2109
جراحی لاپاراسکوپی جدیدترین متد در انواع جراحی های لاغری

جراحی لاپاراسکوپی جدیدترین متد در انواع جراحی های لاغری

1400/11/11 بازدید1038

جراحی لاپاراسکوپی جدیدترین متد در انواع جراحی‌های لاغری

همه‌ی ما می‌دانیم که چاقی و اضافه وزن می‌تواند باعث امراض زیادی در میانسالی و پیری شود. به همین دلیل، پزشکان همیشه به ما توصیه می‌کنند وزن‌مان را روی مقدار متعادلی حفظ کنیم و همواره ازخودمراقبتی داشته باشیم. امروزه متدهای بسیاری وجود دارد که کمک می‌کند افراد دارای اضافه وزن به استایل ایده آل خود برسند. جراحی لاپاراسکوپی یکی از روش‌های جدیدی است که توانسته جایگزین بسیاری از روش‌های لاغری شود. در این روش، فرد به آسانی و بدون هیچ عوارضی به وزنی متعادل خواهد رسید.

جراحی لاپاراسکوپی شیوه‌ای مدرن در درمان چاقی است که در بخش شکم و لگن صورت می‌گیرد. در لاپاراسکوپی، دوربینی به نام لاپاراسکوپ را وارد شکم می‌کنند. با این کار، تصاویری زنده از شکم و لگن در اختیار تیم جراحی قرار می‌گیرد. پزشکان با استفاده از تصاویر ارسالی دوربین و پخش آن‌ها توسط مانیتور، روند جراحی را تحت کنترل می‌گیرند.

در جراحی لاپاراسکوپی برش کوچکی در شکم ایجاد می‌شود. در نتیجه، بعد از جراحی عوارض کمتری به سراغ فرد خواهد رفت. این نوع از درمان نیاز به بستری و نقاهت طولانی نداشته و در مقایسه با سایر روش‌ها، هزینه‌های کمتری نیز دارد. از این روش، علاوه بر جراحی چاقی، می‌توان برای پیوند کلیه، اصلاح فتق، مشاهده اندام‌های شکم به منظور بررسی و تشخیص علائم بیماری‌ها، مشاهده تومورها و حذف اندام‌هایی که دچار بیماری شده‌اند نیز استفاده کرد.

جراحی لاپاراسکوپی

روش‌های جراحی چاقی

روش‌های متعددی در جراحی چاقی وجود دارد. پزشک با توجه به شرایط بیمار آن را انتخاب می‌کند و با وی در میان می‌گذارد. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • گاستروپلاستی عمودی

در این نوع از جراحی کیسه کوچکی در مجرای ورودی معده قرار می‌گیرد تا مسیر ورودی غذا به داخل معده محدود شود.

  • حلقه معده

در این روش، با استفاده از کمربندی به ضخامت نیم اینچ، دور قسمت بالایی معده را می‌بندند. با این شیوه غذا از کیسه معده پایین به سختی عبور خواهد کرد.

  • بای پس معده

در این روش معده را تقسیم می‌کنند و کیسه‌ای کوچک به روده کوچک وصل می‌شود.

  • اسلیو معده

در این روش نیز بخشی از معده حذف می‌شود. یعنی جراح بخش میانی روده را مسدود می‌کند و انتهای آن را به ابتدای روده کوچک متصل می‌کند. به این روش سوئیچ اثنی عشر نیز می‌گویند. هدف در این نوع از درمان علاوه بر کاهش سایز معده، کاهش جذب کالری و مواد مغذی موجود در مواد غذایی نیز می‌باشد.

 

مزایای جراحی لاپاراسکوپی در لاغری

  • زیبایی و تناسب اندام بدون ماندن جای بخیه
  • بستری کوتاه مدت و دوره نقاهت کمتر
  • درد و عفونت کمتر پس از جراحی
  • تضمین عدم بازگشت مجدد اضافه وزن
  • وجود ضعف و خونریزی کمتر پس از عمل جراحی

 

وضعیت جسمانی پس از جراحی لاپاراسکوپی

با انجام این جراحی، علاوه بر کاهش وزن و مزایای دیگر آن، وضعیت جسمانی نیز بهبود خواهد یافت. معمولا این کاهش وزن پس از جراحی چاقی در بهبود بیماری‌هایی چون فشار خون بالا، دیابت نوع دو، آپنه خواب و کلسترول بالا موثر می‌باشد. همچنین، به روحیه فرد کمک می‌کند و تاثیر مثبتی روی جنبه‌های روانی و اجتماعی زندگی او نیز خواهد داشت. علاوه بر این، نتایج آن در طولانی مدت قابل مقایسه با سایر روش‌های لاغریِ مرسوم نیست و بازگشت مجدد وزن هرگز اتفاق نمی‌افتد.

ارتباط با پزشک جراح چاقی

اگر پس از عمل، بیمار علائم زیر را در خود مشاهده نمود، باید به پزشک خود مراجعه کرده و شرایط خود را برای او توضیح دهد:

  • تب بالای 39 درجه به طور مداوم و لرز
  • خونریزی
  • تورم ماهیچه‌های ساق پا و درد زیاد در این ناحیه
  • تنگی نفس و سرفه مداوم
  • مشاهده ترشح در قسمت بخیه ها
  • حالت تهوع و استفراغ
  • مشکل در بلع به طور مداوم

تخصص فلوشیپ لاپاراسکوپی در جراحی چاقی

یکی از تخصص هایی که جراحان عمومی پس از گذراندن دوره جراحی کسب می‌کنند، فلوشیپ لاپاراسکوپی است. جراح پس از سپری کردن این دوره و کسب مهارت کافی، می‌تواند عملی بدون عارضه را تجربه کند. اگر جراح اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشد، می‌تواند بیمار را با عوارض جدی و خطرناکی روبرو کند. بنابراین، پیش از انجام هر نوع عملی بهتر است از سوابق کاری پزشک جراح مطلع شوید و کیفیت را فدای قیمت پایین نکنید.

 

جراحی لاپاراسکوپی

 

معرفی بهترین جراح لاغری

جراحی چاقی نیازمند تبحر و تجربه بسیاری می‌باشد. هرچند جراحی لاپاراسکوپی یک روش کم‌تهاجمی و سرپایی محسوب می‌شود، اما ریسک این نوع عمل‌ها بالا است. همچنین ریزه‌کاری‌های موجود در این روش نباید فراموش شود و نباید به راحتی به افراد بی‌تجربه اعتماد کرد.

دکتر محمود حیدری یکی از پزشکان حاذق در زمینه‌ی جراحی چاقی می‌باشد. ایشان بهترین جراح لاغری بوده و دارای بورد تخصصی جراحی عمومی، جراحی چاقی و جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته می‌باشند. برای آشنایی بیشتر با دکتر محمود حیدری، ارتباط و مراجعه به ایشان می‌توانید به سایت drmahmoodheydari.com مراجعه نمایید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها