2109
درباره ردیاب شخصی و ردیاب کودک چقدر اطلاعات دارید؟

درباره ردیاب شخصی و ردیاب کودک چقدر اطلاعات دارید؟

1402/02/25 بازدید418

 زندگی شلوغ و پراسترس امروز به ما اجازه نمی­دهد که با تمام توان در اختیار فرزندانمان باشیم.

این مسئله کاملاً طبیعی است و والدین زیادی با آن درگیر هستند. از طرفی مسئله نظارت بر فرزندان امری ضروری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، اما چگونه می­توان با مشغله­ای که امروز داریم، نگرانی خود را از بابت فرزندان برطرف کنیم؟

اگر شما هم به دنبال پاسخ این پرسش هستید، پیشنهاد می­کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ردیاب شخصی چیست؟

ردیاب شخصی وسیله­ای الکترونیکی است که جای زیادی نمی­گیرد و حجم بسیار کمی دارد. اندازه آن در بزرگ‌ترین سایز، از یک تلفن همراه هم کوچک­تر است. این وسیله می­تواند به‌راحتی در کیف یا جیب قرار بگیرد.

ردیاب‌های شخصی با قرار دادن یک سیم‌کارت درونشان فعال می‌شوند و بعد از آن شما می‌توانید از طریق تلفن همراه خود، تبلت و یا حتی کامپیوتر و لپ‌تاپ شخصی خود نظارت کاملی بر عملکرد فردی که ردیاب را با خود به همراه دارد، داشته باشید و به‌صورت آنلاین و در لحظه از موقعیت مکانی و موارد مشابه دیگری مطلع گردید.

اگرچه این وسیله به­طور مشخص برای نظارت استفاده می­شود اما این نظارت به معنای کنترل و نادیده گرفتن حریم شخصی نیست، بلکه این ردیابی و نظارت اگر به‌درستی و باهدف صحیحی انجام شود، می­تواند نگرانی خانواده­های بسیاری را از بابت وضعیت فرزندشان و حتی سالمندانی که در خانه از آن‌ها نگهداری می‌کنند، برطرف کند.

آیا کار کردن با ردیاب شخصی سخت است و نیاز به آموزش دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که خیر، کار کردن با این ردیاب‌های شخصی بدون نصب آن‌قدر آسان است که هیچ محدودیت استفاده‌ای ازلحاظ سنی برای آن‌ها نمی‌توان قائل شد، به‌گونه‌ای که یک کودک 3 ساله تا سالمندترین فرد یک خانواده به‌راحتی می‌تواند از آن استفاده کند.

ردیاب شخصی مناسب چه افرادی است؟

به‌طورکلی نمی­توان استفاده از این دستگاه را به گروه خاصی محدود کرد. تمامی افراد می­توانند باهدف نظارت از چنین وسیله­ای استفاده کنند، به‌عنوان نمونه برخی از موارد استفاده ردیاب شخصی برای خانواده‌ها عبارت‌اند از:

1- نظارت و کنترل از راه دور کودکان در محیط‌های شلوغ نظیر شهربازی و پارک‌ها

2- رفع دغدغه خاطر خانواده‌های شاغل در نظارت و کنترل از راه دور فرزندان (در زمان حضور در مدرسه، کلاس‌های آموزشی، سرویس مدرسه، مسافرت و اٌردو...)

3- رفع مشکل نظارت و کنترل از راه دور کودکان بیش‌فعال و کودکان توان‌خواه

4- نظارت و کنترل از راه دور افراد سالمند خانواده به‌ویژه افراد آلزایمری

5- ردیابی بار شامل انواع محموله به‌ویژه کوله‌پشتی، ساک و چمدان در سفرهای داخلی و خارجی

6- ردیابی خودرو و وسایل نقلیه در صورت قرار دادن ردیاب درون آن‌ها

 

ردیاب­های شخصی چه قابلیت­هایی دارند؟

توجه داشته باشید که ویژگی­هایی که در ادامه ذکر می­شود مختص به تمام ردیاب­های شخصی نیستند و تنها برخی از مدل­های محبوب دارای آن‌ها هستند.

پس اگر روزی قصد خرید چنین دستگاهی را داشتید، حتماً این قابلیت­ها را در نظر بگیرید.

1- دارا بودن نرم‌افزار ردیابی فارسی برای تلفن‌های همراه اندروید و IOS

2 قابلیت GEOFENCE یا همان تعریف محدوده مجاز حرکت
با استفاده از این قابلیت اگر شما برای ردیاب محدوده خاصی را مشخص کنید، با ورود و خروج به این محدوده از طریق پیامک این موضوع به شما اعلام می­شود.
به‌عنوان مثال شما با تعریف مسیری که هرروز فرزندتان در رفت‌وآمد به مدرسه یا کلاس طی می‌کند برای ردیابی که همراه فرزندتان هست علاوه بر مشاهده مسیر طی شده، می‌توانید به‌محض خروج از مسیر یا محدوده تعریف‌شده از آن مطلع شده و در صورت لزوم اقدامات لازم برای نظارت و تأمین امنیت فرزندتان را انجام نمایید.

3- قابلیت شنود و یا مکالمه برای ارتباط به‌ویژه در مواقع اضطراری

4- وزن سبک، ابعاد کوچک و باطری با ظرفیت حداقل 500 میلی‌آمپر

5- موقعیت‌یابی بر اساس LBS در کنار GPS برای داشتن بهترین عملکرد در شرایط آنتن دهی ضعیف اپراتورهای همراه

نمونه‌ای از ردیاب شخصی با قابلیت‌های ذکرشده در فوق:

ردیاب شخصی PR1S که در بازار به‌عنوان ردیاب کودک و دانش‌آموز شناخته می‌شود یک نمونه ایده آل از ردیاب‌های شخصی در ایران محسوب می‌شود. وزن این ردیاب 50 گرم بوده و موقعیت­یابی آن بر اساس LBS و GPS انجام می­شود.

باطری آن ۱۰۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت داشته و می­توانید از طریق این دستگاه مکالمه نیز داشته باشید و با قابلیت Geo Fence از ورود و خروج به محدوده مجاز تعریف‌شده مطمئن شوید.

سامانه ردیابی (نرم‌افزار ردیابی) این ردیاب فارسی بوده و تماماً بر اساس نیاز کاربران ایرانی طراحی‌شده است. این دستگاه تولید ایران بوده و با ضمانت گروه تولید­کننده آن یعنی رادشید عرضه می­شود.

چه میزان باطری برای ردیاب­ شخصی پاسخگوی نیاز ما خواهد بود؟

برای خرید ردیاب شخصی به‌ویژه ردیاب کودک یکی از نگرانی­های افراد مختلف، باطری چنین دستگاه­هایی است. باید این نکته را در نظر بگیرید که تنظیمات شما برای دستگاه تأثیر مستقیمی بر روی میزان عملکرد باطری مورداستفاده خواهد گذاشت، دقیقاً مشابه عملکرد گوشی موبایل که هرچقدر از اینترنت گوشی بیشتر استفاده کنید زودتر شارژ باطری آن به اتمام می‌رسد.

نکته دیگری که باید به آن توجه نمود این است که قدرت باطری با حجم آن رابطه مستقیمی دارد. پس اگر در ردیاب­ها از باطری­هایی با ظرفیت بسیار بالا استفاده شود، حجم آن‌ها نیز تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. به‌طورکلی ردیاب‌های شخصی بدون نصب ظرفیت باطری بین 1000 تا 6000 میلی­آمپر دارند.

دستگاه­هایی با ظرفیت 1000 میلی­آمپر که کوچک‌ترین حجم و اندازه را دارا هستند بیشتر مناسب کودکان و افراد سالمند هستند و جز ردیاب‌هایی هستند که در جیب به‌راحتی قرار می‌گیرند. با یک‌بار شارژ، این مدل ردیاب حدود 24 ساعت در حالت آنلاین شارژ دهی خواهد داشت که البته در حالت بهینه مصرف این مقدار شارژ دهی به 5 روز هم می­رسد.

ردیاب­های با ظرفیت 6000 میلی­آمپر ایده آل‌ترین میزان باطری در ردیاب‌های بدون نصب را دارند که البته طبق توضیحات قبلی به نسبت سایز بزرگ‌تری نسبت به سایر مدل‌ها دارند.

این ردیاب‌ها در حالت آنلاین با هر بار شارژ 72 ساعت کار می‌کنند و در حالت انجام بهینه تنظیمات بین 25 تا 30 روز نیز می‌توانند شارژ دهی داشته باشند.

یکی از بهترین نمونه‌های این مدل ردیاب‌ها، ردیاب پاوربانکی PR3 با قابلیت شنود آنلاین است که همان‌گونه که از نامش نیز پیداست ردیابی با ظاهر پاور بانک است و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از روی ظاهر به ماهیت ردیاب بودن آن پی برد، چراکه در عمل به‌عنوان پاور بانک نیز می‌توان از آن استفاده نمود.

 

جمع­بندی

ردیاب شخصی یکی از وسایل کارآمد برای خانواده‌های ایرانی بوده و استفاده از آن تنها محدود به کودکان و سالمندان نیست و شما می­توانید برای کاربرد­های مختلفی از آن استفاده کنید.

اگر قصد خرید چنین دستگاهی را دارید، شرکت دانش‌بنیان رادشید یکی از بهترین تولیدکنندگان این محصول در ایران است که از طریق تلفن 0313544 و یا مراجعه به وب‌سایت این شرکت می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان آن‌ها استفاده نمایید.

رادشید دارای جامع‌ترین نرم‌افزار ردیابی در ایران بوده و کلیه ردیاب‌های تولیدشده توسط این شرکت دارای 1 سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش می‌باشند.

برای خرید آنلاین انواع ردیاب شخصی رادشید می‌توانید از کد تخفیف ninisite1402 ویژه کاربران نی‌نی سایت استفاده نمایید. برای این منظور کافی است به آدرس اینترنتی www.radshid.com مراجعه و پس از انتخاب محصول موردنظر کدتخفیف خود را وارد و خرید خود را نهایی نمایید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها