2109
آمار تولد نوزادان در کشور

آمار تولد نوزادان در کشور

1402/07/05 بازدید669

 

میانگین آماری تولد نوزادان در کشور

هر روز به طور میانگین ۱۳۸ نوزاد و در هر ۱۰ دقیقه یک نوزاد در آذربایجان غربی به‌ دنیا میاد.درهر روز، ۷۲ نوزاد پسر و ۶6 نوزاد دختر هستن. در نیمه نخست امسال، ۲۵ هزار و ۶۴۹ نوزاد در آذربایجان‌غربی به دنیا اومدن.

طبق آمار نیمه نخست امسال، بیش از ۵۲ درصد نوزادان به دنیا آمده در استان پسر و حدود ۴۸ درصد نوزادان متولد شده دختر هستن.آمار ولادت در استان در حدود چهار سال پیش، بیش از ۱۵۰ نفر در روز بود که در حالا، این رقم  ۱۲ تولد در روز کاهش یافته.

از ابتدای سال تاکنون ۴۳ هزار و ۷۴۸ واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید!

از ابتدای سال تاکنون ۴۳ هزار و ۷۴۸ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسید که از مجموع ولادت‌های ثبت شده ۲۱ هزار و ۱۷۸ پسر و ۲۲ هزار و ۵۷۰ نفر دختر بوده.

در هر شبانه ‌روز به طور متوسط ۲۲۹ نوزاد در سیستان و بلوچستان متولد شده، که در این مدت هر ساعت تقریباً ۱۰ نوزاد در استان متولد شدن که ۹۸ درصد از ولادت‌های ثبت شده در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسید. ۵20 مورد از ولادت‌های ثبت شده سیستان و بلوچستان مربوط به نوزدان دوقلو، ۹ مورد سه قلو ویک مورد نیز چهارقلو بوده.
سیستان و بلوچستان رتبه اول سن ازدواج در کشور را داره بطوریکه میانگین سن ازدواج در استان برای مردان ۲۵ و برای زنان ۲۱ سال بوده.نسبت ازدواج به طلاق در استان هفت هست یعنی به ازای هر هفت ازدواج یک واقعه طلاق ثبت شده.

نی نی سایت

این استان رتبه اول جوانترین استان را در کشور داراست به طوریکه ۶۶.۷ درصد جمعیت را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند از این تعداد ۲۸.۴ درصد جمعیت استان در گروه سنی جوانان (۱۵ تا ۳۰ سال) قرار دارن.

آمار تولد نوزادان در کرمانشاه

در ۶ ماهه ابتدای سال جاری به طور متوسط، روزانه ۱۰۸ نوزاد در استان کرمانشاه متولد شدن. تعداد پسران متولد شده در ۶ ماهه ابتدای سال در استان کرمانشاه پنج هزار و صدوپنجاه نفر و دختران متولد شده چهار هزار و پونصدوهشتادوهفت نفر بوده.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها