2109
بهترین روش نگهداری حبوبات در کابینت

بهترین روش نگهداری حبوبات در کابینت

1400/06/07 بازدید5287

حبوبات یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مواد غذایی ما ایرانیان هستند. اگر این مواد در شرایط درستی نگهداری نشوند، امکان دارد پس از مدتی حشره بزنند و خراب شوند.  انواع حبوبات ماننده لوبیا، نخود و عدس از جمله مواد غذایی هستند که نیاز به مراقبت بسیار دارند. معمولاً نگهداری و حبوبات در محیط‌های مرطوب فضای باز باعث خرابی سریع‌تر آنها می‌شود. با تغییر شکل، رنگ و بوی حبوبات می‌توان به خرابی آنها پی برد.

 اما چطور می‌توان از خرابی حبوبات جلوگیری کرد؟ بهترین روش نگهداری حبوبات در کابینت کدام است؟ برای یافتن پاسخ این سوال‌ها در ادامه مطلب همراه ما باشید. در این مقاله شما را با بهترین روش نگهداری حبوبات در کابینت آشنا خواهیم کرد. پس از مطالعه این مطلب به خوبی می‌توانید از سلامت حبوبات خود در کابینت آشپزخانه مراقبت کنید.

 

استفاده از ظروف مناسب و کاربردی، بهترین روش نگهداری حبوبات در کابینت

انتخاب ظروف مناسب نقش بسیار موثری در جلوگیری از خرابی حبوبات در کابینت دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از خراب شدن حبوبات در کابینت از ظروف شیشه‌ای با درب‌های محکم استفاده کنید. ظروف شیشه‌ای دربسته تا حد زیادی از ورود هوا و خراب شدن و حبوبات بر اثر تغییر دمای محیط جلوگیری می‌کنند. ظروف پلاستیکی معمولاً هوا را به راحتی از خود عبور می‌دهند. علاوه‌بر ورود هوا، حشرات ریز نیز توانایی ورود به این ظروف را دارند.

 بنابراین بهتر است از ظروف پلاستیکی برای نگهداری حبوبات در آشپزخانه استفاده نکنید. ظروف شیشه‌ای تا حدی قابل اعتماد هستند که به راحتی می‌توانید آنها را در کنار سطل زباله کابینتی پلاستیکی در کابینت نگهداری کنید؛ بدون آنکه نگران خرابی یا وارد شدن حشرات ریز به داخل حبوبات باشید.

برای جلوگیری از خراب شدن حبوبات، هیچگاه آن‌ها را با یکدیگر مخلوط نکنید

 یکی از اشتباهات رایجی که اکثر خانم‌ها در آشپزخانه انجام می‌دهند، مخلوط کردن حبوبات قدیمی با حبوبات جدیدی است که خریداری می‌کنند. مخلوط کردن حبوبات تازه با حبوبات قدیمی باعث خرابی و حشره زدن حبوبات می‌شود. با این کار حبوبات تازه نیز به سرعت خراب و غیر قابل استفاده می‌شوند. بهتر است ظروف قدیمی و جدید حبوبات را از یکدیگر جدا کرده و با استفاده از نظم دهنده کشو کابینت هر یک از آن‌ها را در یک ردیف مجزا قرار دهید تا هنگام استفاده از آن‌ها دچار اشتباه نشوید.

 توصیه می‌شود ابتدا از حبوبات‌های قدیمی برای پخت و پز استفاده کنید و سپس به سراغ حبوبات‌های تازه خریداری شده بروید. اگر رنگ، بو یا شکل حبوبات تغییر کرده است از استفاده دوباره از آن‌ها صرف نظر کنید و به سراغ حبوبات‌های جدید بروید.

استفاده از نمک و میخک برای جلوگیری از خراب شدن حبوبات در کابینت

استفاده از نمک و میخک یکی از روش‌های آسان و کاربردی برای جلوگیری از حشره زدن حبوبات و نگهداری آن‌ها در کابینت است. در این روش باید نمک را در لابه‌لای حبوبات مخلوط کنید یا چند عدد میخک در ظرف حبوبات قرار دهید.

در این شرایط حتی اگر برای چند ساعت نیز درب حبوبات باز بماند، به هیچ عنوان حشرات به داخل آن نفوذ نمی کنند و حبوبات کاملاً تازه و قابل استفاده باقی می‌مانند. از آنجا که معمولا حبوبات قبل از استفاده و پخت و پز خیس می‌شوند، نگران شور شدن یا تغییر مزه غذای خود نباشید.

انتخاب یک طبقه مناسب در کابینت، مهترین بخش نگهداری حبوبات

یکی از مهم‌ترین بخش‌های نگهداری حبوبات در کابینت، انتخاب یک طبقه مناسب برای آ‌‌ن‌ها است. اغلب پیشنهاد می‌شود حبوبات را به دور از سایر لوازم آشپزخانه و در یک کابینت جدا قرار دهید. اگر تعداد کابینت زیادی ندارید با استفاده از سوپری آشپزخانه می‌توانید یک طبقه یا یک بخش از کابینت را به صورت اختصاصی برای انواع حبوبات جدا کنید.

توجه داشته باشید قفسه‌ای که برای قرار دادن حبوبات انتخاب می‌کنید، کاملا خشک و خنک باشد. قرار دادن حبوبات در محیط مرطوب باعث رشد کپک روی آن‌ها می‌شود؛ بنابراین تا حد امکان از قرار دادن حبوبات در مکان‌های مرطوب و گرم خودداری کنید.

گرم کردن و فزیز کردن حبوبات، دو روش کاربردی برای از بین بردن حشرات

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای استفاده از حبوباتی که مدت زیادی در کابینت قرار گرفته‌اند، گرم کردن و فریز کردن حبوبات برای از بین بردن حشرات احتمالی درون آن‌ها است. اگر مدت طولانی حبوبات در کابینت قرار داشته‌اند، بهتر است قبل از مصرف آن‌ها را به مدت ۴۸ ساعت در فریزر قرار دهید یا برای چند ساعت آن‌ها را روی شعله اجاق گاز بگذارید.

دمای بالای فریزر و حرارت بالای اجاق گاز باعث از بین رفتن حشرات احتمالی درون حبوبات می‌شود. پس از انجام یکی از این روش‌ها با خیال راحت می‌توانید از از حبوبات خود استفاده کنید. البته توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی خود حبوبات را به اندازه‌ای که نیاز دارید خریداری کنید و از انبار کردن بیش از حد آن‌ها تا حد امکان دوری کنید.

خرید انواع سبدها و سوپری‌های کاربردی برای چیدن حبوبات در کابینت از تجهیز یراق

در این مطلب با معرفی بهترین روش نگهداری حبوبات در کابینت، شما را با ۵ روش آسان و کاربردی برای حفظ حبوبات از خرابی و ورود حشرات به داخل آن‌ها آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید خرید سبد‌ها و سوپری‌هایی که باعث مرتب شدن فضای کابینت و جداسازی حبوبات از سایر وسایل‌های آشپزخانه می‌شوند، تاثیر بسیاری در نگهداری درست از حبوبات در آشپزخانه دارند.

برای خرید انواع سبدهای سوپری و قفسه‌های کاربردی برای جا‌حبوباتی می‌توانید همین حالا به سایت تجهیز یراق مراجعه کنید. مجموعه تجهیز یراق با داشتن بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه فروش انواع یراق آلات و تجهیزات آشپزخانه، مرجع معتبری برای خرید جدیدترین تجهیزات آشپزخانه از بهترین برندهای ایرانی و خارجی است. سفارشات تلفنی و اینترنتی شما پس از ثبت، آماده و به صورت رایگان ارسال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از محصولات می‌توانید با شماره تلفن 02177343556 تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11610 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4016 بازدید