2109
چگونه می‌توانیم لوازم آرایشی مناسب بارداری بخریم؟

چگونه می‌توانیم لوازم آرایشی مناسب بارداری بخریم؟

1398/05/08 بازدید1937

آیا واقعا زنان باردار نباید آرایش کنند؟! اصلا لوازم آرایشی مناسب بارداری وجود دارد؟

نه ماه بارداری همان قدر که شیرین است حساسیت‌های مخصوص به خودش را هم دارد. در این دوران زنان نمی‌توانند هر دارویی را مصرف کنند و یا هر چیزی که دلشان می‌خواهند بخورند. حالا جدا از همه این‌ها موقع خرید لوازم آرایشی هم باید بسیار دقت کنند چون ممکن است تعدادی از مواد شیمیایی به کار رفته در این لوازم برای سلامت جنین و مادر خطرساز باشد، تا جایی که بعضی از افراد به طور کل در دوران بارداری آرایش را کنار می‌گذارند. اما ما می‌خواهیم بگوییم همچنین کاری اصلا نیاز نیست تنها کافیست هنگام خرید لوازم آرایشی مناسب بارداری بیشتر از قبل احتیاط کنید و آگاهی خودتان را در مورد مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی و بهداشتی بالا ببرید.

چرا باید در دوران بارداری در انتخاب لوازم آرایشی مناسب بارداری حساسیت نشان داد؟

درست است که دریای از لوازم آرایش در مراکز خرید و سایت‌های اینترنتی وجود دارد اما وقتی شما باردار هستید باید لوازم آرایشی مناسب بارداری را انتخاب کنید که هم برای کوچولوی درون رحمتان امن باشد و هم باعث بروز حساسیت در شما نشود. خب پس لازم است قبل از خرید هر لوازم آرایشی در این دوران نکات زیر را بدانید:

  • مواد اولیه سمی موجود در بعضی محصولات می‌تواند باعث ایجاد سرطان پوست شود.
  • مواد شیمیایی سمی در کرم‌ها، رژلب‌ها و لاک‌های ناخن می‌تواند بسیار برای زنان باردار خطرناک باشد.
  • لوازم آرایشی نامرغوب و بدون برند زیادی در بازارها دیده می‌شود. فرآیند تولید این نوع محصولات کنترل نشده و استفاده از آن‌ها می‌تواند صدمات جدی به سلامت شما و نوزادتان بزند.
  • لوازم آرایشی بسیاری از برندهای معروف با مواد مغذی مثل روغن‌ها تقویت نشده است.

پس بنابراین قبل از خرید هرگونه لوازم آرایشی مناسب بارداری موارد زیر را بخوانید و به یاد داشته باشید:

چگونه می‌توانیم لوازم آرایشی مناسب بارداری را از غیر از آن تشخیص دهیم؟

قطعا نمی‌شود به طور کلی در 9 ماه بارداری آرایش را فراموش کرد، پس اطمینان حاصل کنید محصولاتی که می‌خرید برای شما و بچه‌تان خطری ایجاد نمی‌کند. حالا در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه لوازم آرایشی مناسب بارداری را بخرید که کاملا امن و بی‌خطر است:

کدام رژلب می‌تواند جزء لوازم آرایشی مناسب بارداری باشد؟

رژلب جزء لوازم ضروری آرایش است که تقریبا تمام بانوان همیشه یکی از آن در کیف همراه خود دارند؛ اما اگر مقداری رژلب همراه با غذا و نوشیدنی وارد بدن شما شود، می‌تواند برای نوزاد داخل رحم شما مضر باشد، برای همین هم مهم است که حتما و حتما لوازم آرایشی مناسب بارداری تهیه کنید.

موادی که باید از استفاده از آن‌ها پرهیز کنید:

شما نباید رژلبی که دارای مواد اولیه سمی است استفاده کنید. این به این معنا است که به هیچ وجه رژلبی که دارای سرب است نمی‌تواند جزء لوازم آرایشی مناسب بارداری باشد.

محصولاتی که می‌توانید به جای آن‌ها استفاده کنید:

زنان باردار می‌توانند از رژلب‌های طبیعی و ارگانیک استفاده کنند و هنگام خرید لوازم آرایشی باید به دنبال نشان گواهی سلامت و ایمنی محصولات مانند اکوسرت ECO certification بگردند، این نوع از لوازم آرایشی کاملا برای دوران بارداری امن و مطمئن هستند. لوازم آرایشی مناسب بارداری ارگانیک از مواد اولیه طبیعی تهیه شده‌اند که هیچ تهدیدی برای سلامت شما و نوزادتان ایجاد نمی‌کنند.

https://www.blog.modiage.com/wp-content/uploads/2019/07/16-9.jpg

کدام شامپو می‌تواند مناسب بارداری باشد؟

به طور کلی اکثر مردم در دوران بارداری موقع خرید شامپو به مواد اولیه آن چندان توجهی نمی‌کنند. در حالیکه خرید شامپو هم نیاز به دقت و موشکافی زیادی دارد و تنها نباید به دنبال لوازم آرایشی مناسب بارداری گشت چون لوازم بهداشتی مناسب این دوران هم به همان اندازه اهمیت دارد.

موادی که باید از استفاده از آن‌ها پرهیز کنید:

بعضی از شامپوها دارای سدیم کلرید، سولفات و سیلیکون هستند که می‌توانند به مو آسیب برسانند و آن را ضعیف کنند، حتی ممکن اسب برای بچه شما خطرناک باشند.

محصولاتی که می‌توانید به جای آن‌ها استفاده کنید:

بهترین انتخاب برای دوران بارداری شامپوهایی هستند که با شی‌باتر، روغن دانه آفتاب‌گردان، نعناع، لیمو ترش و روغن‌های پایه غنی‌شده‌اند. این دسته از شامپوها نه تنها خطری برای زنان برادار ندارند بلکه باعث احیا و تقویت مو می‌شوند.

کدام شوینده صورت می‌تواند مناسب بارداری باشد؟

آکنه و جوش یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی در بین زنان باردار است. تغییرات هورمونی در این دوران به خصوص به طور معمول باعث بروز جوش و آکنه روی پوست می‌شود به همین خاطر استفاده از یک شوینده صورت مرغوب در کنار لوازم آرایشی مناسب بارداری می‌تواند خیلی کاربردی باشد.

موادی که باید از استفاده از آن‌ها پرهیز کنید:

استفاده از شوینده‌های صورت ضدجوشی که حاوی بنزویل پراکسید و سالیسیلیک اسید هستند در دوران بارداری توصیه نمی‌شوند.

محصولاتی که می‌توانید به جای آن‌ها استفاده کنید:

زنان باردار می‌توانند شوینده‌های صورتی که دارای عصاره چای سبز، روغن پوست لیمو و خیار هستند را جایگزین شوینده‌هایی که بالا ذکر کردیم بکنند.

کدام کرم صورت می‌تواند مناسب بارداری باشد؟

جدا از خرید لوازم آرایشی مناسب بارداری زنان باردار حتما به کرم‌های مرطوب کننده و نرم کننده صورت مرغوب در این دوران نیاز پیدا می‌کنند تا پوست صورتشان را تقویت و تغذیه کنند.

موادی که باید از استفاده از آن‌ها پرهیز کنید:

مواد اولیه شیمیایی قوی مثل رتینوئیدها و سالیسیلیک اسید که در محصولات مراقبت پوستی وجود دارند می‌توانند از پوست جذب بدن شده و وارد جریان خون شوند. پس حتما به یاد داشته باشید که از محصولات حاوی این مواد استفاده نکنید.

محصولاتی که می‌توانید به جای آن‌ها استفاده کنید:

بهتر است زنان باردار از کرم صورتی که بافت سبک دارد و روی پوست باقی نمی‌ماند و به راحتی روی صورت محو و پخش می‌شوند استفاده کنند. بنابراین باید دنبال محصولاتی بگردید که روی آن‌ها عبارات hypoallergenic، fragrance-free و organic نوشته شده تا مطمئن شوید که هیچ مواد اولیه مصنوعی و شیمیایی به این محصول اضافه نشده است.

کدام کرم پودر می‌تواند جزء لوازم آرایشی مناسب بارداری باشد؟

کرم پودرها به طور عمده برای پوشاندن عیوب صورت و مشکلات پوستی مثل جای جوش استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید که در دوران بارداری از کرم پودر استفاده کنید پس حتما یک کرم پودر خوب بگیرید که جزء لوازم آرایشی مناسب بارداری باشد.

موادی که باید از استفاده از آن‌ها پرهیز کنید:

زنان باردار نباید از کرم پودری که حاوی مواد اولیه مضر مثل رتینوئیدها و بتا هیدروکسید اسیدها است استفاده کنند.

محصولاتی که می‌توانید به جای آن‌ها استفاده کنید:

بهتر است در دوران بارداری زنان از کرم پودر استفاده کنند که علاوه بر اینکه حاوی مواد طبیعی است نمای نهایی آن روی پوست طبیعی باشد. بافت کرم پودر بهتر است نه خیلی شل باشد نه خیلی سفت و کرمی تا به خوبی روی پوست پخش شود.

کدام کانسیلر می‌تواند جزء لوازم آرایشی مناسب بارداری باشد؟

کانسیلر بیشتر برای این استفاده میشود که عیوبی را که کرم پودر نتوانسته خوب آن‌ها را پوشش دهد مخفی کند مثل تیرگی زیر چشم یا جای جوش عمیق. حالا نکته‌ای که خیلی مهم است این است که چگونه می‌توانید کانسیلری پیدا کنید که جزء لوازم آرایشی مناسب بارداری باشد.

موادی که باید از استفاده از آن‌ها پرهیز کنید:

کانسیلرها مقدار کنترل‌شده ای از مواد رنگی دارند تا بتوانند به خوبی عیوب را پوشش دهند. از استفاده از هر محصولی که دارای پارابن است به طور کلی اجتناب کنید چون بین سرطان سینه و این ماده رابطه‌ای مشاهده شده است. اگر روی لیست مواد اولیه یک کانسیلر Polyethylene-PEGs دیدید به هیچ عنوان آن را نخرید.

محصولاتی که می‌توانید به جای آن‌ها استفاده کنید:

شما باید از کانسیلری استفاده کنید که استفاده از آن راحت است، باعث خشکی پوست نمی‌شود، روی پوست به راحتی پخش می‌شود و برای مدت طولانی می‌ماند.

کدام لاک ناخن می‌تواند جزء لوازم آرایشی مناسب بارداری باشد؟

آیا می‌شود در دوران بارداری از لاک ناخن استفاده کرد!؟ این نکاتی که الان به شما می‌گوییم تمام آن چیزی است که لازم است قبل از خرید لوازم آرایشی مناسب بارداری و به ویژه لاک بدانید.

موادی که باید از استفاده از آن‌ها پرهیز کنید:

تولوئن یک ماده اولیه است که در لاک‌های ناخن پیدا می‌شود که اگر این ماده توسط فرد باردار تنفس شود ممکن است موجب اختلال در رشد جنین شود. همچنین تعداد دیگری مواد سمی وجود دارند که ممکن است در فرآیند رشد جنین اختلال ایجاد کنند.

‏محصولاتی که می‌توانید به جای آن‌ها استفاده کنید:

زنان باردار باید لاک ناخنی را انتخاب کنند که کم‌ترین ماده شیمیایی را داشته باشد و حتما هنگام زدن لاک از ماسک استفاده کنند و همچنین در محیطی باشند که از تهویه مناسبی برخوردار باشد.

کدام رژگونه می‌تواند جزء لوازم آرایشی مناسب بارداری باشد؟

اگر می‌خواهید که در دوران بارداری رژگونه بخرید، باید قبل از آن نکات زیر را بدانید:

موادی که باید از استفاده از آن‌ها پرهیز کنید:

رژگونه‌هایی که حاوی پارابن و سدیم سولفات هستند می‌توانند برای نوزاد شما مشکل‌ساز شوند. پس حتما قبل از خرید رژگونه لیست مواد تشکیل‌دهنده آن را چک کنید.

‏محصولاتی که می‌توانید به جای آن‌ها استفاده کنید:

وقتی می‌خواهید رژگونه بخرید باید به دنبال عباراتی مثل 'fragrance-free', 'BPA-free', 'no parabens' باشید که به ترتیب نشان‌دهنده این است که رژگونه‌ای که دارید می‌خرید فاقد پارابن، بی‌پی‌ای و رایحه است یعنی در یک کلام جزء لوازم آرایشی مناسب بارداری است.

کدام پودر صورت می‌تواند جزء لوازم آرایشی مناسب بارداری باشد؟

پودر صورت‌ها اغلب پودرهای فشرده رنگی هستند که خانم‌ها برای ست کردن کرم پودر از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما گاها وقتی می‌خواهید لوازم آرایشی مناسب بارداری بخرید پیدا کردن پودر صورت مناسب بسیار سخت می‌شود.

موادی که باید از استفاده از آن‌ها پرهیز کنید:

رتینوئیدها، تتراسایکلین و هیدروکینون تعدادی از موادی هستند که ممکن است در پودر صورت‌ها به کار می‌روند اما زنان باردار اصلا نباید از محصولات دارای این مواد استفاده کنند.

‏محصولاتی که می‌توانید به جای آن‌ها استفاده کنید:

نشاسته ذرتی که دارای بافت و غلظت مناسب باشد به خوبی رطوبت را به خود جذب می‌کند و می‌تواند جایگزین ایده‌آلی برای پودرهای صورت باشد.

 کدام مداد چشم می‌تواند جزء لوازم آرایشی مناسب بارداری باشد؟

اغلب خانم‌ها از مداد چشم برای افزایش جلوه آرایش چشمشان استفاده می‌کنند. مداد چشم‌هایی که برپایه سرمه ساخته شده باشند به راحتی روی پلک کشیده می‌شوند و همنین نرمی و لطافت آن را حفظ می‌کنند. علاوه بر این چون از مواد طبیعی تهیه شده‌اند یکی از لوازم آرایشی مناسب بارداری هستند.

موادی که باید از استفاده از آن‌ها پرهیز کنید:

مواد شیمیایی سمی که در سایه‌های چشم و مداد چشم وجود دارند ممکن است موجب یک سری مشکلات دراز مدت در سلامت بشوند. پس به هیچ عنوان از مداد چشم‌هایی که از مواد شیمیایی تهیه شده‌اند استفاده نکنید.

‏محصولاتی که می‌توانید به جای آن‌ها استفاده کنید:

مداد چشم‌هایی که حاوی روغن کرچک و بادام هستند باعث شادابی و طراوت چشم می‌شوند و هیچ صدمه‌ای به چشم نمی‌رسانند. موقعی که می‌خواهید مداد چشم بخرید اصلا مدادی که دارای سرب، پارابن و یا جیوه است تهیه نکنید.

در آخر...

همان طوری که ابتدا هم گفتیم خرید لوازم آرایشی هم مثل خیلی موارد دیگر در دوران بارداری به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود. جدا از اینکه بیرون رفتن و گشتن در پاساژهای بزرگ برای پیدا کردن لوازم آرایشی مناسب بارداری می‌تواند در این دوران واقعا ملال‌آور شود. زنان باردار نمی‌توانند از هر لوازم آرایشی که در مغازه‌ها پیدا می‌کنند استفاده کنند چون در این دوران پوست خانم‌ها بیشتر از قبل حساس می‌شود و ممکن است به لوازمی که قبلا مشکلی نداشت، حساسیت نشان دهد. حالا سوالی که ایجاد می‌شود این است که چه کاری می‌شود کرد؟

یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌های که پیش روی هر خانم باردار است این است که از خرید اینترنتی و وبسایت‌ها استفاده کنند. فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مدیاژ علاوه بر اینکه از تمام مزایای هر فروشگاه اینترنتی دیگر مثل پاسخ‌دهی سریع و مشاوره برخوردار است. یک گزینه بسیار عالی هم برای زنان باردار دارد و آن هم محصولات برند کالرکارامل است که این لوازم آرایش کاملا گیاهی و ارگانیک هستند و استفاده از آ‌ن‌ها هیچ تهدیدی برای سلامت نوزاد و مادر ایجاد نمی‌کند.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15835 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11347 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2319 بازدید