2109
در خرید کابینت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

در خرید کابینت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

1401/11/05 بازدید492
خرید کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای خانه خود انجام می‌دهید. درست است که تهیه‌ی کابینت ممکن است تبدیل به پروژه‌ای پیچیده و گران قیمت شود، اما می‌توان از این مسئله دوری کرد. با داشتن اطلاعات کافی و دانستن چند اصل اولیه گزینه‌های شما محدود می‌شود و شما می‌توانید کابینتی را که دوست دارید متناسب با بودجه خود پیدا کنید.
 
کابینت آشپزخانه 
کابینت آشپزخانه که وسایل آشپزی، ظروف، و و مواد غذایی مختلف را در خود جای می‌دهد، انواع متفاوتی دارد و به شکل‌های مختلف نیز ساخته می‌شود. کابینت‌ها از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه‌اند و بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آیند.

قبل از خرید کابینت آشپزخانه
قبل از خرید کابینت آشپزخانه باید بدانید که می‌خواهید کابینت‌ها با چه چیدمانی در آشپزخانه قرار بگیرند. چیدمان L شکل، تک دیواری، چیدمان U شکل، یا دوطرفه؟ در اکثر آشپزخانه‌ها یکی از این چیدمان‌ها استفاده می‌شود. تعیین چیدمان کابینت به شما کمک می‌کند که راحت‌تر تصمیم بگیرید چه کابینتی بخرید.  





 
دسته بندی کابینت آشپزخانه
هر کدام از کابینت‌های آشپزخانه به یکی از این سه دسته تعلق دارند: کابینت زمینی، کابینت دیواری، و کابینت ایستاده.

کابینت زمینی
کابینت زمینی عنصر اصلی و ضروری آشپزخانه است. کابینت زمینی نه تنها قسمت اعظم کابینت‌ها را تشکیل می‌دهد، بلکه پایه‌ی کانتر و سینک و گاز رومیزی است.

کابینت دیواری
کابینت دیواری همراه کابینت زمینی است و معمولا فضایی برای نگهداری لیوان‌ها، ظروف سایز متوسط یا کوچک است. کابینت‌های دیواری مستقیماً بالای کابینت‌های زمینی به دیوار نصب می‌شوند.

کابینت ایستاده
کابینت ایستاده از کف آشپزخانه تا سقف یا نزدیک به آن امتداد دارد. کابینت ایستاده در کنار کابینت‌های دیگر قرار می‌گیرد. معمولا اقلامی را که همیشه مورد نیاز نیستند، مانند مواد غذایی فله و لوازم جانبی آشپزخانه درون کابینت ایستاده جای می‌دهند.

*    نکته: پکیج کابینت آشپزخانه همیشه شامل کابینت زمینی و به طور معمول شامل کابینت دیواری است. در صورت وجود فضا در آشپزخانه، خرید کابینت ایستاده اختیاری‌ست.

انواع ساخت کابینت آشپزخانه
کابینت‌ها به سه شکل مختلف تولید می‌شوند و هر کدام قیمت متفاوتی دارند. 
کابینت استوک
کابینت‌های استوک از پیش ساخته شده‌اند و آماده‌ی نصب هستند. این کابینت‌ها به صورت آماده در فروشگاه‌های کابینت موجودند. کابینت‌های آماده کابینتی مقرون به صرفه هستند و برای آشپزخانه‌های سایز کوچک تا متوسط ​​عالی‌اند. خرید کابینت استوک کم هزینه‌ترین راه تهیه کابینت است و از لحاظ زمان نیز برای شما به صرفه می‌باشد. تحویل این نوع کابینت سریع‌تر از کابینت نیمه سفارشی یا سفارشی است.

کابینت نیمه سفارشی

کابینت نیمه سفارشی نیز تا حدی از پیش ساخته شده است، اما امکان شخصی سازی بیشتری وجود دارد. سخت افزارها و جزئیات این کابینت‌ها را می‌توان تغییر داد. 

کابینت سفارشی

کابینت آشپزخانه سفارشی به معنای واقعی کلمه می‌تواند برای هر سبک و نیازی طبق سفارش مشتری ساخته شود. در حالی که همه کابینت‌ها با اندازه‌های استاندارد تولید می‌شوند، امکان تغییر دادن اندازه‌های کابینت‌های سفارشی وجود دارد. گران‌ترین نوع کابینت، کابینت سفارشی است.
 

نحوه انتخاب کابینت آشپزخانه


شما باید کابینت خود را متناسب با فضای آشپزخانه، سبک طراحی خانه و مطابق نیازهای خود انتخاب کنید. 

ü    آیا دوست دارید در آشپزخانه دور هم جمع شوید؟ یا هنگامی که در آشپزخانه مشغولید فرزندتان نیز نزدیک شما تکالیفش را انجام دهد؟ 
اگر فعالیت‌های این چنینی در آشپزخانه انجام می‌دهید، بهتر است به داشتن جزیره نیز فکرکنید. 

ü    آیا به آشپزی علاقمندید و زیاد آشپزی می‌کنید؟
افرادی که زیاد آشپزی می‌کنند به پیشخوان و فضای بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل، بهتر است آشپزخانه را کاملا باز و بدون پیشخوان(اصطلاحا اپن) در نظر نگیرید. اضافه کردن جزیره نیز برای شما بسیار کاربردی‌ست. علاوه بر این، کشوها و انواع ارگنایزرها هم برای راحتی کار شما لازم‌اند.

ü    چه سبک کابینتی برای شما مناسب است؟
کابینت‌ها که بیشتر فضای آشپزخانه را دربرمی‌گیرند، ظاهر آشپزخانه را هم می‌سازند. برای انتخاب سبک کابینت باید به سبک طراحی و دیزاین کل خانه دقت کنید. سه سبک اصلی برای کابینت کلاسیک، نئوکلاسیک، و مدرن است و باید با کل منزل شما هماهنگ باشد. 

ü    از کجا خرید کنیم؟
انتخاب مرکز خرید کابینت نیز مسئله مهمی‌ست؛ زیرا، این تولید کننده و فروشنده کابینت است که کیفیت کابینت را تعیین می‌کند. برای خرید کابینت آماده می‌توانید به یکی از بهترین مراکز فروش کابینت، یعنی کابینت استوک آکبند پیشکاری راجعه کنید و برای خرید از تیم حرفه‌ای این مجموعه کمک بگیرید. 

جمع بندی
آشپزخانه قلب خانه است و یکی از اصلی‌ترین اجزای آشپزخانه نیز کابینت می‌باشد. به همین دلیل، نحوه انتخاب و خرید کابینت مسئله‌ی بسیاری از افرادی‌ست که خانه ساخته‌اند یا می‌خواهند آشپزخانه خود را بازسازی کنند. برای اینکه خرید راحت و منطقی داشته باشید لازم است موارد مهمی را بدانید. اول باید چیدمان مناسب آشپزخانه‌تان را پیدا کنید. بعد انواع کابینت را بشناسید و انواع طرز ساخت آن‌ها را بدانید. در ادامه باید نیازهای افراد خانه را لیست کنید و سبک طراحی منزل خود را نیز در نظر بگیرید. در آخر، محل خرید کابینت را تعیین کنید و منتظر تحویل و نصب کابینت‌ها باشید.  

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها