2109
سلام کردن مردم بقیه کشورها چگونه است؟

سلام کردن مردم بقیه کشورها چگونه است؟

1397/08/30 بازدید825
نی نی سایت: سلام کردن اولین راه ارتباطی در یک جامعه است. واژه‌ای چهار حرفی که بسته به مدل بیان کردنش می‌تواند شما را آدمی مبادی آداب، با شخصیت، مهربان و یا حتی بی‌خیال و بی‌ادب و بی‌توجه معرفی کند. سلام کردن البته همیشه هم با واژه و حرف همراه نیست. مردم جوامع و کشورهای مختلف به روشهای خاصی با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند که شاید آشنایی با چند نمونه از این سلام‌ها جالب باشد.

نیوزیلندی ها و سلام با پیشانی و بینی

مردم نیوزیلند خیلی با نمک به همدیگر سلام می‌کنند. آنها بنا به یک رسم قدیمی خیلی جدی و هم زمان با چسباندن بینی و پیشانی طرفین به هم سلام می‌کنند اصلا هم نمی‌خندند.

سلام کردن در نیوزلند

روسیه‌ای‌ها و دست دادن های ورزشکاری

مردم روسیه هنگام سلام کردن یک قانون خاص هم برای خودشان دارند. اینکه دست طرف مقابل را خیلی محکم و سفت فشار می‌دهند انگار که می‌خواهند انگشتانش را بشکنند. مردم روس زمان این مدل دست دادن به چشمهای طرف هم زل می‌زنند که مبادا بی‌احترامی کرده باشند. البته قبل از دست دادن خیلی سریع دستکششان را در می‌آورند.

چین و سلام با یک حرکت

چینی ها خیلی سریع به هم سلام می‌کنند و زمان دست دادن یک بار سرشان را تکان می‌دهند و تمام. چینی‌ها در سلام کردن خیلی با احترام برخورد می‌کنند و معمولا اسم خانوادگی یکدیگر را به کار می‌برند تا اسم کوچک.

تبتی ها و بیرون آوردن زبان

مردم تبت به طرز عجیبی با یکدیگر سلام و احوالپرسی می‌کنند. تبتی ها وقتی همدیگر را می‌بینند زبانشان را بیرون می‌آورند.این سنت به قرن نهم و به داستان شاه تبتی لنگ دارما اشاره دارد که به رفتارهای عجیب و داشتن زبانی سیاه رنگ معروف بوده است.

كامبوج سلام با دستهای به هم چسبیده

مردم کامبوج وقتی می خواهند به کسی سلام کنند دستهایشان را به هم می‌چسبانند و مقابل قفسه سینه می‌گیرند. انگار می‌خواهند دعا کنند اما در اصل مشغول سلام کردن هستند. نكته جالب این است كه هر چه دست های فرد سلام کننده بالاتر باشد یعنی به طرف مقابل خیلی احترام می گذارد.

یونان؛ فریادهای دوست داشتنی

مردان یونانی وقتی به هم می‌رسند، اگر آشنا و صمیمی باشند با فریاد با یکدیگر سلام و احوالپرسی می‌کنند و همدیگر را در آغوش می‌کشند. گاهی ممكن است به اشتباه تصور شود كه آنها در حال فریاد كشیدن هستند یا با هم دعوا می‌کنند در حالی كه این شیوه معمول صحبت كردن مردم یونان با یكدیگر است. آنها هنگامی كه با هم صحبت می كنند ترجیح می‌دهند نزدیك به هم بایستند و حتی دور بودن از فرد گوینده را بی‌احترامی می‌دانند.

هندی ها و تعظیم قبل از دست دادن

هندی‌ها اهل آغوش و دست دادن و روبوسی کردن نیستند. مردم هند وقتی به یكدیگر می‌رسند، در حالی كه كف دست‌هایشان را به هم چسبانده‌اند كمی خم می‌شوند و سرشان را پایین می‌آورند. البته زمانی كه هندی ها با بزرگ‌ترها ملاقات می‌كنند ابتدا باید با دست راست شان پای فرد بزرگ تر را لمس كنند و پس از آن، دستشان را به قفسه سینه خود بزنند و بعد می‌توانند كف دست ها را به هم بچسبانند و سلام كنند.
سلام کردن هندی ها
فرانسه و بوسیدن گونه‌ها
سلام و احوالپرسی معمول، در فرانسه با بوسیدن گونه‌ها همراه است. معمولا دو بوسه به روی گونه‌ها اما تعداد بوسه‌ها می‌تواند در مناطق مختلف، متفاوت باشد.
موزامبیك ولمس کردن دماغ با دست!
مردم موزابیک خیلی خاص و ویژه به یکدیگر سلام می‌کنند. در بعضی از مناطق این كشور مردم قبل از سلام كردن و دست دادن، سه مرتبه دماغ شان را با دست لمس می‌كنند و پس از آن دستشان را به طرف فرد مقابل دراز می‌کنند و دست می‌دهند.
ژاپنی ها و تعظیم طولانی
مردم ژاپن وقتی همدیگر را می‌بینند به هم تعظیم می‌کنند. زمان تعظیم هم هرقدر بیشتر خم شوند و مدت بیشتری را در این وضع بمانند، احترام بیشتری به فرد مقابل می‌گذارند.
سلام کردن ژاپنی ها

ایتالیایی ها و سلام کردن با بدن

مردم ایتالیا همیشه با دست و پا و همه جای بدنشان حرف می‌زنند به همین دلیل قطعا در سلام کردن هم از زبان بدن استفاده می‌کنند. ایتالیایی ها زمان سلام کردن کلی تکان می‌خورند و به چشمهای طرف مقابل هم زل می‌زنند.

فیلیپین و دست بر پیشانی

مردم فیلیپین علاوه بر سلام کردن زمان سلام و احوالپرسی با بزرگترها، برای احترام باید دست آنها را بگیرند و پشت دستشان را به پیشانی خود فشار بدهند.

گرینلند
مردم این جزیره خیلی عجیب با یکدیگر سلام و احوالپرسی می‌کنند. آنها بینی و لب بالایی خود را مقابل گونه یا پیشانی طرف مقابل قرار می‌دهند و نفس می‌کشند.

ارسال نظر شما

login captcha

سلام



  •   

وای چه بانمممک     

ممنونم   

پربازدیدترین ها