2109
به چه علت همیشه احساس خستگی می‌کنیم؟

به چه علت همیشه احساس خستگی می‌کنیم؟

1401/12/03 بازدید3237

مراقبت نکردن از خود:

احساس خستگی دائم می‌تواند نشانه‌ای از عدم مراقبت از خود باشد. وقتی دائماً احساس خستگی می‌کنید بررسی کنید که آیا به اندازه کافی می‌خوابید یا خیر. تمام انرژی یکسان ایجاد نمی‌شود. حتی اگر به همان میزان کالری مصرف کنید، انرژی بیشتری از میوه‌ها و سبزیجات نسبت به کیک و بستنی دریافت خواهید کرد. اگر احساس نمی‌کنید که هنوز آماده تغییر رژیم غذایی خود نیستید بهترین راه برای شروع مصرف ویتامین‌های بیشتر است. در آخر وزن‌ ایده‌آل خود را در نظر بگیرید و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنید. اگر بدن شما بار اضافی را حمل می‌کند مطالعات نشان می‌دهد که می‌تواند بر خواب، مفاصل و اندام‌های شما تاثیر منفی بگذارد.

تظاهر کردن به چیزی که نیستید:

درست است که مانند فعالیت بدنی شما را در طول زمان خسته می‌کند اما فعالیت ذهنی نیز می‌تواند شما را خسته کند. اکثر مردم در اواخر یک روز کاری طولانی احساس خستگی می‌کنند و این طبیعی است. شما مقدار زیادی از انرژی ذهنی را برای تصمیم‌گیری‌های مختلف در طول روز استفاده کرده‌اید. اگرهمیشه احساس خستگی می‌کنید پس با خود و دیگران صادق نیستید. چه در زندگی حرفه‌ای و چه شخصی اگر خود را مجبور به رفتار غیر طبیعی کنید همیشه احساس خستگی خواهید کرد.

شما از چیزی در زندگی خود متنفر هستید:

برخی از دلایل رایج استرس حاد از دست دادن شغل، طلاق یا مرگ یکی از عزیزان است. همانطور که می‌بینید این نمونه‌ها شرایط منحصر به فردی هستند که نباید به طور منظم اتفاق بی‌افتند. رایج‌ترین این محرک‌ها ناراضی بودن در شغل احساس ناامنی در یک رابطه یا داشتن بار کاری سنگین است. دو راه برای مقابله با استرس مزمن در زندگی شما وجود دارد: شما می‌توانید استرس را از بین ببرید یا استرس را مدیریت کنید.

 پیشرفت شما متوقف شده است:

یکی از زیباترین چیز‌ها در زندگی رشد است. از بین تمام تفاوت‌هایی که هر یک از ما داریم میل به رشد و پیشرفت چیزی است که همه ما در آن سهیم هستیم به خصوص اگر برای رسیدن به نتایج دلخواه تلاش می‌کنید. همانطور که ساده به نظر می‌رسد زندگی شما همان زندگی است که می‌دانید چگونه بسازید.

نتیجه‌گیری:

اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید باید یک قدم به عقب بردارید و تشخیص دهید که چه چیزی باعث می‌شود احساس خستگی کنید. هنگامی که متوجه شدید چه چیزی باعث این مشکل شده است گام‌های کوچکی برای تغییر زندگی خود بردارید. تلاش برای اینکه شخص دیگری باشید می‌تواند خسته‌ کننده باشد.

 

منبع:

www.lifehack.org

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16121 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11458 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2434 بازدید