژ 26 تن است.

بررسی مشخصات فنی پرچالش ترین کامیون ایران

کامیون بنز یا همان کامیون مایلر در ایران توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو دیزل مونتاژ و تولید می وشد. اما با گذشت چندین دهه این کامیون هنوز در دل جاده های ایران می باشد این چطور ممکن است/

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تجهیزات و نکات ایمنی بسیاری را کامیون و کشنده های جدید دارند. حال کامیون بنز قدیمی چطور هنوز باقی مانده است. کامیون بنز ایران خودرو دیزل همگام با پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات و نکات ایمنی کامیون ها تغییرات اساسی را روی کامیون بنز قدیمی اعمال کرده است. ضمن اینکه موتور کامیون بنز جدید با قدیمی ها متفاوت و ارتقا یافته است.

کامیون بنز 1924 و 2624 دارای موتور بنز مدل MB-OM 355LA با 280 اسب بخار قدرت و این موتور توان تولید 1050 نیوتن متر گشتاوری را در 1500 الی 1000 دور در دقیقه دارد. حجم مجموع سیلندر این کامیون 11580 سی سی است. موتور کامیون های بنز از نوع 6 سیلندر خطی می باشد. حجم باک سوخت آن ها 400 لیتری است.

هر چند موتور این کامیون ارتقا یافته است اما توانست استاندارد آلایندگی یورو 4 را دریافت کند. تفاوت اصلی این دو مدل کامیون ها علاوه بر تناژ آن ها در سیستم گیربکس آنهاست. گیربکس کامیون بنز 1924 از نوع 6 دنده جلو و یک دنده عقب از نوع زد اف دستی می باشد. گیربکس کامیون بنز 2624 از نوع 16 دنده جلو و 2 دنده عقب از نوع زد اف دستی می باشد.

امکانات و تجهیزات کامیون بنز باری و کمپرسی

کامیون بنز کمپرسی و باری 1924 و 2624 دارای تجهیزات و امکاناتی به شرح ذیل هستند:

این مدل کامیون دارای تجهیزاتی مانند چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، صندلی راننده و کمک راننده قابل تنظیم و مجهز به کمربند ایمنی سه نقطه، آفتابگیر داخلی، بخاری و کولر درجا، کولر و بخاری، قفل عرضی دیفرانسیل، جعبه کمک‌های اولیه، سیستم ترمز مجهز به فیلتر رطوبت گیر، تیپ کمپرسی مجهز به PTO مثلث خطر، بوق برقی و بوق دنده عقب، جک، ظرفیت مخزن ادبلو 30 لیتر، تاخوگراف، تایر زاپاس، سیستم صوتی (رادیو، دو عدد بلندگو)، شیلنگ باد، سیستم سپهتن، کپسول آتش نشانی، قفل مرکزی قفل عرضی و طولی دیفرانسیل، گاردهای جلو، عقب و جانبی و ... است.

خرید و ثبت نام کامیون بنز

اغلب شرایط ثبت نام کامیون های بنز به صورت اینترنتی از وب سایت شرکت ایران خودرو دیزل صورت می گیرد. البته شایان ذکر ثبت نام این مدل کامیون ها الخصوص کمپرسی آن در دقایق اولیه بسته می شود و تکمیل ظرفیت آن را اعلام می کنند. بسته شدن زود هنگام ثبت نام کامیون های بنز نشان از محبوبیت آن در بین مردم است. وب سایت دیزلیران اخبار و شرایط ثبت نام کامیون های بنز را به صورت آنلاین اعلام می کند.

ثبت نام ایران خودرو دیزل

البته قابل ذکر است که شرکت بزرگ دیزلیران مرجع خرید و فروش انواع خودروهای سنگین در سطح کشور می باشد. برای خرید انواع کامیون های بنز صفر و کارکرده با کاربری های کمپرسی و باری می توانید به مجموعه دیزلیران مراجعه و مشاوره رایگان در زمینه خرید و فروش انواع خودروهای سنگین دریافت کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها