2709
آیا کودکان نوپا به مولتی ویتامین نیاز دارند؟

آیا کودکان نوپا به مولتی ویتامین نیاز دارند؟

1401/10/14 بازدید568

کودکانی که وعده‌های غذایی متعادلی می‌خورند به ویتامین‌ها و مواد معدنی اضافی نیاز ندارند. یک استثنا در این مورد ویتامین D است. از آنجایی که بسیاری از نوزادان و کودکان نوپا این ماده مغذی مهم را به تنهایی از طریق شیر خشک یا شیر مادر دریافت نمی‌کنند ممکن است پزشک اطفال قطره ویتامین D را برای کودک شما توصیه کند. در حالی که بچه‌هایی که در بیشتر روز‌های هفته خیلی خوب غذا می‌خورند احتمالاً از نظر تغذیه‌ای خوب عمل می‌کنند اما مواردی وجود دارد که ممکن است به مولتی ویتامین نیاز باشد مانند بچه‌هایی که به نظر می‌رسد فقط با غذا‌ها بازی می‌کنند. در این مورد از پزشک اطفال بپرسید که آیا ویتامین برای کودک نوپا شما مفید است یا خیر. برخی از نوزادان در رژیم‌های غذایی مواد مغذی بیشتری را دریافت می‌کنند. به عنوان مثال کودکانی که به دلیل عدم تحمل لاکتوز شیر نمی‌خورند ممکن است به کلسیم و ویتامین D اضافی نیاز داشته و کودکانی که رژیم گیاهخواری دارند (یعنی بدون گوشت، تخم مرغ یا لبنیات) ممکن است به ویتامین‌های B12 و D اضافی و همچنین ریبوفلاوین، کلسیم و آهن نیاز داشته باشند.

مصرف مولتی ویتامین برای کودکان نوپا چه مضراتی دارد؟

یکی دیگر از مزایای وجود مولتی ویتامین‌ها این است که آن‌ها به شیوه‌ای بسیار جذاب برای بچه‌ها عرضه می‌شوند. بسیاری از آن‌ها دارای شخصیت‌های کارتونی هستند در حالی که برخی دیگر به شکل دارو هستند که برای دندان‌های بچه‌ها خوب نیستند. مصرف دوز‌های بسیار زیاد ویتامین‌های خاص از جمله A، C و D می‌تواند منجر به علائمی مانند سردرد، بثورات و حالت تهوع شود.

از کجا بدانیم که کودکان به مولتی ویتامین نیاز دارند؟

 برچسب‌ها را بخوانید:

مولتی ویتامینی را انتخاب کنید که برای کودکان ساخته شده است. این اطمینان حاصل می‌کند که مقدار مناسبی از مواد مغذی را دریافت خواهد کرد. 

مقدار دوز مصرفی را بررسی کنید:

هرگز سعی نکنید ویتامین‌ها را دو برابر کنید حتی اگر فکر می‌کنید که او به آن نیاز دارد. در عوض فقط دوز توصیه شده را به کودک نوپا بدهید زیرا زیاده روی در مصرف مکمل می‌تواند خطرناک باشد.

 به کودک نگویید آب نبات است:

این عمل می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد زیرا ممکن است کودک نوپا سرخود آن را بخورد و مشکلی برایش پیش بیاید.

 به رژیم غذایی توجه کنید:

به دنبال یک رژیم غذایی کامل و غنی از میوه‌ها، سبزیجات، محصولات لبنی، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل باشید.

چگونه اطمینان پیدا کنیم که کودک به مقدار کافی ویتامین مصرف می‌کند؟

اشتهای کودک نوپا اغلب پس از 1 سالگی کاهش می‌یابد و طبیعی است که غذا نخورد. اگر کودک شما این مراحل را می‌گذراند سعی کنید چند استراتژی جدید مانند وعده‌های کوچک‌تر، آماده‌ سازی‌های مختلف یا خرید و پخت و پز را با هم انجام دهید. همانطور که به این فکر می‌کنید که آیا مولتی ویتامین برای کودک شما مناسب است یا خیر برنامه تغذیه او را با پزشک در میان بگذارید.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها