2109
عوارض خرید لوازم آرایشی فیک

عوارض خرید لوازم آرایشی فیک

1402/04/27 بازدید296

احتمالا زمانی که بدون توجه به کیفیت، مجذوب قیمت ارزان یک کرم، رژ لب، ریمل و یا خط چشم جدید هستید، نمی‌دانید که این لوازم تقلبی و غیر استاندارد ممکن است چه بلایی بر سر شما بیاورند. عواقب ناگواری که پس از مصرف این محصولات نامرغوب سراغ پوستتان می‌آیند ممکن است واقعا جبران نشدنی باشند. به همین دلیل در هنگام انتخاب و خرید لوازم آرایشی و بهداشتی شناخت محصولات با کیفیت و اصل اهمیت زیادی دارد؛ خصوصا وقتی قرار باشد در ناحیه حساس چشم ها از آن استفاده کنید.

اهمیت خرید لوازم آرایشی اصل

پوست انسان به عنوان اولین سد دفاعی بدن، وظایف متنوعی را برعهده دارد و به همین دلیل حفظ سلامت آن باید همیشه در اولویت باشد؛ علاوه بر این مراقبت از زیبایی و شادابی پوست را نیز باید مد نظر قرار دهیم. البته متاسفانه یا خوشبختانه بسیاری از اوقات اهمیت به زیبایی در مرتبه جلوتری از سلامتی ایستاده و به همین خاطر خرید و استفاده از لوازم آرایشی ارزان قیمت و غیر اصل، کم طرفدار نیست.

گرچه لوازم آرایشی تقلبی به طور موقت می توانند به زیبایی شما کمک کنند، اما در دراز مدت مشکلات کلینیکال زیادی را برای پوست به وجود می‌آورند. در ادامه این متن به بررسی عوارض استفاده از لوازم آرایشی غیر اصل مخصوص آرایش چشم مانند خط چشم و کانسیلر پرداخته‌ایم؛ با مطالعه و آگاهی در مورد این موارد می‌توانید در هنگام خرید و انتخاب این دو محصول دقت بیشتری به خرج دهید و سلامتی را مقدم بر زیبایی بدانید.

عوارض خط چشم تقلبی و نامرغوب

خط چشم به عنوان یکی از لوازم آرایشی‌های محبوب و رایج، برای حالت دهی چشم‌ و افزایش زیبایی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل نزدیکی این محصول به چشم و پوست حساس آن و با توجه به اینکه اغلب مواد آرایشی به درون چشم‌ها نفوذ می‌کنند، خرید و مصرف یک فرآورده مرغوب اهمیت زیادی دارد تا از بروز عوارض ناخواسته و گاهی غیر قابل جبران پیشگیری شود.
برخی از عوارضی ناشی از مصرف خط چشم فیک شامل موارد زیر است؛ در صورت مشاهده هر کدام از این موارد سریع مصرف فرآورده آرایشی را قطع کنید و در سریع ترین زمان ممکن پیش پزشک بروید.

1. حساسیت پوستی پس از مصرف خط چشم تقلبی

حساسیت پوستی یکی از رایج‌ترین عوارضی است که پس از استفاده از خط چشم فیک و تقلبی بروز پیدا می‌کند. اما این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که ممکن است برخی از مصرف کنندگان، پس از مصرف لوازم آرایشی مرغوب و اصل نیز دچار واکنش‌های آلرژیک شوند، این بدان معناست که اینگونه افراد نسبت به بعضی مواد شیمیایی حساسیت دارند. اما لازم به ذکر است که این عوارض در فرآورده‌های تقلبی بیشتر است و با شدت بیشتری بروز پیدا می‌کند.

2. خط چشم فیک سبب تحریک چشم‌ها می‌شود

ترکیبات شیمیایی و مضر موجود در برخی از خط چشم‌های تقلبی و فیک ممکن است سبب تحریک چشم شوند. این تحریک در مخاط حساس چشم و نواحی غدد اشکی بوده و معمولا با آبریزش، پف، سوزش و خارش شدید همراه است. این احساس ناخوشایند و آزاردهنده نشان دهنده‌ی حساسیت‌زا و نامرغوب بودن آن محصول است. در این مواقع می‌توانید جهت تسکین موقت چشم ها، از کمپلکس آب سرد استفاده کنید. در صورت‌عدم بهبودی به پزشک مراجعه نمایید.

3. آبسه و عفونت چشم از عوارض خط چشم تقلبی

اگر از خط چشم نامرغوب با فرمولاسیون حاوی ترکیبات مضر و ناشناخته استفاده می‌کنید، احتمالا باید منتظر عفونت چشم‌هایتان باشید. این عفونت با بسته شدن غدد پلک ایجاد می‌شود که ممکن است با خارش کمی در چشم‌ها شروع شود و در صورت ادامه مصرف خط چشم تقلبی، شدت آن افزایش یابد. عفونت چشم‌ها اغلب دارای ترشح است و در گوشه چشم‌ها تجمع می‌یابد.

لطفا دقت کنید که استفاده از خط چشم آلوده نیز ممکن است عفونت‌های چشمی به همراه داشته باشد. توصیه می‌شود از محصولات شخصی و مخصوص به خود را استفاده کنید و قبل از مصرف نسبت به پاک بودن خط چشم اطمینان حاصل نمایید.

عوارض کانسیلر فیک و تقلبی

لطفا هنگام خرید کانسیلر دور چشم نسبت به اصل و یا تقلبی بودن محصول دقت زیادی به خرج دهید، زیرا پوست اطراف چشم به شدت نازک، ظریف و حساس است و بروز عارضه پوستی در اطراف چشم ها، تاثیرات زیادی در زیبایی افراد دارد. در واقع هدف شما از مصرف یک کانسیلر روی پوست زیر چشم، محو و پنهان کردن تیرگی و لک‌ها است ولی با خرید یک کانسیلر بی‌کیفیت مشکلات پوست خود را چندین برابر می‌کنید.

1. کانسیلر تقلبی عامل ایجاد آلرژی و حساسیت دور چشم

کانسیلر‌های دور چشم غیر اصل و حاوی مواد حساسیت زا، اغلب سبب تحریک پوست اطراف چشم شده و باعث می‌شوند پوست واکنش آلرژیک نشان دهد. در این مواقع پوست دور چشم دچار قرمزی، خارش، سوزش و یا خشکی می‌شود. این علائم زنگ خطری از سمت بدن شما است تا هر چه زودتر مصرف آن کانسیلر را متوقف و نسبت به التیام پوست خود اقدام کنید.

2. ایجاد جوش و آکنه در اثر استفاده از کانسیلر فیک

احتمالا پس از مصرف یک کانسیلر تقلبی و ارزان قیمت با برند ناشناخته، جوش‌هایی روی سطح پوست زیر چشم خود مشاهده خواهید کرد. این جوش‌ها نشان دهنده وجود چربی و روغن‌های مضر و کومدون‌زا (عامل ایجاد جوش) در فرمولاسیون فرآورده است. چربی‌ها با مسدود کردن منافذ پوست (یکی از مهم‌ترین علل تشکیل جوش)، سبب ایجاد جوش روی پوست می‌گردند.

3. لک و تیرگی از عوارض کانسیلر تقلبی و فیک

کانسیلر دور چشم به منظور پوشاندن عارضه‌هایی همچون لک، جای جوش، حلقه‌های تیره و بهبود رنگ پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با مصرف یک کانسیلر بی‌کیفیت، به این عارضه‌ها کمک می‌کنید تا روی پوستتان بیشتر شوند، یعنی کانسیلری که استفاده می‌کنید نه تنها در بهبود و کاهش لک‌های زیر چشمتان تاثیری ندارند، بلکه آن‌ها را تشدید کرده و تعدادشان را نیز بیشتر می‌کند.

4. کانسیلر تقلبی و بی‌کیفیت باعث خشکی پوست می‌شود

خشکی پوست و بروز اگزما یکی از عوارضی است که ممکن است پس از مصرف کانسیلر تقلبی به سراغ پوست بیاید و اگر به سرعت مصرف آن فرآورده مضر متوقف و روند درمان آغاز نشود، شدت آن افزایش می‌یابد. همچنین علائمی مثل خارش، سوزش، قرمزی و لک ناشی از آن نیز برای شما آزاردهنده خواهد بود.

5. کانسیلر تقلبی عامل پیری زودرس پوست و بروز چروک

معمولا با افزایش سن و به مرور زمان، چروک‌های ریزی اطراف چشم‌ها ایجاد می‌شوند. استفاده از کانسیلر‌های بی‌کیفیت و فیک بروز این چین و چروک‌ها را سرعت بخشیده و علائم پیری زودتر روی پوست ظاهر می‌شوند. در نتیجه استفاده بلند مدت و مکرر از این نوع فرآورده‌های نامرغوب زیبایی، جوانی و شادابی پوست را به خطر می‌اندازد.

 

فراموش نکنید که هیچ ارزانی بی‌علت نیست و هیچ گرانی بی‌حکمت نیست!

خرید و مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و نامرغوب با قیمت ارزان، سلامتی پوست و بدن انسان را به خطر می‌اندازد. آسیب‌هایی روی پوست ظاهر می‌شود که ممکن است ابتدا قابل مشاهده نباشند و برخی از آن‌ها به مرور زمان و پس از استفاده مکرر بروز پیدا کنند. این عوارض اغلب می‌توانند جبران ناپذیر و یا با دوره درمان طولانی و  زمان بر باشند.

از این رو توصیه می‌شود هنگام خرید خط چشم و کانسیلر دور چشم با احتیاط، به دقت و با توجه کامل به موارد بهداشتی و استاندارد‌های ضروری، لوازم آرایشی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. انتخاب محصولات با کیفیت و از برند‌های معتبر و شناخته شده می‌تواند در به حداقل رسیدن عوارض احتمالی موثر باشد. توجه داشته باشید که پس از مصرف انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، در صورت مشاهده هرگونه حساسیت، التهاب و علائم غیر معمولی دیگر، فورا از مصرف آن فرآورده خودداری کرده و به پزشک مراجعه نمایید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها