2109
چگونه شیر دوش را بشوییم

چگونه شیر دوش را بشوییم

1400/11/07 بازدید696

پمپاژ شیر مادر می‌تواند زمان‌بر باشد و طاقت‌فرسا به نظر برسد اما هنگامی که می‌دانید چه کاری باید انجام دهید و وارد یک روال عادی می‌شوید، تمیز کردن پمپ کار دشواری نیست. پمپاژ شیر مادر می‌تواند زمان‌بر باشد و حتی اگر ارزش تلاش را دارد صرف زمان بیشتری برای تمیز کردن پمپ پس از آن ممکن است طاقت‌فرسا به نظر برسد. اما هنگامی که می‌دانید چه کاری باید انجام دهید و وارد یک روال عادی می‌شوید تمیز کردن پمپ کار دشواری نیست. در اینجا چند نکته در مورد ضدعفونی صحیح شیر دوش شما وجود دارد تا هر بار که از آن استفاده می‌کنید برای کودک تمیز و بی‌خطر باشد.

 

مراحل تمیز کردن شیر دوش

 آن را بررسی کنید:

شیر دوش خود را قبل از هر بار استفاده جدا کنید تا مطمئن شوید که روی هیچ یک از لوله‌ها، بطری‌ها یا قسمت‌های دیگر کپک ایجاد نشده است. اگر چیزی مشکوک دیدید قبل از استفاده مجدد از پمپ در اسرع وقت آن قطعه را تعویض کنید. در صورت نیاز به تعویض یک قطعه مجموعه‌ای از لوله‌ها و قطعات یدکی را در دسترس داشته باشید.

 پمپ خود را بعد از هر بار استفاده بشویید:

شستشو یا خیساندن پمپ شما کافی نیست. یک لگن را با صابون و آب داغ پر کنید. از سینک خود استفاده نکنید زیرا ممکن است سینک یا فاضلاب آلوده به باکتری‌هایی باشد که می‌توانند کیت پمپ شما را در معرض میکروب‌ها قرار دهند. در عوض از حوضچه‌ای استفاده کنید که منحصراً برای تمیز کردن پمپ شما استفاده می‌شود و بعد از هر بار استفاده آن را تمیز کنید. تکه تکه‌های پمپ را با آب و صابون داغ بشویید، صابون را با نگه داشتن آن‌ها در زیر آب جاری بشویید و بگذارید همه قطعات کاملاً روی یک حوله تازه یا حوله کاغذی روی پیشخوان در هوا خشک شوند. قطعات پمپ خود را با حوله‌ای که قبلاً استفاده کرده‌اید و می‌تواند حامل میکروب باشد خشک نکنید.

می‌توانید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید:

ماشین ظرفشویی شما یک روش کاملاً قابل قبول برای تمیز کردن شیر دوش شما است مگر اینکه سازنده محصول در مورد آن هشدار دهد. اطمینان حاصل کنید که پمپ را از هم جدا کرده‌اید تا هر قطعه در معرض چرخه تمیز کردن قرار گیرد. ماشین ظرفشویی خود را روی چرخه گرم یا "چرخه ضدعفونی کننده" بگذارید تا میکروب‌ها را از بین ببرید. قطعات کوچک را می‌توان در قفسه ظروف مشبک نقره‌ای ماشین ظرفشویی قرار داد. وقتی کارتان تمام شد اگر قطعات کاملاً خشک نشده‌اند، بگذارید روی یک حوله تمیز یا حوله کاغذی تا خشک شوند.

 پمپ خود را ضد عفونی کنید:

قطعات را حداقل به مدت پنج دقیقه در آب داغ بجوشانید تا میکروب‌های مزاحم که باعث شستن آن می‌شوند از بین بروند. آن‌ها را با انبر تمیز جدا کنید و اجازه دهید قطعات روی یک حوله تمیز با هوا خشک شوند. همچنین می‌توانید از کیسه‌های مایکروویو با قابلیت تمیز کردن سریع استفاده کنید که برای ضدعفونی کردن قطعات شیر دوش طراحی شده‌اند.

 

چگونه شیر مادر خود را با خیال راحت ذخیره کنیم؟

شیر خود را در بطری‌هایی که به همراه کیت پمپ شما عرضه می‌شوند یا کیسه‌های پلاستیکی که مخصوص نگهداری شیر مادر هستند، نگهداری کنید. آستر‌های بطری خیلی نازک هستند بنابراین از استفاده از آن‌ها برای نگهداری شیر خودداری کنید.



نکات ایمنی بیشتر پمپاژ

- شیر مادر را می‌توان تا چهار ساعت بیرون از یخچال نگهداری کرد

- در محل کار آن را در یک کیسه عایق با کیسه‌های یخ تا 24 ساعت نگهداری کنید

- می‌توانید شیر خود را تا چهار روز در یخچال نگهداری کنید

- می‌توانید شیر مادر را تا 9 ماه در یخچال و فریزر با در جداگانه (0 درجه فارنهایت یا -18 درجه سانتیگراد) نگهداری کنید

- برای یخ زدایی ایمن شیر مادر بطری را زیر آب گرم بگذارید یا بگذارید شیر به تدریج در طول شب در یخچال یخ بزند. همیشه اول از قدیمی‌ترین شیر استفاده کنید. پس از ذوب شدن شیر باقیمانده شیر هرگز نباید دوباره منجمد شود. هرگز شیر مادر را در مایکروویو و اجاق گاز ذوب نکنید.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16234 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2628 بازدید