2109
آیا ما سرطان را به خانه دعوت می‌کنیم؟

آیا ما سرطان را به خانه دعوت می‌کنیم؟

1395/10/07 بازدید9102

نی نی سایت: آیا آفت‌کُش‌ها، سموم کشاورزی و کود‌های شیمیایی بر مواد غذایی ما تأثیر می‌گذارند؟ آیا این عوامل باعث ابتلای ما به سرطان می‌شوند؟ اگر این‌ها پرسش‌های شما هم هست، این گزارش را از دست ندهید.
اختلال در نظم بدن برابر است با عدم بالندگی کودک

حسین محمودی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، درباره تأثیر مصرف محصولات ارگانیک در رشد منظم و اصولی نوزادان و کودکان می‌گوید: کودکانی که در حال رشد هستند، سیستم‌‌های مختلف بدن‌شان از جمله سیستم ایمنی آنها در حال تکامل است. اما اگر در نظم طبیعی و کارکرد این ارگان‌ها اختلال ایجاد شود، بالندگی کودک صورت نمی‌گیرد. بیشتر این اختلالات ناشی از تغذیه است و بسیاری از مواد غذایی و خوراکی و همچنین گوشت‌‌ها و مرغ‌هایی که ما خریداری می‌کنیم آلوده به بقایای سموم کشاورزی و هورمون‌های مضر هستند.
در مراحل رشد کودک، زمانی که این سموم از طریق تغذیه وارد بدن او می‌شود، بدن او به جای اینکه بالندگی پیدا کند و ارگان‌های مختلف آن با هم هماهنگ باشند، مجبور می‌شوند با این عناصر و سموم مقابله کنند، به همین دلیل ادامه رشد کودک، آن نظمی را که باید داشته باشد، نخواهد داشت و بچه به تدریج ضعیف می‌شود.
سموم وارد شده به بدن و بروز بیماری‌های خطرناک

سمومی که برای مبارزه با آفات و حشرات زیان‌آور به کار برده می‌شوند دو نوع هستند: یک نوع که بر سیستم عصبی حشرات تأثیر می‌گذارند و نوع دوم سم‌هایی که تنها بر سیستم بدنی آنها مؤثرند. آن سمومی که بر سیستم عصبی حشرات تأثیر می‌گذارند، متاسفانه بر بدن انسان نیز موثرند.
سالمندان و کودکان در برابر این سموم بسیار آسیب‌پذیرند به‌ویژه آنها که در تهران زندگی می‌کنند. بدن ما طوری طراحی شده که می‌تواند تا اندازه‌ای جلوی آلودگی‌هایی که به آن وارد می‌شود را بگیرد اما متاسفانه در تهران به قدری تنوع آلودگی‌ها زیاد است که بدن توان آن را ندارد که مانند شرایط نُرمال کار خود را انجام دهد. به همین دلیل تحمل بدن‌های ما نسبت به سموم بسیار کمتر از گذشته شده است و این‌روز‌ها شاهد سکته‌های قلبی و امراض مختلف زیادی مانند سرطان هستیم.

نقش حیاتی تغذیه
البته نمی‌توان تنها مواد غذایی ناسالم را مقصر همه این اتفاقات و بیماری‌ها دانست اما تغذیه نقش قابل ملاحظه‌ای در بروز بیماری‌ها ایفا می‌کند. این سموم در نظم طبیعی رویش و هماهنگ شدن ارگان‌ها در بدن اختلال ایجاد کرده و از بالندگی کودک جلوگیری می‌کنند.
مدیریت ذائقه کودک توسط پدر و مادر

پدر و مادر‌ها در تعیین ذائقه کودک نقش مهمی بازی می‌کنند بنابر‌این بخش زیادی از تغذیه نادرست بچه‌ها، تقصیر والدین آنها است. حتی خیلی از خانواده‌ها برای تشویق فرزندان‌شان آنها را به فست‌فود‌می‌برند! در صورتی که آنها هستند که ذائقه فرزند‌شان را هدایت می کنند و با رفتار خود به او می‌گویند چه غذا‌هایی خوب و چه غذا‌هایی بد است. بنابر‌این والدین باید به کودک‌شان القا کنند، ارزش غذایی مهم‌تر از خوشمزگی غذا بوده و جهان به سمت تغذیه سالم گرایش پیدا کرده است.
مادری که می‌خواهد برای خانواده‌یا کودکش غذا درست کند، بهتر است از موادی استفاده کند که در آن سمی مصرف نشده است مانند زمان پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌های‌مان که علی‌رغم سختی‌های دوران خودشان، سالم‌تر از ما زندگی می‌کردند.
بنابر‌این اگر می‌خواهید بدانید محصولات ارگانیک چه هستند و چقدر ارزش غذایی دارند؟ چه تفاوتی با دیگر محصولات دارد؟ این محصولات را از کجا پیدا و خریداری کنیم؟ چه محصولات ارگانیکی در ایران وجود دارند؟ گزارش‌های دیگر را که در روز‌های آینده منتشر می‌شود و همچنین کارگاه‌های حضوری ما را از دست ندهید.
نهمین نمایشگاه محصولات ارگانیک از روز پنجشنبه 11 دی تا 17 دی ماه در بوستان گفتگو برپا می شود و ما از همه کابران نی نی سایت دعوت می کنیم در کارگاه ما که روز پنجشنبه 16 دی ماه در محل این نمایشگاه برگزار می شود، حضور پیدا کنند. اخبار بیشتر مربوط به نمایشگاه و کارگاه حضوری ما را در روز‌های آینده خواهید خواند.

ارسال نظر شما

login captcha
آره والا
مو بزی به قول ندا خودت بچتو عادت نده به پدرومادر مردم چیکار داری؟😒
خودت بچتو عادت نده چرا پدر و مادر مردم رو نفرین می کنی
وقتی همه مواد غذایی آلوده به سمه چطوری ما به مواظب بچه هامون باشیم,واقعا از شما بعیده همچین مطلبی گزاشتین
خب باید چه کرد باید راهنمایی هم میکردین در این مورد
خدا لعنت کنه پدر و مادرایی رو که ذائقه بچه رو به نمک و مواد مضر عادت میدن.نتیجه اش این میشه که الان هرچی میذاریم جلوشون نمیخورن:(

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9661 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7041 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید