2109
تاثیر مصرف مولتی ویتامین بارداری در سلامت جنین و مادر

تاثیر مصرف مولتی ویتامین بارداری در سلامت جنین و مادر

1401/10/10 بازدید4306

 

داشتن رژیم غذایی سالم و درست، بهترین راه دریافت ویتامین‌های مورد نیاز در زمان بارداری است. اما در برخی از مواقع، پزشک تشخیص می‌دهد که مادر و جنین نیازمند مقدار بیشتری از مواد معدنی مختلف هستند. مولتی ویتامین‌ بارداری می‌تواند این کمبود‌ها را جبران کند.

چرا باید مولتی‌ویتامین بارداری مصرف کنم؟

ویتامین‌های دوران بارداری حاوی تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی توصیه شده روزانه هستند که جنین بدن مادر قبل و در طول بارداری به آن نیاز دارد. برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در ویتامین‌های دوران بارداری حتی می‌توانند به کاهش احتمال ایجاد نقص‌های مادرزادی و یا کاهش حال تهوع کمک کنند.

ویتامین‌های دوران بارداری به طور خاص برای خانم‌های باردار ساخته شده‌اند و حاوی سطوح توصیه شده اسید فولیک و آهن برای مادر و جنین هستند.

بدن برای حمایت از رشد جفت و جنین در دوران بارداری به خون اضافی نیاز دارد. زنان باردار به 27 میلی گرم آهن در روز نیاز دارند. این مقدار معمولاً در اکثر ویتامین‌های دوران بارداری یافت می شود. برای اطمینان بیشتر، برچسب روی جعبه مولتی‌ویتامین بارداری را چک کنید.

برخی از ویتامین‌های دوران بارداری همچنین حاوی اسیدهای چرب دوکوزاهگزانوئیک اسید (که معمولاً DHA نامیده می‌شود) و اسید آراشیدونیک (ARA) هستند. این چربی‌ها باعث ایجاد اعضایی مانند چشم جنین می‌شوند.

سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی که در دوران بارداری مهم هستند عبارتند از: کلسیم، ویتامین D، کولین، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین‌های B و ویتامین C. مصرف مولتی ویتامین بارداری برای مادر و جنین خوب است اما باید توجه داشت که رژیم غذایی متعادل و مناسب هم ضروری است.

ویتامین‌های مهم در دوران بارداری و تاثیر آن‌ها

فولیک اسید

اسید فولیک به جلوگیری از نقایص مادرزادی مربوط به مغز و ستون فقرات جنین کمک می‌کند.

مادران باردار روزانه به 600 میکروگرم اسید فولیک نیاز دارند اما از آنجایی که دریافت این مقدار از رژیم غذایی به تنهایی دشوار است، مولتی ویتامین بارداری باید حداقل 400 میکروگرم ( حداکثر 800 میکروگرم) اسید فولیک داشته باشد.

ویتامین D

زنان باردار روزانه به 10 میکروگرم ویتامین D نیاز دارند. ویتامین D میزان کلسیم و فسفات را در بدن تنظیم می‌کند. این ویتامین برای حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌های جنین لازم است. بدن ما ویتامین D را زمانی که پوست ما در معرض نور خورشید تابستانی قرار می‌گیرد می‌سازد. در ماه‌های سرد زمستان که خورشید کمتر می‌تابد، توصیه می‌شود مکملی با دوز ویتامین D بالاتر مصرف کنید.

آهن

بدن از آهن برای ساخت هموگلوبین استفاده می‌کند. هموگلوبین پروتئینی در گلبول‌های قرمز است که اکسیژن را به بافت‌های بدن و جنین رسانده و به رشد جنین کمک می‌کنند. در دوران بارداری، حجم خون در بدن شما و به تبع آن، میزان آهن مورد نیاز بدن افزایش می‌یابد. بدن از آهن برای تولید خون بیشتر و برای رساندن اکسیژن به کودکتان استفاده می‌کند.

اگر آهن کافی در بدن وجود نداشته باشد، کم خونی و خستگی مفرط ایجاد می‌شود. گوشت بدون چربی، سبزیجات برگ سبز، میوه‌های خشک و آجیل حاوی آهن هستند.

ویتامین C

در دوران بارداری، دریافت میزان کافی ویتامین C هم برای مادر و هم برای نوزاد حیاتی است. این ویتامین برای ترمیم بافت و بهبود زخم ضروری بوده و به رشد استخوان‌ها و دندان‌های جنین کمک می‌کند. مهم‌ترین فایده ویتامین C کمک به جذب آهن در بدن مادر و جنین است. همانطور که گفتیم، آهن یکی از ضروری‌ترین مواد موجود در بدن است زیرا میزان خون تولیدی توسط بدن را افزایش می‌دهد.

کلسیم

کلسیم یکی از مهم‌ترین ماده‌ها برای رشد مناسب استخوان‌ها و دندان‌ها است. علاوه بر این‌ها، این ماده معدنی به رشد ماهیچه‌ها، قلب و سیستم عصبی نیز کمک می‌کند.

مصرف مکمل حاوی کلسیم از قبل از بارداری می‌تواند تاثیر بسزایی بر سلامت جنین در قبل و بعد از تولد بگذارد.

ید

یکی دیگر از مواد معدنی حیاتی برای رشد جنین، ید است. ید به متعادل کردن هورمون‌ها و رشد عادی سیستم عصبی جنین در شکم مادر کمک می‌کند. کمبود ید در بدن مادر و جنین باعث بروز بیماری‌های جدی عصبی در کودک و بعد از تولد می‌شود.

زنان باردار باید قبل از بارداری، حین بارداری و حتی هنگام شیردهی از مکمل حاوی ید استفاده کنند.

یدوناتال یک مولتی ویتامین کامل بارداری

یدوناتال ایکس مارت یکی از کامل‌ترین و مناسب‌ترین مکمل‌های دوران بارداری است که با توجه به شرایط محیطی و برایم ادران ایرانی طراحی شده است. هر قوطی دارای 60 قرص است که با مصرف روزی یک قرص، می‌توان آن را برای 60 روز نگه داشت.

این مکمل علاوه بر داشتن میزان کافی از ید و فولیک اسید، دارای ویتامین‌های گروه D، C و B نیز هست که کمبود این مواد در رژیم غذایی مادر بارادار را جبران می‌کند.

این مکمل را می‌توان با مشورت پزشک و برای جلوگیری از بروز بیماری‌های عصبی و عملکردی در جنین، از قبل از بارداری، در حین بارداری و در دوره شیردهی مصرف کرد.

با مصرف مکمل یدوناتال می‌توانید از فواید زیر بهره‌مند شوید:

  • جلوگیری از ابتلا به کم‌خونی و نقایص مادرزادی با آهن
  • جلوگیری از بروز عارضه نقص لوله عصبی با داشتن میزان کافی فولیک اسید
  • کاهش احتمال ابتدا به بیماری اوتیسم
  • کمک به جذب آهن با داشتن میزان کافی از ویتامین C
  • حاوی ویتامین‌های D3،  B12، B6، B2 و B1 برای کمک به رشد صحیح جنین
  • وجود میزان کافی ید در این مکمل باعث جلوگیری از اختلال در رشد سیستم عصبی می‌شود.

معرفی شرکت نیکان فارمد مهر

شرکت نیکان فارمد مهر (nikanpharma.com) با شناسایی نیازهای مردم ایران، از سال 1393 شروع به واردات مکمل‌های غذایی و دارویی از کشور انگلستان کرد. با پیشرفت و توسعه فناوری و همراهی جوانان با استعداد این مرز و بوم، این شرکت توانست در سال 1397، تولید مکمل‌های غذایی متناسب با شراط خانواده‌های ایرانی را شروع کرده و پس از 2 سال، موفق شد برندهای خود به نام‌های ایکس-مارت و هیرونیک را در زمینه تولید مکمل‌های سلامت به بازار ایران معرفی کند.

محصولات این شرکت با توجه به شرایط محیطی خانواده‌های ایرانی طراحی شده‌اند و از تنوع بالایی برخوردار هستند. تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست، سلامت ناخن و مو، سلامت بانوان، تقویت عضلات و استخوان‌ها و... از اهداف تولید این مکمل‌ها توسط شرکت نیکان فارمد مهر هستند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها