2109
حداقل هزینه زندگی و تحصیل یک نفر در کانادا چقدر آب میخورد؟

حداقل هزینه زندگی و تحصیل یک نفر در کانادا چقدر آب میخورد؟

1399/07/06 بازدید2245

حداقل هزینه زندگی و تحصیل یک نفر در کانادا چقدر آب می خورد؟

مهاجرت به کانادا و تحصیل در کانادا می تواند آرزوی هر کسی باشد. کانادا کشوری بزرگ و دارای امکانات فراوان است که قادر خواهید بود پس از تحصیل در آن اقامت دائم کانادا را اخذ کنید.

اگر به فکر مهاجرت به کانادا یا تحصیل در کانادا هستید، بهتر است به هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا نیز فکر کنید. کانادا به دلیل کیفیت بسیار بالای زندگی همیشه یکی از اولین گزینه های افراد برای مهاجرت یا تحصیل است.

اما در این بین هزینه های زندگی در کانادا و تحصیل در کانادا چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت.

 

ما در این مقاله می خواهیم حداقل هزینه زندگی و تحصیل یک نفر در کانادا را با هم مرور کنیم. خواندن این مطلب می تواند به کسانی که قصد تحصیل یا زندگی در کانادا را دارند کمک شایانی بکند. پس تا پایان این مقاله با ما باشید.

حداقل هزینه های ماهانه برای زندگی و تحصیل یک نفر در کانادا چقدر است؟

بسیاری از شهرهای کانادا جزو لیست بهترین مکان ها برای زندگی هستند. اما هزینه زندگی در این کشور زیبا بسته به هر استان، منطقه، شهر یا حتی محله ای که در آن زندگی می کنید، می تواند متفاوت باشد. به همین دلیل بررسی هزینه های زندگی قبل از تصمیم به مهاجرت یا تحصیل در کانادا بسیار مهم است. به این دلیل که با بررسی دقیق شرایط می توانید به درستی، شهر محل اقامتتان را برای زندگی یا تحصیل در کانادا انتخاب کنید.

یکی از هزینه های عمده برای زندگی یا تحصیل در کانادا هزینه های مربوط به مسکن و اجاره خانه می باشد. هزینه اجاره خانه در کانادا گاهی می تواند به اندازه نیمی از حقوق یک فرد شاغل در این کشور باشد. به عنوان مثال، در استان انتاریو، میانگین هزینه های یک خانواده در سال 2016 بالغ بر 88953 دلار کانادا در سال بوده است. از این مقدار تقریباً 20434 دلار برای مسکن، 15627 دلار برای مالیات، 12347 دلار برای حمل و نقل، 8747 دلار برای غذا و 2258 دلار برای هزینه های مربوط به تحصیل در کانادا مصرف شده است. علاوه بر هزینه های اساسی همانند مسکن، غذا و پوشاک ( که با توجه به شرایط آب و هوایی کانادا از خرید لباس های مخصوص فصل زمستان در کانادا نمی توان چشم پوشی کرد ) هزینه های دیگری هم وجود دارد، مثلا هزینه های بیمه، هزینه های مربوط به انرژی و شارژ ساختمان و تحصیل در کانادا ....

هزینه برق در کانادا، در هر استان با استان دیگر متفاوت است. برای نمونه مردم آنتاریا (انتاریو) بیشترین میزان هزینه برق را پرداخت می کنند.

هزینه های تلفن همراه و اینترنت کانادا، در مقایسه با کشورهای دیگر گران تر است.

نمونه ایی از هزینه های متوسط ماهیانه زندگی و تحصیل یک نفر در تورنتوی کانادا

 

 

تلفن و اینترنت: 127.50 دلار

حمل و نقل عمومی: 176.25 دلار

مواد غذایی: 283.60 دلار

بیمه: 52 دلار

 

درکدام یک از شهرهای کانادا هزینه اجاره مسکن گران تر است؟

توجه به هزینه های اجاره مسکن بسیار مهم است. زیرا معمولا بین 30 الی 50 درصد از درآمد هر شخص در کانادا صرف هزینه مسکن می شود.

به طور میانگین ​​هزینه اجاره یک آپارتمان دو خوابه در کانادا تقریباً 990 دلار کانادا در هر ماه است. البته این قیمت میانگین است و در هر شهر یا استان می تواند متفاوت باشد. مثلا انتاریو نرخ اجاره های گران تری دارد.

شهر های تورنتو و ونکوور هم جزو شهر های گران قیمت برای اجاره مسکن به شمار می آیند. طبق آمار های شرکت مسکن کانادا متوسط ​​هزینه ماهانه اجاره یک آپارتمان دو خوابه در تورنتو 1327 دلار کانادا بوده است.

اما برخلاف تورنتو، اتاوا و دیگر شهرهای انتاریو جزو شهر های مقرون به صرفه تر برای زندگی یا تحصیل در کانادا هستند. مثلا اجاره آپارتمان دو خوابه با قیمت 1201 دلار در ماه، در اتاوا امکان پذیر است.

 

ارزان ترین نرخ اجاره مسکن در کانادا مربوط به استان کبک است. به عنوان مثال در شهر مونترال، به عنوان دومین شهر پرجمعیت کانادا، هزینه اجاره یک آپارتمان دو خوابه برای کسی که قصد تحصیل یا زندگی در کانادا را داشته باشد، با قیمت 791 دلار در ماه امکان پذیر است. این قیمت چیزی درحدود نصف قیمت اجاره همین آپارتمان، در تورنتو است.

 

 

 

حداقل هزینه زندگی ماهانه یک نفر در تورنتو

 

مسکن

آپارتمان یک خوابه: 1919 دلار در ماه

آپارتمان یک خوابه: 1683 دلار در ماه

آپارتمان استودیو: 1600 دلار در ماه

آپارتمان دو خوابه، با یک هم اتاقی مشترک: 2973 دلار در ماه ( سهم هر شخص 1486 دلار )

تلفن و اینترنت

اینترنت: 60 دلار در ماه

تلفن: 67.50 دلار در ماه

مجموعا 127.50 دلار در ماه

حمل و نقل

کرایه نقدی (یک نفر - یک بار): 3.25 دلار در ماه

کرایه توکن کارت: 3.00 دلار در ماه

کارت حمل و نقل (دانشجویان): 116.75 دلار در ماه

کارت حمل و نقل برای افراد غیر دانشجو: 146.25 دلار در ماه

به طور متوسط، مجموعا 176.25 دلار در ماه

مواد غذایی

بسته به زندگی هر فرد ممکن است این عدد متفاوت باشد. اما به طور معمول هزینه مربوط به خورد و خوراک برای کسی که قصد ادامه تحصیل یا زندگی در کانادا را داشته باشد، 283.60 دلار در ماه می باشد.

سرگرمی و تفریح

هزینه مربوط به سرگرمی و تفریح می تواند از فردی به فرد دیگر، بسیار متفاوت باشد. ممکن است یک نفر که برای تحصیل در کانادا اقدام می کند اصلا برای تفریح بیرون نرود یا یک شخص دیگر چند شب در هفته برای تفریح و سرگرمی بیرون برود. اما به طور متوسط هزینه های مربوط به تفریح و سرگرمی شامل این موارد می شود:

غذا خوردن بیرون

خرید ناهار یک بار در هفته: هر بار 10 دلار، 40 دلار در ماه

بیرون رفتن برای شام یک بار در ماه: 50 دلار در ماه

خرید قهوه دو بار در هفته: هر بار 3 دلار، 24 دلار در ماه

یک بار رفتن به سینما: 20 دلار

اشتراک Netflix:  10.99دلار در ماه

اشتراک سرویس Apple Music / Spotify (یک نفره): 9.99 دلار در ماه

باشگاه یا استخر

75 دلار در ماه

بیمه

 52 دلار در ماه

 

بنا به آن چه که گفتیم، مجموع کل هزینه های زندگی یک نفر که ممکن است برای تحصیل به کانادا آمده باشد، به مبلغ 2،740.48 دلار در ماه می رسد.

بر اساس نرخ مالیات کنونی در کانادا، شخصی که قصد تحصیل یا زندگی در کانادا را دارد، باید برای تأمین مخارج زندگی در تورنتو حداقل 40،583 دلار قبل از مالیات (یا 32،885 دلار پس از کسر مالیات) در ماه داشته باشد.

هزینه های گفته شده مربوط به شهر تورنتو است. هزینه ها برای تحصیل یا زندگی در سایر شهر های کانادا، مقرون به صرفه تر هستند. مثلا شهر مونترال یکی از شهر های ارزان قیمت کانادا برای زندگی است و هزینه زندگی مقرون به صرفه تری دارد.

 

در نهایت

شاید در نگاه اول این طور به نظر بیاید که کانادا کشور گران قیمتی است و زندگی یا تحصیل در کانادا مقرون به صرفه نیست. اما نسبت به کیفیت بالای زندگی و در مقایسه با سایر کشورهای همرده خود وضعیت بسیار مناسب تری دارد. برای افرادی که قصد تحصیل در کانادا و مهاجرت به این کشور را دارند، توجه به هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا بسیار مهم است. سالیانه تعداد افراد زیادی درخواست تحصیل در کانادا یا مهاجرت به این کشور را دارند. اگر در رابطه با تحصیل در کانادا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم که به موسسات مجاز در این زمینه مراجعه کنید. شرکت آسمان آبی www.blueskystudy.org یکی از موسسات معتبر در زمینه ی اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی کانادا می باشد. شرکت آسمان آبی با کادری مجرب و متخصص می تواند شما را در رابطه با شرایط تحصیل در کانادا و اخذ بورس تحصیلی راهنمایی کند.

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15789 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11270 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2307 بازدید