2109
حداقل یک دوره درمان پیشرفته ناباروری باید بیمه شود

حداقل یک دوره درمان پیشرفته ناباروری باید بیمه شود

1393/06/24 بازدید385

 به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی بسیج جامعه پزشکی «احمد وثوق » گفت : تحت پوشش بیمه قرار گرفتن درمان پیشرفته ناباروری موضوعی است که در بسیاری از از کشورهای جهان در حال انجام است.‏

 

وثوق تاکید کرد : همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی در این خصوص و همچنین حمایت همه جانبه از درمان ناباروری ضروری است .

 

وی افزود: اگر دولت و مجلس ، اعتبارات لازم برای درمان این بیماران را در بودجه سال 1394 لحاظ کنند می توان امیدوار بود که جمعیت کشورمان در سال های آینده، افزایش می یابد.

 

معاون پشتیبانی و خدماتی تخصصی ‏پژوهشگاه رویان ، اظهارداشت: براساس بررسی های به عمل آمده 15 تا 20 درصد زوج های ایرانی در سن ‏باروری دچار مشکل ناباروری هستند.

 

وی با بیان اینکه در زمان حاضر صرفاً تعداد محدودی از داروهای ناباروری تحت پوشش سازمان های بیمه گر است اظهارداشت: متأسفانه هیچ روش درمانِ ناباروری، تحت پوشش سازمان های بیمه گر نیست؛ و ‏تنها 11 قلم دارو، تحت پوشش محدود سازمان های بیمه گر قرار دارد.

 

وی گفت : هنوز موفق نشده ایم روش های ‏درمان ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و علت آن این است که در بحث بودجه کشور رقم خاصی به این امر اختصاص داده نشده است.

 

معاون پشتیبانی و خدماتی تخصصی پژوهشگاه رویان اظهار امیدواری کرد در بودجه 1394 هم در پیشنهاد دولت به مجلس و هم در مصوبه مجلس توجه ویژه ای برای درمان ناباروری و بیمه آن شود تا دولت هم بتواند سازمان های بیمه گر را مجبور کند که هزینه های درمان ‏ناباروری را تحت پوشش قرار دهند .

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16330 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11567 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2836 بازدید