2109
به چه علت وزن کم نمی‌کنیم؟

به چه علت وزن کم نمی‌کنیم؟

1401/11/30 بازدید1142

بیش از حد ورزش می‌کنید:

شما بدن خود را در شرایطی قرار می‌دهید که دائماً تحت استرس است و هورمون‌های استرس را ترشح می‌کند. تمرین بیش از حد می‌تواند منجر به آسیب، پارگی عضلات و کشیدگی شود. همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند و شما را مستعد ابتلا به بیماری کند. شما می‌خواهید از این سندرم بیش تمرینی اجتناب کنید تا بتوانید وزن خود را کاهش دهید. وقتی هورمون‌های استرس شما بالا می‌رود کاهش وزن دشوارتر می‌شود زیرا بدن شما می‌خواهد آنچه را که دارد حفظ کند. بنابراین به طور منظم ورزش کنید اما برای بهبود تناسب اندام و کاهش وزن به خود فرصت استراحت و ریکاوری بدهید.

به مقدار کافی نمی‌خوابید:

مطالعات نشان می‌دهد که کمبود خواب به دلیل افزایش مصرف غذا می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. بهتر است حداقل 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید. این به این معنی است که یک روال خوب برای کاهش سرعت ایجاد کنید، به آن پایبند باشید و هر شب آن را در همان زمان شروع کنید. سعی کنید نور آبی وسایل الکترونیکی را که می‌تواند خواب را مختل کند قطع کنید و در آخر روز کافئین ننوشید. اتاق خود را تا جایی که ممکن است تاریک نگه دارید تا به خوبی استراحت کنید. با استراحت بدن خود زمینه را برای کاهش وزن بهتر و تناسب اندام بهتر فراهم می‌کنید.

 به اندازه کافی غذا نمی‌خورید:

وقتی تعداد کالری‌هایی که دریافت می‌کنید برای نوع بدن شما کافی نباشد بدن شما فکر می‌کند که به خودتان غذا نمی‌دهید. ذخیره چربی بدن می‌تواند شکل بدن شما از یک برنامه اضطراری باشد. وقتی به اندازه کافی غذا نمی‌خورید متابولیسم شما کند می‌شود زیرا بدن شما نمی‌خواهد آنچه را که دارد هدر دهد. در این مرحله همه چیز در مورد حفظ است و کاهش وزن در لیست اولویت‌های بدن شما قرار نمی‌گیرد. به خودتان اجازه دهید که با غذا‌های سالم تغذیه شوید. بدن شما برای عملکرد صحیح و کاهش وزن در طولانی مدت به سوخت ثابتی نیاز دارد.

 بدن عضله‌سازی نمی‌کند:

سبک تمرینی که به عضله‌سازی کمک می‌کند یک سبک با شدت بالا بوده و بدن شما را از نظر هورمونی در وضعیت بهتری قرار می‌دهد. بدن شما تا مدت‌ها پس از اتمام تمرین شما قادر خواهد بود کالری بسوزاند. علاوه بر این داشتن عضله بیشتر توانایی شما برای سوزاندن کالری را افزایش می‌دهد. ماهیچه‌های بدون چربی از نظر متابولیسمی فعال هستند حتی در حالت استراحت، بنابراین وقتی عضله بیشتری دارید کالری بیشتری می‌سوزانید.

 پروتئین کافی نمی‌خورید:

احتمالاً همیشه در مورد پروتئین می‌شنوید و هدف اصلی آن فقط ساختن توده عضلانی نیست. پروتئین برای بسیاری از عملکرد‌های مختلف بدن از ساخت هورمون‌ها تا تنظیم بافت‌ها و اندام‌های بدن مهم است. پروتئین همچنین می‌تواند در جلوگیری از هوس مفید باشد و قند خون را پایدارتر نگه دارد.

 پرخوری می‌کنید:

برای کاهش وزن مهم است که مصرف کالری خود را متوقف کنید. این به این معنی است که نوشیدنی‌های گازدار، آب‌میوه‌ها، نوشیدنی‌های ورزشی، قهوه‌های مخصوص و غیره را حذف کنید. از آنجایی که این نوشیدنی‌ها همه حاوی قند هستند می‌توانند قند خون شما را افزایش دهند.

 بیش از حد کربوهیدرات مصرف می‌کنید:

اگر مشکلات کاهش وزن یا مشکلات قند خون مانند دیابت نوع 2 دارید ممکن است بخواهید کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. به عنوان مثال چیز‌هایی مانند نان سفید، برنج سفید، آرد سفید و شکر سفی دارای گلیسمی بسیار بالایی هستند. این کار قند خون شما را بالا نگه می‌دارد و کاهش وزن را سخت‌تر می‌کند. کربوهیدرات‌های مبتنی بر تمرین شما هنوز هم می‌توانند برای انرژی عالی باشند اما به دنبال بهترین انتخاب‌ها باشید. چیز‌هایی مانند جو دو سر، برنج، سیب زمینی شیرین وکینوا را هدف بگیرید.

 

منبع:

www.lifehack.org

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها