2109
هزینه های بارداری را چطور کم کنیم؟

هزینه های بارداری را چطور کم کنیم؟

1397/10/03 بازدید1127
کاهش هزینه ها در بارداری کمکتان می‌کند بتوانید منابع مالی‌تان را بهتر مدیریت کنید. نکته مهم این است که بدانید در مورد چه چیزهایی مجاز به صرفه جویی هستید و در مورد چه چیزهایی اجازه ندارید به خودتان سختی بدهید. در این مقاله با بایدها و نبایدهای صرفه جویی در بارداری بیشتر آشنا خواهید شد.

کاهش هزینه های بارداری در مورد لباس

یکی از اولین کارهایی که می‌توانید برای کاهش هزینه‌های دوران بارداری‌تان انجام دهید، این است که تا جایی که امکان دارد، لباس بارداری نخرید. لباس بارداری تنها برای 9 ماه و نهایتا بارداری بعدی شما مورد استفاده قرار می‌گیرد و بعد از آن به کارتان نخواهد آمد. به جای خرید لباس بارداری، از دوستانی که قبلا باردار بوده‌اند، لباس قرض بگیرید یا از روش‌هایی مثل تبدیل شلوار به شلوار بارداری استفاده کنید. به خاطر داشته باشید قضیه لباس بارداری با کفش بارداری فرق دارد. قرض گرفتن کفش دست دوم توصیه نمی‌شود؛ چون پای هر کس فرم خودش را به کفش می‌دهد و ممکن است کفش قرضی پای شما را اذیت کند.

صرفه جویی در خرید لباس بارداری

برای کاهش هزینه های بارداری هیجانی تصمیم نگیرید

درست است که احتمالا ذوق زده هستید و هیجان زیادی دارید؛ اما برای صرفه جویی در بارداری بهتر است بتوانید این هیجان را مدیریت کنید؛ در غیر این صورت ناگهان با وسایلی رو به رو می‌شوید که برایشان هزینه کرده‌اید؛ اما به کارتان نمی‌آیند. برای مثال بسیاری از مادران به محض شنیدن خبر بارداری شروع به خرید سیسمونی می‌کنند؛ در حالی که می‌توانند به راحتی تا هفته 28 بارداری صبر کنند و بعد کم‌کم شروع به تهیه وسایل ضروری کنند. اگر خرید سیسمونی را زود شروع کنید، احتمال اینکه اقلام غیر ضروری متعددی بخرید، بیشتر است.

نه صورتی؛ نه آبی

شاید شما هم شنیده باشید که جواب سونوگرافی تعیین جنسیت گاهی اشتباه از آب درمی‌آید؛ برای همین هم توصیه می‌کنیم تا قبل از قطعی نشدن جنسیت جنین سراغ خرید وسایل خاص دخترانه یا پسرانه نروید. به ویژه از خرید لباس‌هایی به رنگ آبی یا صورتی که به عنوان لباس پسرانه و دخترانه جا افتاده‌اند، خودداری کنید. در عوض سراغ رنگ‌هایی بروید که به دخترانه و پسرانه تقسیم نشده‌اند. این روش برای کاهش هزینه‌های بارداری مناسب است.

خرید لباس نوزادی با رنگ خنثی

سر زدن به فرهنگسراها

فرهنگسراها و سراهای محله اغلب کلاس‌های خوبی با قیمت‌های مناسب و اقتصادی برگزار می‌کنند که به صرفه جویی در بارداری کمک خواهد کرد. اگر می‌خواهید در کلاس یوگا در بارداری شرکت کنید یا مراقبت از نوزاد را یاد بگیرید، قبل از سر زدن به موسسه‌های گران قیمت، سری به نزدیکترین فرهنگسرا بزنید.

شناسایی حراجی‌های خوب

برای صرفه جویی در بارداری گوش به زنگ حراج‌های آنلاین یا غیر آنلاین باشید. مناسبت‌های خاصی را که در دوران بارداری‌تان پیش رو دارید، شناسایی کنید. برای مثال حواستان به یلدا و جشنواره‌های یلدایی فروشگاه‌ها باشد و سعی کنید لوازم ضروری و مورد نیازتان را در این حراج‌ها تهیه کنید. استفاده از حراج آنلاین به خصوص برای زمانی خوب است که وزنتان زیاد شده و دوست ندارید برای خرید از این مغازه به آن مغازه بروید.
 

خرید آنلاین در بارداری

مدیریت هزینه‌های خورد و خوراک

خورد و خوراک از آن مواردی است که به هیچ وجه نباید تحت عنوان صرفه جویی در بارداری از آن بزنید. شما موظف هستید مواد مغذی لازم را به بدن خودتان و فرزندتان برسانید؛ بنابراین میوه‌های مناسب برای این دوران و خوراکی‌های مفید بارداری را حتما در برنامه‌تان داشته باشید و از پزشکتان هم برای داشتن تغذیه کامل راهنمایی بخواهید. تنها جایی که می‌توانید در هزینه‌های خورد و خوراک بارداری صرفه جویی کنید، موقعی است که می‌خواهید به رستوران بروید یا غذاهای آماده بخرید؛ مصرف غذاهای آماده در بارداری مجاز نیست و نرفتن به رستوران هم مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند؛ به خصوص که بیشتر رستوران‌ها منوی مخصوص بارداری ندارند.

استفاده از خدمات بیمه برای کاهش هزینه بارداری

خدمات کامل بیمه‌ای را که تحت پوشش آن هستید، شناسایی کنید. اگر بیمه تکمیلی دارید سری به سایت آن بزنید و سقف هزینه‌ها و لیست مراکز تحت قرارداد را دربیاورید. به خاطر داشته باشید قبل از رفتن به مراکز تحت قرارداد حتما با آن‌ها تماس بگیرید و مطمئن شوید هنوز هم طرف قرارداد بیمه شما هستند؛ چون ممکن است قراردادشان تمام شده باشد و سایت بیمه هنوز این قضیه را به روز رسانی نکرده باشد. استفاده از خدمات بیمه یکی از اساسی‌ترین قدم‌ها برای صرفه جویی در بارداری است.
 

ارسال نظر شما

login captcha

چه فایده وقتی بیمه تکمیلی انفرادی هزینه سونو و آزمایش های غربالگری رو نمیده و باید این هزینه‌های سنگین علاوه بر پولی که به بیمه دادیم هم از جیب پرداخت کنیم. واقعا آیا کسی که نمیتونه بیمه تکمیلی گروهی کنه و مجبوره انفرادی بخره آدم نیست؟

سلام

حتما قبل از اقدام به بارداری کارای بیمه تکمیلی تون رو بکنید تا اذیتتون نکنن.

یکی از دوستای من شوهرش بیمه تکمیلی نکرد و بعد از بارداری هر کاری کرد نتونست درست کنه بیمش رو

@marjanfarahmand

سلام عزیزم.

منم قبل بارداری بیمه تکمیلی کردم خودمو. شکر خدا هزینه ویزیت و برخی داروهامو میده. اما خب هزینه غربالگری‌ها رو ندادن. 

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15051 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10700 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2133 بازدید