2109
سنجاق: چیزهای باید همه از سرویس و تعمیر یخچال بدانیم

سنجاق: چیزهای باید همه از سرویس و تعمیر یخچال بدانیم

1400/06/18 بازدید192

 

برفک زدایی و نگهداری از یخچال و فریزر، معمولاً از جمله کارهایی است که خیلی مورد توجه افراد قرار نمی‌گیرد امّا بایستی هرچند وقت یکبار، انجام شود. از آنجایی که فریزر محل نگهداری و ذخیرۀ مواد غذایی است، بهتر است به طور مرتب، آن را تمیز کنید. یک فریزر مرتب شده و تمیز، نه تنها به راحتی و بدون مشکل کار می‌کند، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه‌های برق نیز می‌شود. در این مقاله قصد داریم که شما را با نحوۀ برفک‌زدایی یخچال آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید تعمیر و سرویس یخچال خود را به متخصصان بسپارید. در قدم اول قیمت سرویس و تعمیر یخچال را از تعمیرکاران یخچال خودتان بپرسید. مثلا اگر در تهران زندگی می کنید و به دنبال یافتن تعمیرکار یخچال در تهران باشید می‌توانید برای تجربه انتخابی آگاهانه تر سفارش برای سرویس و تعمیر یخچال ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. با در نظر گرفتن امتیاز و سابقه و کارنامه متخصصان در بازار سنجاق و نظرات مشتریان قبلی ایشان، خدمات باکیفیت تر دریافت کنید.

 

هر چند وقت یکبار نیاز به خدمات سرویس و تعمیر یخچال داریم؟

 

یکی از کارهایی که هنگام سرویس یخچال انجام می‌شود، برفک زدایی است. معمولاً زمانی که بیش از نیم سانتی‌متر یخ روی سطح داخلی یخچال جمع می‌شود، زمان برفک‌زدایی فرا رسیده است. اکثر افراد سالی یک بار این کار را انجام می‌دهند امّا شما می‌توانید بسته به میزان برفک درون یخچال، سالی چندین بار نیز به برفک‌زدایی اختصاص دهید.

برای اینکه فواصل بین برفک‌زدایی، طولانی‌تر شود؛ بایستی از باز ماندن یخچال به مدت طولانی جلوگیری کنید. قبل از باز کردن یخچال بدانید که نیاز به چه چیزی دارید تا مجبور نشوید درب یخچال را مدت زمان زیادی باز نگهدارید.

چگونه یخچال و فریزر را برفک‌زدایی کنیم؟

لوازم موردنیاز:

حوله

شلنگ (در صورت نیاز)

پنکه (در صورت نیاز)

شویندۀ همه کاره

پارچۀ گردگیری

مراحل انجام تعمیر یخچال:

  1. فریزر را خاموش کنید و آن را از برق بکشید.
  2. همۀ غذاها را از فریزر بیرون بیاورید. مواد غذایی را در یک محیط خنک نگه دارید و یا به یک فریزر دیگر انتقال دهید. اگر در فصول سرد سال برفک‌زدایی می‌کنید، نیازی به نگهداری مواد در یک فریزر دیگر نخواهید داشت.
  3. همۀ کشوها را خارج کنید و در سینک قرار دهید.
  4. مسیر تخلیۀ آب یخچال را باز کنید تا با آب شدن یخ، آب از این طریق خارج شود. ممکن است نیاز به اتصال یک شلنگ و سپس قرار دادن سر شلنگ درون سطل داشته باشید. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، تعدادی حولۀ قدیمی روی زمین بیندازید تا آب خارج شده از یخچال را به خود بگیرند.
  5. درب فریزر را باز بگذارید و اجازه دهید تا به مدت چند ساعت، برفک به آرامی آب شود. پروسه را به دقت زیرنظر داشته باشید. سعی در تسریع بخشیدن به فرآیند نداشته باشید و اجازه دهید تا یخ خودش آب شود. اگر سعی کنید تا برفک را از روی سطح درونی یخچال بتراشید، ممکن است به یخچال آسیب وارد کنید.
  6. بعد از اینکه همۀ یخ‌ها آب شدند، درون یخچال را با یک تمیزکنندۀ همه کار تمیز کنید.
  7. حالا وقت این است که یخچال فریزر را به برق وصل کنید و سپس ترموستات را روی صفر درجه تنظیم کنید.
  8. بعد از اینکه یخچال فریزر به دمای مناسب رسید، مواد غذایی را سرجای خود برگردانید.

چندین نکته برای سرویس و تعمیر یخچال:

اگر می‌خواهید پروسۀ برفک زدایی را تسریع ببخشید، حتماً دفترچۀ راهنمای یخچال را با دقت بخوانید. مثلاً می‌توانید با روشن کردن فن یا پنکه و به جریان انداختن هوا، آب شدن یخ را سرعت بخشید. در برخی از مدل‌ها، شما این اجازه را دارید که یک قابلمه حاوی آب داغ را درون فریزر قرار دهید تا یخ‌ها سریع‌تر ذوب شوند. هم چنین ممکن است استفاده از نوعی وسیله برای تراشیدن برفک مجاز باشد. در هر صورت قبل از انجام هرکاری، دفترچۀ راهنمای یخچال را با دقت مطالعه کنید.

به طور مرتب، سیم پیچی‌های کندانسور و واشر درب را بررسی کنید.

اگر مدت زمان زیادی از نگهداری مادۀ غذایی خاصی درون یخچال می‌گذرد، بهتر است هر چه سریع‌تر آن را دور بیندازید. این کار نه تنها جای شما را بازتر می‌کند بلکه جلوی مسمومیت غذایی را نیز می‌گیرد.

اگر قصد تعویض یخچال فریزر خود را دارید، بهتر است از مدل‌های ضدبرفک و یا مدل‌هایی که امکان اتصال شلنگ به منفذ تخلیه را دارند، استفاده کنید. در این مدل‌ها دیگر نیازی به استفاده از پهن کردن حوله برای جذب آب را نخواهید داشت. البته بهترین گزینه، خرید یخچال فریزرهای ضد برفک است. با خرید این مدل‌ها، زحمت برفک‌زدایی از دوشتان برداشته می‌شود.

برفک‌زدایی نه تنها عملکرد یخچال را بهبود می‌بخشد بلکه فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. اواخر زمستان یا اوایل بهار، بهترین زمان برای انجام این کار است؛ زیرا احتمالاً ذخیرۀ کمتری از مواد غذایی در یخچال وجود دارد.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها