2109
جدیدترین دستگاه‌های تاتو صورت کدام هستند

جدیدترین دستگاه‌های تاتو صورت کدام هستند

1401/01/20 بازدید810

همه روزه شاهد تبلیغات وسیع رسانه‌ها برای تأثیرات انواع تکنیک‌های زیبایی و نتایج شگرف‌شان بر سلامت و زیبایی هستیم. این موضوع منجر به افزایش آگاهی مخاطبین و نیز پیشرفت ویژه صنعت زیبایی شده است.

میکروپیگمنتیشن صورت که حتی از آن به عنوان تاتو پزشکی نیز نام برده می‌شود راهی برای رفع نواقص مختلف صورت از جمله؛ جبران کم پشتی و ریزش ابرو، عدم تقارن ابروها، بهبود ظاهر ابرو در افراد دچار زخم و سوختگی و جراحت، بهبود ظاهر پلک‌های افتاده و چشم‌های بی‌حالت، بهبود ظاهر لب‌های نازک و درمان لب‌های شکری و... است.

دستگاه تاتو یکی از مهم‌ترین ابزارها برای اجرای یک تاتو صورت بی‌عیب و نقص است. چنانچه پیگمنتر هستید و قصد خرید دستگاه تاتو دارید لازم است با انواع دستگاه‌های تاتو متداول در بازار و دستگاه‌های جدید آشنا باشید تا بتوانید با توجه به بودجه مدنظرتان بهترین دستگاه را انتخاب نمایید.

انواع مختلف دستگاه‌های تاتو صورت متداول در بازار

انواع مختلف دستگاه تاتو با توجه به نوع سوزن مصرفی و وجود یا عدم وجود تبلت به چند دسته تقسیم می‌شوند. در تمامی مدل‌ها، دستگاه با کمک جریان برق و سوزن تاتو، رنگ را زیر پوست تزریق می‌کند. این در حالی است که ظاهر خیلی از این قلم‌های تاتو ممکن است با هم متفاوت باشد.

 دستگاه‌های تاتو متداول در بازار عبارتند از؛ 

  • دستگاه تاتو پیچی
  • دستگاه تاتو تی
  • دستگاه تاتو سوزن سرپلاکی
  • دستگاه تاتو تبلت‌دار

 

دستگاه تاتو پیچی

روی یک دستگاه تاتو پیچی سوزن پیچی بسته می‌شود. سوزن پیچی همانطور که از نامش پیداست روی سر دستگاه با پیچش بسته می‌شود.

انواع مختلف سوزن پیچی معمولی و نانو در بازار موجود است و گاهاً بخاطر استفاده از سوزن پیچی نانو به دستگاه تاتو پیچی پیشوند نانو نیز اضافه می‌شود. این نام‌گذاری صرفاً بخاطر نانو و ظریف بودن سوزن تاتو است و ربطی به کیفیت دستگاه ندارد (سوزن‌های نانو قطر سوزن کمتری دارند و در نتیجه کاشت رنگشان نیز قوی‌تر و بهتر است).

مشخصه ویژه یک دستگاه پیچی کاشت رنگ ظریف و لرزش کم آنهاست. هرچه قدرت موتور دستگاه بالاتر باشد کاشت رنگ نیز قوی‌تر است.

از این دستگاه‌ها علاوه بر تاتو صورت و تاتو بدن ظریف، برای کار میکرونیدلینگ، کرم پودر دائم و پوست کره‌ای نیز استفاده می‌شود.

از جمله دستگاه‌های تاتو صورت پیچی مرغوب می‌توان به ورساچ 14 ولتی، سیلورا بیوتاچ، چهار چراغ، ورساچ حلقه آبی و... اشاره کرد.

دستگاه تاتو تی

دستگاه تاتو تی معروف به دستگاه تاتو کارتریج، سوزن مخصوصی دارند که با نیم دور چرخش روی زبانه‌های سر دستگاه چفت می‌شوند.

سوزن کارتریج نیز مثل سوزن پیچی، بخاطر محفظه‌ای که دارد مانع از ورود خونابه و رنگ بداخل دستگاه می‌شود و در نتیجه بسیار ایمن است.

این کارتریج از انتقال عوامل بیماری‌زایی همچون ایدز، هیاتیت و زخم سیاه جلوگیری می‌کند و مورد تأیید بهداشت است.

دستگاه‌های تاتو تی در یک ولتاژ یکسان نسبت به نوع پیچی کاشت رنگ قوی‌تری دارند، اما صدا و لرزششان بیشتر است.

از انواع دستگاه تاتو تی همچون جانسون دیجیتالی، می‌توان برای میکرونیدلینگ و جوانسازی پوست و همچنین انجام تکنیک پوست کره‌ای نیز استفاده کرد.

دستگاه تاتو سوزن و سرپلاکی

دستگاه‌های سوزن و سرپلاکی کارتریجی نسیتند. سوزن آنها در داخل دستگاه قرار می‌گیرد و با چرخاندن سرپلاک عمق سوزن کم و زیاد می‌شود. به علاوه سرپلاک تا حدی از ورود خونابه به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند، اما هرگز ایمنی سوزن‌های تی و پیچی را ندارد.

اولین دستگاه‌های تاتو، سوزن و سرپلاکی بودند و بخاطر کاشت رنگ قوی که دارند همچنان محبوبند. یکی از بهترین نوع آنها که در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها بسیار گرانقیمت نیز می‌باشد؛ دستگاه موزاییک بیوتاچ است. انواع سوزن و سرپلاک موزاییک اورجینال نیز قیمتی ده برابری نسبت به سوزن تاتو پیچی و تی دارد.

این دستگاه اورجینال کاشت رنگ بسیار قوی دارد، سوزن و سرپلاک مخصوصی نیز دارد که بدلیل داشتن ممبران از ورود رنگ به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند و بهداشتی است.

با یک دستگاه سوزن و سرپلاکی نمی‌توان کار میکرونیدلینگ و جوانسازی و همچنین کرم پودر دائم و تکنیک پوست کره‌ای را اجرا کرد.

دستگاه تاتو تبلت‌دار

انواع مختلف دستگاه‌های تاتو پیچی و تی می‌توانند تبلت‌دار نیز باشند. تبلت صفحه‌ای دیجیتالی است که برخی امکانات ویژه در اختیار پیگمنتر قرار می‌دهد.

روی تبلت معمولاً می‌توان سرعت دستگاه را با عدد دیجیتالی تنظیم کرد. همچنین برخی از آنها سرعت بهینه‌ای برای تاتو ابرو، چشم و لب و یا کار جوانسازی دارند. دکمه خاموش و روشن شدن نیز بر روی تبلت تعبیه شده است. اما در غالب آنها تنظیم عمق سوزن روی بدنه و با چرخش سر قلم تاتو انجام می‌شود.

کاشت رنگ این مدل دستگاه‌ها به نوع موتور تعبیه شده در تبلت یا قلم تاتو و نوع سوزن تی و یا پیچی‌شان بستگی دارد.

قیمت اکثر دستگاه‌های تبلت‌دار بیشتر از نوع بدون تبلت است.

 

جدیدترین دستگاه‌های تاتو صورت

در دستگاه‌های جدیدی که در یکی دو سال اخیر روانه بازار شده‌اند بهینه‌سازی وسیعی روی نوع سوزن و کارکردشان برای تاتو بدن و صورت انجام گرفته است.

جدیدترین دستگاه‌های تاتو عبارتند از؛

  1. دستگاه تاتو دو سر
  2. دستگاه تاتو پن
  3. دستگاه تاتو با سوزن نانو اختصاصی
  4. دستگاه تاتو تبلت‌دار با سوزن نانو اختصاصی

دستگاه تاتو دو سر

این دستگاه‌های تاتو دو سر قابل تعویض دارند. یک سر مخصوص کار با سوزن پیچی و سر دیگر مخصوص کار با سوزن تی است.

این ویژگی دو مزیت مهم دارد؛

  • امکان استفاده از هر دو سوزن؛ که در صورت عدم وجود یک سوزن در بازار، می‌توان از سوزن مشابه نوع دیگر استفاده کرد.
  • با توجه به اینکه کاشت رنگ سوزن تی قوی‌تر است، از سر تی برای تاتو لب و تاتو قاب و سایه ابرو و برای انجام تاتو ظریف مثل بولد بروز و خظ چشم و خط لب از سر پیچی استفاده کرد.

این دستگاه‌ها انواع معمولی، دیجیتالی و در ولتاژهای متفاوت از 7 تا 14 موجود هستند. انواع مختلف سوزن تی و پیچی معمولی و نانو روی آنها بسته می‌شود.

دستگاه‌های دو سر در حال حاضر بسیار پرطرفدارند. با هر دو سر تی و پیچی نیز می‌توان کار میکرونیدلینگ و جوانسازی و پوست کره‌ای و کاموفلاژ را اجرا کرد.

دستگاه تاتو پن

این مدل دستگاه‌ها در اصل برای تاتو بدن هستند اما در مواردی همچون تاتو لب نیز بخاطر قدرت کوبش موتور کاشت رنگ سریع و عالی دارند.

دستگاه پن شبیه قلم تاتو صورت است اما ضخیم‌تر است و قدرت کوبش موتور بالاتری دارد. سوزن‌های پن نیز کارتریجی هستند و به لحاظ بهداشتی کاملاً ایمن می‌باشند.

ظرافت سوزن تاتو پن کمتر از انواع سوزن تاتو نانو مخصوص صورت است. قیمت انواع دستگاه پن معمولاً بیشتر از دستگاه تاتو صورت است. انواع پن هیچ کاربردی برای تکنیک‌های جوانسازی پوست ندارند.

دستگاه تاتو با سوزن نانو اختصاصی

سوزن نانو اختصاصی نه پیچی است و نه تی. این سوزن‌ها توسط دو واشر پلاستیکی روی سر دستگاه تاتو چفت می‌شوند و ممبران‌دار و ایمن هستند. به علاوه، قطر سوزن‌شان 0/6 میلی‌متر و بسیار ظریف و تیز است که با تکنولوژی لیزر طراحی و ساخته شده‌اند.

در تمامی تاتوهای صورت که ظرافت اهمیت زیادی داشته باشد این دستگاه‌ها بهترین خروجی را خواهند داشت. ولتاژ این مدل دستگاه‌ها معمولاً 12 ولت است که در کنار ظرافت بالای سوزن کوبش موتور و کاشت رنگ تاتو نیز بهینه باشد.

برخی از این دستگاه‌ها همچون دستگاه تاتو نانو مکسون علاوه بر سری نانو اختصاصی، یک سری برای بستن انواع سوزن پیچی معمولی و نانو دارند.

از آنجا که قیمت سوزن نانو اختصاصی دو برابر سوزن پیچی معمولی است در مواردی که مشتری هزینه کمتری بپردازد و یا اجرای جوانسازی پوست مدنظر باشد، می‌توان با این سری تاتو را اجرا نمود.

دستگاه تاتو تبلت‌دار با سوزن نانو اختصاصی

این دستگاه تاتو صورت جدیدترین مدل حال حاضر است. سوزن آن نانو اختصاصی است و تنها با همین سوزن کار می‌کند. یک تبلت دایره‌ای یا مستطیلی بسیار کوچک نیز دارند.

روی این تبلت دکمه خاموش/روشن، کم و زیاد شدن سرعت و در مواردی سرعت بهینه برای ابرو، چشم و لب قرار دارد. میزان سرعت به صورت دیجیتالی روی صفحه آن نمایش داده می‌شود.

غالب آنها 12 ولتی و با کاشت رنگ قوی هستند. بسیار خوش‌دست، سبک و ارگونومیک می‌باشند.

آنچه که شرح دادیم مروری بود بر دستگاه‌های تاتو متداول و همچنین جدیدترین نوع آنها که برای تاتو و میکروپیگمنتیشن صورت کاربرد دارند. برای خرید انواع دستگاه تاتو مرغوب و گارانتی‌دار می‌توانید از طریق فروشگاه آنلاین تاتو مرکزی اقدام نمایید. در این فروشگاه انواع مختلف دستگاه‌ها؛ گارانتی، خدمات پس از فروش و امکان تست 24 ساعته دارند و در صورت هرگونه نارضایتی می‌توانید با دستگاه دیگری آن را تعویض نمایید.

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها