2109
ارتودنسی دندان، روشی قدیمی با نتیجه موفق

ارتودنسی دندان، روشی قدیمی با نتیجه موفق

1400/11/12 بازدید456

از ارتودنسی دندان چه میدانید؟ همه ما میدانیم سالم بودن و مرتبی دندان ها یکی از مهمترین عواملی است که علاوه بر سلامتی فرد به زیبایی صورتش می افزاید و اغلب افراد به همین علت علاقه مند به ترمیم دندان هستند.

در این مقاله ما قصد داریم که درباره سه روش مهم ترمیم و مرتب سازی دندان ها بپردازیم، اگر شما جزء آن دسته افراد هستید که به این درمان ها احتیاج دارید با آگاهی بیشتر و نزد دندانپزشک متخصص و با تجربه تری بروید و ایرادات آن را برطرف سازید.

ارتودنسی دندان یکی از روش های مهم دندانپزشکی است و افراد زیادی هستند که به این روش برای ازبین بردن نامرتبی دندان هایشان احتیاج دارند و با توجه به نوع نیاز دندانشان یکی از انواع روش های آن را با نظر دندانپزشک خود انتخاب می نمایند و درمان خود را آغاز میکنند.

ارتودنسی دندان از درمان های طولانی مدت در دندانپزشکی است و شاید حدود دوسال طول بکشد تا نتیجه درمان شما همان شود که در نظر دارید. پس اگر این روش مناسب شما بود باید با صبر و تحمل خود را بالا ببرید تا طول دوره درمان به خوبی بگذرد و در آخر صاحب دندان های یکدست و زیبا شوید و جذابیت لبخندتان را چندین برابر کنید.

از انواع روش های ارتودنسی دندان که دندانپزشکتان برای شما در نظر میگیرد میتوانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • ثابت
  • متحرک
  •  دیمون
  •  نامرئی
  • لینگوال
  •  فانکشنال

اگر دندان ها حالت مناسب نداشته باشد برای شما خوردن و جویدن سخت خواهد شد و بهتر است هر چه زودتر دست به کار شودید!

شما بعد از مراجعه به دندانپزشک میتوانید مطمئن شوید که آیا احتیاج به ارتودنسی دندان دارید، چرا که دندانپزشک معایناتی را قبل از انجام برای شما در نظر دارد و بعد از تشخیص پزشک میتوانید آن را انجام دهید. اینگونه نیست که شما به دندانپزشک مراجعه کنید و بگویید میخواهم ارتودنسی دندان انجام دهم و او هم بدون هیچ معاینه ای انجام دهد.

 بهترین سن انجام ارتودنسی دندان بستگی به نظر دندانپزشک دارد برخی از افرد هستند که در همان سنین کودکی و عده دیگر در بزرگسالی انجام می دهند. لازم به ذکر است شرایط هر فرد با دیگری در روش درمان متفاوت است و نباید با قطعیت و به طور یکسان برای افراد نسخه یکسان نوشت.

نتیجه آخر کار به این بستگی دارد که نزد چه کسی درمانتان انجام میشود و برای ارتودنسی دندان مهم است که در نزد متخصص ارتودنسی دندان انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 

 

ایمپلنت دندان روش مناسب برای جایگزین دندان ها

 

از روش های خوب دیگر در دندانپزشکی میتوانیم ایمپلنت دندان را نام ببریم. ایمپلنت بهترین جایگزین دندان ها شناخته شده و در حال حاضر دندانپزشکان از آن برای بیماران خود استفاده می نمایند.

در درمان بوسیله ایمپلنت دندان، ایمپلنت جایگزین ریشه دندان شما خواهد شد و با دندان های طبیعی سازگاری دارد و مشکلی ایجاد نمی کند. ایمپلنت ها پایه ای محکم برای دندان های ثابت و یا قابل جا به جا شدن را ایجاد می نمایند.

جنس ایمپلنت ها از تیتانیوم خالص است و این عنصر با بدن انسان ها سازگاری دارد و عوارض را برایشان ایجاد نخواهد کرد. شکل ایمپلنت به صورت میله های باریکی است که در استخوان فک وجود دارد.

می توانیم بگوییم که امروزه در حال حاضر درمان به وسیله ایمپلنت دندان از بهترین جایگزین های برای دندان هایی است که آسیب دیده است.

 

تا قبل از این تنها راه های درمانی افراد استفاده از پروتزهای دندانی بود اما با گذشت زمان ایمپلنت دندان جایگزین مناسبی برای این روش از درمان شد.

ایمپلنت دندان به دو روش زیر توسط دندانپزشک شما و با توجه به شرایطی که دارید انجام می گیرد:

  • اندوستیال
  • ساب‌پریوستیال

قبل از انجام ایمپلنت دندان ها باید هرگونه ایرادات بررسی شود و اگر پوسیدگی وجود داشت آن را برطرف کرد. در انجام ایمپلنت دندان حتما بصورت جراحی انجام می شود و آن همان قسمتی است که ایمپلنت را در استخوان می گذارند و در چند ماه بعد از جراحی پین تیتانیومی با استخوان فک یکی می شود.

با گذشت زمان و مطمئن شدن دندانپزشک از ادغام استخوان و ایمپلنت می تواند پروتز دندان را بر روی ایمپلنت ها نصب نماید.

اما قبل از اقدامی حتما مطمئن شوید که انجام این کار برای شما مناسب است و نتیجه خوبی حاصل می شود.

برای جراحی و گذاشتن ایمپلنت دندان، از دندانپزشک خود بخواهید که تمام مراحل انجام کار را برای شما توضیح دهید و با آگاهی کامل برای جراحی خودتان را آماده نمایید.

اگر پرونده پزشکی خاصی دارید حتما آن را با دندانپزشک خود مطرح نمایید تا نسبت به سلامتی شما مطمئن باشند و بعد از آن با توجه به شرایط این نوع از جراحی را برای شما انجام بدهند.

قبل از جراحی نیاز است دهان و لثه های شما کاملا معاینه شود و سالم باشند. چون نباید در محلی که قرار است ایمپلنت قرار گیرد عفونت داشته باشد.

از قسمت هایی که قرار است جراحی روش صورت بگیرد باید اسکن گرفته شود و آن هم توسط دندانپزشک بررسی شود.این اسکن معمولا به همراه یک ریپورت و CD تهیه میشود.

دندانپزشک شما به وسیله این اسکن ارتفاع و ضخامت استخوان و موارد مهم همچون محل عبور اعصاب مهم، سینوس ها را بررسی میکند و بهترین سایز و محل قرار گرفتن ایمپلنت ها را برای دندان شما مشخص می کند.

مدت زمانی که این عمل طول می کشد بستگی به این دارد که چه تعداد باید ایمپلنت شود و هر چه تعداد بالاتر رود زمان انجام آن بیشتر طول می کشد.

در این نوع جراحی از بی حسی استفاده می کنند و شما در مدت انجام کار می توانید بیدار باشید. اما در برخی موارد برای کسانی که اضطراب دارند از آرامشبخش استفاده می کنند تا از ترس و استرس آنها کاسته شود.

بعد از اینکه لثه بی حس شد، دندانپزشک شما برشی در لثه می زند و یک سوراخ در استخوان فکتان ایجاد می کند و این محلی برای جایگذاری ایمپلنت می باشد.

در شرایطی میتوان دندان آسیب دیده را کشید و ایمپلنت را جایگذاری کرد و این کار در یک جلسه انجام داد که به این کار ایمپلنت فوری نیز میگویند و همیشه از این روش استفاده نمی شود و با صلاح دندانپزشک انجام می پذیرد.

در بعضی از جراحی ها احتیاج است ایمپلنت دندان تحت بیهوشی انجام گیرد که این نوع از جراحی در مراکز خاصی انجام می شوند و تجهیزات آن مراکز خاص تر است و شما را بیهوش می کنند و طول عمل برای شما شبیه به خواب خواهد گذشت.

به نظر می رسد که انجام این روش با بیهوشی به نفع بیمار است و چیزی را حس نمیکند چون همین ترس باعث میشود خیلی از افراد از مراجعه به دندانپزشک خودداری کنند و مشکلات جدی تری برای دندان هایشان پیش آید.

بنابراین شما میتوانید به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید و هر چه زودتر نسبت به ترمیم  دندان هایتان بپردازید.

 

مراحل انجام آسان کامپوزیت دندان

 

آخرین روشی که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم کامپوزیت دندان می باشد. کامپوزینت دندان از روش های زیباسازی برای دندان هاست. علاوه بر بیمارانی که به این درمان احتیاج دارند عده ای هستند که با هدف زیبایی بیشتر به انجام آن می پردازند و جلوه زیباتری به دندان های خود می دهند و در آخر صاحب دندان های مرتب و سفید میشوند.

 کامپوزیتی که برای دندان مناسب است دارای ویژگی های خاص باشد و تنها سفید بودن و استحکام معیاری برای استفاده در دندانپزشکی نمی باشد.

کامپوزیت علاوه بر این سفید بودن و استحکام باید قابل پولیش باشد و درخشنده و طبیعی باشد و همچنین به صورت لایه لایه بتوان آن را بازسازی کرد.

کامپوزیت به فرم خمیری هستند و قابلیت انعطاف دارند و همین ویژگی باعث این است که به دندان می توان چسباند.

با استفاده از آن میتوانیم دندان هایی مقاوم داشته باشیم و به زیبایی دهان و دندان خود کمک نماییم و آسیب زیادی را به دندان خود وارد نخواهیم کرد.

تمام مراحل کامپوزیت دندان فقط در یک جلسه توسط متخصص کامپوزیت دندان قابل انجام است. به همین دلیل کامپوزیت دندان بیش از سایر روشها نیاز به ترکیب هنر و مهارت دندانپزشک دارد.

 

کلینیک  دندانپزشکی قلهک در تهران را بخاطر بسپارید

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک دندانپزشکی قلهک مراجعه فرمایید. و یا با شماره 26640905 - 26640907 - 26640957 تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9928 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7249 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15215 بازدید