2109
چگونه لباس‌ها را در خانه بشوییم؟

چگونه لباس‌ها را در خانه بشوییم؟

1401/10/27 بازدید829

با دست لبا‌س‌ها را بشویید:

برای تمیز کردن لباس از آب سرد و مواد شوینده ملایم استفاده کنید. لباس را به آرامی چنگ بزنید تا تمیز شود. همچنین لباس‌ها را محکم نپیچانید تا آب اضافی گرفته شود. لباس را روی چوب لباسی با هوا خشک کنید یا مستقیماً روی بند رخت قرار دهید. آن را زیر نور مستقیم آفتاب خشک نکنید زیرا ممکن است رنگ لباس کمرنگ شود. اگر فقط بخشی از لباس نیاز به تمیز کردن دارد می‌توانید یک پارچه نرم را در مقداری شوینده مایع خیس و به آرامی محل را با آب تمیز کنید.

از ماشین لباسشویی استفاده کنید:

اگر لباس از پارچه نایلون، اسپندکس، پلی استر یا نخی ساخته شده است می‌توانید آن را در ماشین لباسشویی بشویید. پارچه را به سمت بیرون برگردانید و آن را در یک کیسه توری قرار دهید که برای شستن لباس‌های ظریف طراحی شده است. هنگام شستن لباس‌های ظریف در ماشین لباسشویی همیشه از آب سرد استفاده کنید. آب گرم یا داغ ممکن است باعث آسیب به پارچه شود. لباس‌ها را روی چوب لباسی یا روی بند رخت خشک کنید. همچنین از قرار دادن لباس‌های پشمی و سایر لباس‌های ظریف در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

از مواد تمیز‌کننده طبیعی کمک بگیرید:

برای مبارزه با لکه‌های سخت روی لباس جوش شیرین، سرکه و نمک مانند جادو عمل می‌کنند. لکه‌های روغن روی لباس را می‌توان با استفاده از نمک به خوبی کنترل کرد. استفاده از نشاسته ذرت روی لکه‌های روغن نیز می‌تواند به خلاص شدن از شر لکه‌ها کمک کند.

بخار اتو یک تمیز‌ کننده عالی است:

بخار در تمیز کردن لباس‌های پشمی و ابریشمی به خوبی عمل می‌کند و همچنین برای تمیز کردن کثیفی از سایر لباس‌های گران قیمت و ظریف عالی است. در ابتدا داخل بخارشوی مایع نرم‌کننده یا تمیزکننده مورد نظر را بریزید و روی لباس بکشید. در آخر لباس را در جایی قرار دهید تا خشک شود.

کدام لباس‌ها به خشکشویی نیاز دارند؟

خشکشویی ممکن است پارچه و رنگ لباس را خراب کند. با این حال برخی از لباس‌ها هستند که تنها به راهنمایی متخصص برای تمیز کردن نیاز دارند و نمی‌توان آن‌ها را در خانه با دست شست. این مواد یا پارچه‌ها عبارتند از خز، چرم، جیر یا ابریشم مصنوعی. این پارچه‌ها به خوبی با آب شسته نمی‌شوند و بهتر است این گونه لباس‌ها را برای شستشو به خشکشویی بدهید. همچنین شستن کت یا لباس‌هایی که دارای سنگ هستند می‌تواند در خانه سخت باشد و لباس را خراب کند. بهتر است این لباس‌ها را هم برای شستن به خشکشویی بفرستید.

آیا جایگزینی برای خشک شویی وجود دارد؟

پارچه‌هایی مانند ابریشم مصنوعی، ‌تری استات، استات و غیره وجود دارند که در تماس با آب خراب می‌شوند اگرچه می‌توانید برچسب «فقط خشکشویی» روی لباس را نادیده بگیرید و آن را در خانه بشویید اما این ممکن است باعث آسیب رساندن به لباس شود زیرا شستشو ممکن است لباس را خراب کند. بنابراین بهترین گزینه این است که روش تمیز کردن را بر اساس پارچه یا جنس لباس انتخاب کنید.

آیا می‌توان لباس‌های ابریشمی را در خانه شست؟

بله، بیشتر لباس‌های ابریشمی را می‌توان در خانه شست حتی آن‌هایی که دارای برچسب «فقط خشک‌شویی» هستند. اگر به این فکر می‌کنید که چگونه لباس‌ها را در خانه به طور طبیعی خشک کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراقبت بیشتری انجام دهید که شامل استفاده از مواد شوینده ملایم، آب سرد و چرخاندن لباس نیست. از مصرف پاک‌ کننده‌های شیمیایی خودداری کنید و لباس را برای مدت طولانی در آب خیس نکنید.

 

منبع:

parenting.firstcry.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها