2109
همه چیز درباره تعمیرات کابینت با سنجاق

همه چیز درباره تعمیرات کابینت با سنجاق

1400/05/30 بازدید694

ممکن است شما هم با مشکل‌هایی نظیر قفل شکسته، لولای شل در و مشکلات مربوط به باز و بسته شدن دراور، رو به رو شده باشید. در ادامه شما را با سایر مشکلات مربوط به کابینت و نحوۀ تعمیر آن‌ها، آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تعمیرات لولاهای در کابینت:

 

لولاهای اروپایی از انواعی هستند که به راحتی تنظیم می‌شوند. اگر لنگه‌های در هنگام بسته شدن، به درستی کنار هم قرار نمی‌گیرند، پیچ‌های عمقی را تنظیم کنید. این پیچ‌ها سبب باز و بسته شدن در می‌شوند. اگر برخی از این پیچ‌ها را با پیچ گوشتی بچرخانید، در تکان می‌خورد و می‌توانید آن را تنظیم کنید. امّا در برخی دیگر، ابتدا پیچ را شل، در را تنظیم و سپس پیچ را سفت کنید. اگر لولاهای در از این نوع پیچ‌ها ندارند، با پیچ‌های کناری کار کنید. این پیچ‌ها سبب باز و بسته شدن در می‌شوند.

تنظیم و یا تعویض ضامن در کابینت:

بیشتر کابینت‌های امروزی، خود دارای لولاهایی هستند که در را بسته نگه می‌دارد. ولی سایر کابینت‌ها، زبانه‌هایی ریلی و یا آهنربایی دارند. اگر این زبانه‌ها خراب شوند و یا بشکنند، در مانند سابق، بسته نمی‌ماند. زبانه‌ها با دو پیچ در طرفین، به در متصل می‌شوند. پس به راحتی می‌توانید این پیچ‌ها را خارج و زبانۀ جدید را جایگزین کنید. بعد از نصب زبانۀ جدید، در را چند بار باز و بسته کنید تا از درست قرار گرفتن آن اطمینان یابید. پیچ‌های زبانۀ قدیمی را شل کنید، زبانۀ جدید را نصب و سپس در را باز و بسته کنید تا جای درست زبانه مشخص شود. سپس زبانۀ جدید را پیچ کنید. اگر کماکان در به درستی بسته نمی‌شد، دوباره زبانه را تنظیم کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت تعمیرات کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرات کابینت در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیرات کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

نصب ضربه‌گیر به درب کابینت:

 

اگر از شنیدن صدای بسته شدن کابینت‌ها، کلافه شده‌اید، از ضربه‌گیرهای چسبی استفاده کنید. این ضربه‌گیرها که با قیمت‌های پایینی در بازار موجود هستند، مانع از برخورد ناگهانی در به چارچوب می‌شوند. ابتدا دقت کنید که کابینت تمیز باشد، سپس یک برچسب را به گوشۀ بالایی و یک برچسب را به گوشۀ پایینی بچسبانید.

 

تعویض و تعمیر اسلاید‌ کشوی قدیمی کابینت:

اگر اسلاید‌ها خم شده‌اند، غلطک‌ها به خوبی نمی‌چرخند و روغن‌کاری نیز افاقه نمی‌کند، بهترین کار تعویض اسلایدهای کشو است. برای اینکه پروسۀ تعویض، به خوبی پیش برود؛ ابتدا اسلاید‌هایی کاملاً مشابه اسلایدهای قدیمی بخرید، سپس اسلایدهای قدیمی را از در جدا و اسلایدهای جدید را به در پیچ کنید. می‌توانید کشو را با خود به مغازه ببرید تا دقیقاً اسلایدهای مشابه پیدا کنید.

روغن‌کاری کشوهای کابینت:

 

اگر هر چند وقت یکبار، اسلایدهای کشو را تمیز و روغن‌کاری کنید، کشو مانند روز اولش باز و بسته می‌شوند و دیگر نیازی به تعویض آن ندارید. ابتدا کشوها را از سرجای خود دربیاورید تا به راحتی بتوانید اسلایدها را ببینید. معمولاً اگر کشوها را تا آخر بیرون بکشید، از سرجای خود خارج می‌شوند و یا اینکه کمی کشو را بلند کنید تا غلطک از اسلاید جدا شود، حالا کشو را دربیاورید. سپس اسلایدها را تمیز و با اسپری روغن‌کاری کنید.

 

تعمیرات شکستگی کشوی کابینت:

اگر قسمت جلویی کشو شکسته است، به راحتی می‌توانید با جدا کردن پیچ‌ها، آن را از کل کشو آزاد و تعمیر کنید. اگر چوب با چسب به ساختمان کشو چسبیده بود، با استفاده از کاتر چسب قدیمی را تراش دهید.

 

چسباندن دستگیر‌ه‌های شل کابینت:

اگر دستگیر‌ه‌های شل شده را با چسب معمولی به محل موردنظر بچسبانید؛ در آینده باز هم با چنین مشکلی رو به رو خواهید شد. پس بهتر از چسب‌های مخصوص مانند چسب لاکتایت استفاده کنید تا دستگیره کاملاً به در بچسبد. اگر در آینده قصد تعویض دستگیره را داشتید، به راحتی می‌توانید با پیچ گوشتی آن را از در جدا کنید.

 

تعمیر سوراخ پیچ های کابینت:

 

اگر پیچ را می‌توانید بچرخانید امّا در محل سفت نمی‌شود، بهتر است جای پیچ را کمی پر کنید. برای اینکار ابتدا قطعه را از محل خود خارج کنید، تعدادی خلال دندان را به چسب آغشته و درون سوراخ قرار دهید و اضافات آن را بشکنید. سپس چسب‌های اضافی را با دستمال مرطوب از روی در پاک کنید. نیازی نیست تا خشک شدن کامل چسب، منتظر بمانید. می‌توانید پیچ را در محل قرار دهید و آن را سفت کنید.

 

تعمیر خراش‌های روی کابینت:

با استفاده از ماژیک‌های خش‌گیر، می‌توانید خراش‌های روی در را محو کنید. سپس با پارچه روی لکه ضربه بزنید تا اضافات ماژیک گرفته شود. دقت کنید که خراش‌های پر شده از سایر قسمت‌ها پررنگ‌ترند پس از ماژیک‌های کمرنگ‌تر نسبت به رنگ کابینت استفاده کنید. چنان چه خراش عمیق بود، از فیلرهای رنگی استفاده کنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16457 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11618 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4265 بازدید