2109
حداقل هزینه کل دوران بارداری تا زایمان

حداقل هزینه کل دوران بارداری تا زایمان

1402/09/21 بازدید8794

هزینه های بارداری

هزینه کل دوران بارداری تا زایمان با توجه به چکاب‌های ماهانه مادر، سونوگرافی و مصرف ویتامین‌ها با تجویز پزشک و کلاس‌های بارداری در صورتی که جنین و مادر مشکل نداشته باشن، بستگی داره. البته این موارد مربوط به دوران بارداری هست. هزینه زایمان هم با توجه به نوع زایمان، طبیعی یا سزارین و بیمارستان، دولتی یا شخصی و همچنین میزان بستری بودن در بیمارستان بستگی داره. نوع بیمه در میزان هزینه‌ها تاثیر می‌زاره. هزینه یک بارداری از روز اول تا تولد نوزاد، بدون در نظر گرفتن پوشک و شیر خشک با زایمان طبیعی و در بیمارستان دولتی با استفاده از بیمه‌های تکمیلی و پایه حداقل 25 میلیون تومن هست. این هزینه مربوط به مواردیه که مادر در دوران بارداری مشکلی نداشته باشه.

هزینه زایمان در بیمارستان خصوصی در سال 1402 :

در سال‌های اخیر هزینه کل دوران بارداری تا زایمان خیلی بالا رفته، حتی بعضی از خانواده‌ها قادر به تامین این هزینه‌ها نیستن. مادران باردار باید بدونن که هزینه نهایی زایمان به نوع بیمه، شهری که در اون زندگی می‌کنن و نوع زایمان بستگی داره. مراقبت‌های بارداری مثل : آزمایش، سونوگرافی و معاینه هزینه کل دوران بارداری تا زایمان رو زیادتر می‌کنه. البته نوع زایمان در هزینه تاثیرگذاره، مثلا : زایمان سزارین نسبت به طبیعی گرون‌تره. بیمارستان خصوصی هم نسبت به دولتی هزینه بیشتری داره. هزینه زایمان و بستری در یه اتاق معمولی در بیمارستان خصوصی 15 میلیون تومنه که این مبلغ تو بیمارستان‌های مختلف فرق داره. گاهی اوقات نوزاد نیاز به بستری شدن داره و همین هزینه‌ها رو بیشتر می‌کنه.

هزینه زایمان در بیمارستان دولتی در سال 1402 :

در سال‌های گذشته هزینه زایمان در بیمارستان دولتی رایگان بوده و داشتن بیمه باعث می‌شد مادران به صورت رایگان زایمان کنن. در سا‌ل‎‌های اخیر حتی بیمارستان‌های دولتی هم هزینه‌های کمی رو از خانواده‌ها دریافت می‌کردن. در بیمارستان‌های دولتی هزینه زایمان طبیعی با زایمان سزارین فرق داره. با توجه به نوع انتخاب مادر هزینه‌ها کمتر یا بیشتر می‌شن. در این بیمارستان‌ها هزینه زایمان تقریبا 1 میلیون تومن با هزینه ویزیت و دارو هست.

هزینه‌های دوران بارداری :

هزینه کل دوران بارداری تا زایمان به انجام آزمایش‌ها، سونوگرافی، معاینات پزشکی، نوع بیمه و نوع زایمان بستگی داره. یه مادر باردار در طول دوران بارداری خود حدود 7 تا 12 بار به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه می‌کنه تا تحت مراقبت و معاینه باشه. هزینه‌های مربوط به دوران بارداری عبارتند از :

  • ویزیت پزشک
  • سونوگرافی  

  • انجام آزمایش اچ سی جی
  • نمونه برداری از پرز‌های کوریونی
  • انجام آمینوسنتز در صورت نیاز

انجام آزمایش نمونه برداری از پرزهای کوریونی و آمنیوسنتز برای همه مادران باردار لازم نیست. انجام آزمایشات غربالگری، تست‌ها، ویزیت‌های مرتب و سونوگرافی جزء کارهایی هست که همه زنان باردار باید در دوران بارداری انجام بدن. هزینه این مراقبت‌ها با توجه به اینکه به چه مراکزی مراجعه می‌شه فرق دارن. بهتره که مراقبت‌های دوران بارداری رو در مراکز معتبر انجام داد. مراجعه به متخصصی که وضعیت مادر و جنین رو مرتب بررسی کنه اهمیت زیادی داره.

چرا هزینه کل دوران بارداری تا زایمان زیاد شده :

با توجه به نرخ تورم سالانه و شرایط اقتصادی امروز، نصف حقوق یه کارگر فقط کفاف هزینه خوراک رو میده. زوج‌های امروزی با توجه به مشکلات، علاقه‌ای به فرزندآوری ندارن، چون هزینه کل دوران بارداری تا زایمان بسیار زیاد شده. طبق محاسبات زوج هایی که بچه یک ساله دارن و با توجه به تعرفه‌های درمانی، کمترین هزینه حدود 50 میلیون تومنه. با توجه به انتخاب والدین این هزینه‌ها می‌تونه از 100 تا 120 میلیون تومن هم متغیر باشه. از اونجا که زوج‌ها درباره شغلشون اطمینان ندارن، از آینده شغلی خودشون هم مطمئن نیستن و همچنین در مورد آینده اقتصادی دچار ابهام هستن و رشد روزانه و هفتگی قیمت‌ها رو می‌بینن، از بچه‌دار شدن منصرف می‌شن.

آزمایشات و هزینه کل دوران بارداری تا زایمان :

آزمایشات دوران بارداری ضروریه. در سه مرحله می‌شه اختلالات جنین، زایمان زودرس  اختلالات بینایی و شنوایی رو تشخیص داد. عواملی مثل : اضافه وزن، سن بارداری، اختلالات هورمونی و مصرف الکل در سلامت مادر و جنین تاثیر زیادی داره. آزمایشات دوران بارداری شامل : سونوگرافی‌ها و آزمایش‌های خون متعددی هستن که از لحظه بارداری تا زایمان باید انجام بشن. این آزمایشات برای محاسبه سن بارداری و تایید بارداری سالم صورت می‌گیره. هزینه کل دوران بارداری تا زایمان هرچند گرونه ولی برای پی بردن به سلامت جنین ارزش داره.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها