2109
علل و درمان سندروم واژن بی قرار!

علل و درمان سندروم واژن بی قرار!

3 هفته پیش بازدید765

سلامت واژن

سندروم واژن بی قرار، یکی از مشکلاتیه که دامن گیر برخی از خانم‌ها میشه و اگر درمان یا کنترل نشه، احتمالا می‌تونه آسیب زا باشه. برانگیختگی تناسلی در خانم‌ها، حالتی  است که پیش از ایجاد رابطه با شریک جنسی به وجود میاد. این حالت، مستلزم لمس، معاشقه پیش از برقراری رابطه است. اگر بدون وجود این عوامل، برانگیختگی به وجود بیاد و بیش از حد معمول باشه، نشان از وجود سندروم واژن بی قرار داره.

سندروم واژن بی قرار چیست؟

 علل و درمان سندروم واژن بی قرار

سندروم واژن بی قرار، یه حالت تقریبا نادر در خانم‌ها است که هر آن ممکن است در فرد ایجاد شود. این بی قراری و برانگیختگی به شکل مداوم احساس میشه و گاهی تا حدی زیاد میشه که زندگی عادی را مختل می‌کنه. بسیاری از خانم‌هایی که دارای این سندروم هستند، در واژن خود احساس گرمی و حتی گاهی احساس خارش می‌کنند. این حالت مشابه زمانیه که شخص از نظر جنسی تحریک شده و آماده ارضا میشه. این افراد ممکنه در طول روز یک یا حتی چند بار این احساس بهشون دست بده و حتی ارضا بشن.

برخی تصور می‌کنند که سندروم واژن بی قرار، نوعی اختلال مربوط به میل جنسیه اما در صورتی که این طور نیست و اختلال میل جنسی به حساب نمیاد. این مشکل، بیشتر مربوط به افزایش گردش خون در نواحی دستگاه تناسلی و واژن است. خانم‌ها در نواحی کلیتوریس خود، احساس داغی و تحریک شدن دارند و در برخی از موارد، در همون لحظه ارضا می‌شوند حس برانگیخته شدن و ارگاسم در این خانم‌ها، فقط یک راه تسکین موقته و بعد از ارضا شدن، دوباره این حالت پیش میاد.

علائم و علل سندروم واژن بی قرار

ارضا شدن ناخواسته زنان یا همان سندروم PGAD که مخفف Persistent genital arousal disorder است، علائم مختلفی داره که بعضی از این علائم، به شرح زیر هستند:

  • وقتی برانگیختگی تناسلی مداوم پیش میاد، هیچ علتی که یه خانم معمولی رو می‌تونه تحریک جنسی بکنه، وجود نداره و نمیشه واسش پیدا کرد.
  • تحریک ناحیه تناسلی، مقعد، باسن و کلیتوریس، برای ساعت‌های طولانی ویا ماه‌ها وجود داره.
  • این تحریک شدن در خانم‌ها، به دنبال تمنای جنسی نیست. یعنی بدون اینکه عامل تحریک کننده‌ای در بیرون از شخص باعث به وجود اومدن این حالت شده باشه، پیش میاد.
  • وقتی شخص ارگاسم میشه، این حالت از بین نمیره و همچنان وجود داره. البته اگر هم از بین بره، کاملا موقتیه و بعد از چند ساعت دوباره بر می‌گرده.
  • وجود این حس کاملا غیر ارادیه.

معمولا، رابطه جنسی به دنبال تحریک شدن پیش میاد. در واقع یک خانم باید از طریق عشق بازی یا لمس شریک جنسی و موارد دیگر، تحریک بشه و رابطه برقرار کنه. اما گاهی اوقات این طور نیست و تحریک جنسی، خود به خود و حتی افراط گونه پیش میاد. سندروم واژن بی قرار هم علل مختلفی می‌تونه داشته باشه که چند موردش را برایتان توضیح می‌دهیم:

  1. مصرف داروهای مختلف برای سرطان، مشکلات گوارشی و ضد افسردگی
  2. مشکلات هورمونی
  3. مصرف مواد مخدر و حتی مصرف بیش از اندازه الکل و قهوه و مواد تحریک کننده
  4. حساسیت داشتن به وسایل پیشگیری از بارداری
  5. استرس و عصبانیت و عفونت دستگاه تناسلی
  6. وجود آنومالی مادرزادی در ناحیه کلیتوریس و وجود ضایعه نخاعی
  7. دیابت و فشار خون بالا

البته ممکنه عوامل دیگری هم دربه وجود آمدن سندروم واژن بی قرار، نقش داشته باشند. اما مهم‌ترین آنها، موارد بالا است.

روش‌های درمانی واژن بی قرار در خانم‌ها

 واژن بی قرار چیست؟

تشخیص واژن بی قرار در خانم‌ها، چیزی نیست که خیلی پیچیده باشه. اگر یک خانم برای چند روز یا چند ماه این حالت را تجربه کنه، به راحتی می‌شه تشخیص داد که یک مشکلی وجود داره. این مشکل، درمان قطعی و مشخصی تا به امروز نداشته. اما به راحتی میشه تشخیص داد و روش‌های مختلفی را برای کنترل علائم، به کار گرفت.

درمان سندروم واژن بی قرار، باید از طریق کنترل و مدیریت علائم انجام بشه. گاهی پزشکان می‌توانند با داروهای هورمونی، علائم را کمتر کنند. گاهی نیز لازم است تا از داروهای بی حس کننده برای ناحیه تناسلی استفاده شود. به هر حال، روش‌های درمانی باید زیر نظر پزشک متخصص باشه و درمان خودسرانه، فقط وضعیت را بدتر می‌کند. شوک درمانی هم از موارد دیگری است که ممکنه یک پزشک بخواد انجام بده تا تحریک جنسی کمتری واسه شخص پیش بیاد.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها