2109
جدیدترین رنگ چوب مبل کلاسیک چه رنگی است ؟

جدیدترین رنگ چوب مبل کلاسیک چه رنگی است ؟

1402/10/23 بازدید937

بهترین رنگ مبل استیل

لازم است ابتدا این توضیح را دهیم که منطور از واژه استیل، آلیاژ و فلز استیل نیست. مقصود مبل‌هایی است که به سبک کلاسیک ساخته می‌شوند و هیچگونه فلز و آلیاژی در آن‌ها بکار نرفته است. صرفا جهت اطلاعات بیشتر بدانید که ساختار مبل‌ کلاسیک اصل ساخته شده توسط سازندگان تولیدی چوب سلطان از چوب و پارچه است. هنگام انتخاب رنگ برای مبلمان استیل باید دو رنگ انتخاب کنید؛ یک رنگ برای چوب مبل و رنگ دیگر برای پارچه مبل. اگر متراژ خانه شما کوچک است یا ارتفاع سقف محل قرارگیری مبل‌ها کم است، باید دو رنگ هم خانواده، بسیار شبیه و روشن را انتخاب کنید.

ناگفته های رنگ چوب مبل کلاسیک

مبل کلاسیک با مبل سلطنتی تفاوت زیادی دارد. البته این تفاوت فقط در مبلمان نیست، یعنی دیگر تجهیزات خانه نیز مانند میز ناهار خوری کلاسیک تولید شده در صنایع چوب سلطان نیز با سبک‌های استیل و سلطنتی تفاوت دارد. طرح، نقش و نگار کلاسیک به مراتب ساده‌تر از مبلمان استیل است. نکته‌ای که بایستی هنگام تهیه مبل کلاسیک درنظر داشته باشید این است که اولویت تعین رنگ مبل را طبق گفته تولیدی چوب سلطان بر مبنای متراژ خانه قرار دهید. رنگ‌ها در بزرگ یا کوچک نشان دادن و همچنین مرتب یا شلخته جلوه دادن محیط، نقش اساسی دارند. رنگ‌های تک و هم خانواده، فضا را بزرگ، دلباز و مرتب نشان می‌دهند. پس اگر خانه شما آنچنان دلباز و بزرگ نیست، رنگ مبلمان کلاسیک خود را روشن و نهایتا با ترکیب دو رنگ مشابه به هم انتخاب کنید.


رنگ چوب مبل شامپاینی

شاپاینی رنگی بسیار فاخر، شیک و جذاب، دارای تناژ رنگی روشن تا کمی متمایل به تیره است. رنگ غالب و برجسته شامپاینی کرمی مانند با تناژی آرام و ملیح از صورتی و رگه‌هایی از طلایی است. رگه‌های طلایی موجود در رنگ شامپاینی محو هستند اما حالتی براق و زیبا به این رنگ داده‌اند. طبق نظر طراحان برجسته، رنگ شامپاینی بیشتر مناسب استفاده در تولید مبل کلاسیک، استیل و سلطنتی است. در جدول زیر رنگ‌هایی را معرفی می‌کنیم که در ترکیب با شامپاینی، زیباترین ترکیبات مبلمان را بوجود می‌اورند:

صورتی

ست رنگ‌های صورتی و شامپاینی بسیار شیک است چون در رنگ شامپاینی ته رنگی از صورتی وجود دارد و ترکیب آن با رنگ صورتی نتیجه مثبتی دارد. این ترکیب رنگ برای کسانی که خانه‌ کوچک دارند، انتخاب مناسبی است.

قهوه‌ای

قهوه‌ای خصوصا تناژ تیره آن مانند شکلاتی در ترکیب با شامپاینی، تضاد بسیار لاکچری و زیبایی پدید می‌آورد. اگر فضای خانه شما بزرگ است، یک ست مبلمان استیل، سلطنتی یا کلاسیک با این دو رنگ انتخاب جسورانه و محشری می‌شود.

بژ

رگه‌های قهوه‌ای، کاراملی و سفید رنگ بژ با رگه‌های طلایی شامپاینی، ترکیب رنگ فوق‌العاده زیبا و تحسین‌برانگیزی را پدید می‌آورند.

سبز

تضادی دلفریب و زیبا با ادعام دو رنگ شامپاینی و سبز. اگر در کنار دکوراسیون مدرن سبک سنتی و فاخر را نیز می‌پسندید، رنگ مبلمان خود را با ترکیب این دو رنگ انتخاب کنید.

آبی

آبی درباری، آبی کربنی و سرمه‌ای در ترکیب با رنگ شامپاینی، ست فاخری را پدید می‌آورند. اگر پذیرایی بزرگی دارید، می‌توانید مبلمان سلطنتی خود را با ترکیب این دو رنگ سفارش دهید.

رنگ چوب مبل طوسی

همانطور که می‌دانید، رنگ طوسی یک رنگ خنثی و قابل ترکیب با هر رنگی است. طوسی در هم‌نشینی با رنگ‌های هم‌خانواده و مکمل خود، ترکیب رنگ زیبا و شکیلی را بوجود می‌آورد. پس اگر هنوز نمی‌دانید برای دیگر تجهیزات و چیدمان خود چه رنگی را انتخاب کنید، مبلمان خود را با رنگ طوسی ترکیب کنید تا با دیگر تجهیزات شما که هنوز در انتخاب رنگ ان‌ها مردد هستید، هماهنگ شود. اما نکته‌ای که باید هنگام انتخاب رنگ طوسی برای مبلمان به‌کار برد، انتخاب رنگ چوب متناسب با طوسی است. رنگ‌های قهوه‌ای، طلایی، استخوانی و نقره‌ای زیباترین رنگ‌های چوب مخصوص مبلمان است که با رنگ طوسی بسیار هماهنگ و زیبا می‌شوند.

رنگ چوب مبل صدفی طلایی

رنگ صدفی و طلایی و ترکیب این دو رنگ باهم معمولا در مبلمان، میز ناهارخوری و میز تلوزیون کلاسیک و سلطنتی بکار می‌رود چون هر دو رنگ حالتی شاهانه و فاخر دارند و در کنار هم جلوه‌ای سلطنتی و سنگین ایجاد می‌کنند. بهترین رنگ چوب انتخابی برای این رنگ مبلمان‌ها، قهوه‌ای (چوب گردو)، پلاتینی، طلایی و استخوانی است. این چند رنگ بیشترین هم‌خوانی و هارمونی را با رنگ مبلمان صدفی طلایی دارند.


رنگ چوب مبل استخوانی

استخوانی رنگی بااصالت و زیبا است که با هر طیف رنگی که در نظرتان باشد قابل ست و ترکیب شدن است. مبلمان استخوانی در کنار آیتم‌های رنگ شاد مانند فرش‌های رنگ روشن، ناهارخوری با پارچه طرح‌دار و دیگر موارد این‌چنینی نیز بسیار زیبا و انرژی بخش می‌شود. اما رنگ چوب مبلمان استخوانی بایستی چه رنگی باشد؟ دو رنگ قهوه‌ای روشن مانند رنگ قهوه‌ای چوب گردو و رنگ چوب استخوانی زیباترین رنگ چوب انتخابی برای مبلمان استخوانی است؛ چون رنگ قهوه‌ای هم خانواده رنگ استخوانی است، حالتی تضادگونه و مکمل نیز با رنگ استخوانی دارد و در کنار این رنگ ترکیب فوق‌العاده زیبایی می‌شود.

4 رنگ جذاب برای رنگ چوب مبل کلاسیک

رنگ چوب مبل کلاسیک، آیتمی مهم و حساس است؛ چون بر زیبایی مبلمان، دکوراسیون حتی دیگر تجهیزات کوچک تا بزرگ خانه مانند میز جلو مبلی که توسط طراحان مجرب صنایع چوب سلطان طراحی و عرضه می‌شود، همچنین روح و روان افراد خانه تاثیر می‌گذارد. البته تولیدی‌هایی هستند که بدون توجه به این نکات، هر مبلی با هر ترکیب رنگی را روانه بازار می‌کنند. تولید‌های معتبری مثل صنایع چوب سلطان، اولویت تولید خود را بر مبنای کیفیت متریال، اصول ترکیب رنگ‌ها و انتخاب مشتری قرار می‌دهند. انتخاب رنگ چوب تجهیزات سبک کلاسیک به موارد زیادی مانند جنس و رنگ پارچه بکار رفته، بستگی دارد. اما چهار رنگی که از لحاظ قابلیت ترکیب، با سایر رنگ‌ها سازگاری دارند شامل قهوه‌ای، استخوانی، طلایی و کرم هستند که با هر رنگ پارچه‌ای در سبک کلاسیک همخوانی دارند.

جمع بندی

مبلمان سبک‌ کلاسیک، استیل و سلطنتی از لحاط ساختاری شباهت‌هایی به هم‌دیگر دارند. رنگ چوب مورد استفاده در این مبلمان‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که بر دلبازی، وسعت و منظم نشان دادن محیط اثر می‌گذارند. رنگ چوب و پارچه هم‌رنگ و نزدیک به هم، مناسب خانه‌های کوچک است؛ چون فضای خانه را بزرگ‌تر و مرتب‌تر نشان می‌دهد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها