2109
استایل شخصی و همراه بودن با ترندهای جهانی فشن

استایل شخصی و همراه بودن با ترندهای جهانی فشن

1401/10/07 بازدید611

در ساعات آغازین روز و همزمان با تصمیم‌گیری برای رفتن به سمت محل کار، خرید، دانشگاه و یا دورهمی دوستانه، همه انسان‌ها فارغ از جنسیت و در هر مکانی که باشند با انتخاب لباس از کمد لباسشان فعالیت خود را شروع می‌کنند. به طوری که با فکر کردن و انتخاب از میان لباس‌های موجودشان یک ست (Look) لباس برای خود مشخص می‌کنند. گاها پیش می‌آید که همزمان با این انتخاب احساس کنید چیزی درست نیست و قسمتی از لباستان با سایر بخشها همخوانی ندارد یا با وجود اینکه مدام خرید می‌کنید باز هم فکر می‌کنید لباسی برای پوشیدن ندارید (همان سوال همیشگی: من چی بپوشم؟!). هدف ما در این مقاله ارائه راهکارهایی برای شخصی‌سازی استایل شما در حین با هماهنگ بودن با ترندهای جهانی فشن است؛ اهمیت استایل شخصی از آن جهت است که لباسی که می‌پوشید به طور کلی بازتابی است از شخصیت و کاراکتر شما، همانطور که در برخورد اول با دیگران اولین چیزی که از شما می‌بینند لباسی است که بر تن دارید و مهمتر از آن، اینست که شما در لباسی که می‌پوشید احساس اعتماد به نفس و راحتی داشته باشید و هرچه بیشتر شبیه خود واقعی‌تان باشید.

1عکس از وبسایت  AASSTTIINN.COM

استایل شخصی

استایل شخصی چیزی فراتر از لباسی است که بر تن می‎‌کنید و به تمامی قسمت‌های زندگی شما تعمیم داده میشود.

از موسیقی‌ای که گوش می‌کنید، رژیم غذایی که دنبال می‌کنید، رشته‌ی ورزشی که انتخاب کردید، کتابی که می‌خوانید، مدلی که وسایل منزلتان را می‌چینید، همه و همه بیانگر استایل شخصی شماست.

پیدا کردن استایل شخصی در فشن کمک می‌کند تا علاوه بر به دست آوردن آگاهی نسبت به فرم بدن و به طور کلی مدل زندگیتان، زمانی را هم که به خرید کردن اختصاص می‌دهید کاهش دهید.

 

با دنبال کردن چند نکته ابتدایی می‌توانید به شناخت کلی نسبت به استایل شخصی خود برسید و همینطور می‌توانید آن را وارد روتین روزانه خود کنید.

بررسی دقیق کمد لباس‌هایتان، آن‌هایی که به صورت روزانه می‌پوشید؛

دقیق به این معنا که رنگ‌های پر تکرار لباستان را بشناسید و توجه کنید که لباس‌های شما جزو دسته لباس‌های طرح دار است یا ساده؟ اگر طرح دار اند چه طرح‌هایی بیشتر از همه تکرار شده‌اند و در نهایت از بین این لباس‌ها، لباس‌هایی که برایتان محبوب تر است را پیدا کنید، همان‌هایی که با پوشیدنشان احساس خوبی به شما دست می‌دهد. آنها را جدا کنید و مد نظر داشته باشید.







 

بررسی لباس‌های الهام بخش برای شما؛

از اطرافیانتان و کسانی که روزانه می‌بینید شروع کنید، کسانی که مدل لباس پوشیدنشان را دوست دارید. همین دایره را بزرگتر کنید تا جایی که به سلبریتی و برند مورد علاقه‌تان برسید و نهایتاً در وب‌سایت‌های فشن و شبکه‌های اجتماعی (سوشال مدیا) بگردید، این کار باعث می‌شود راحت‌تر متوجه استایلی شوید که به خود شما نزدیک‌تر است.

با توجه به جایگاه اجتماعی‌تان یک مود برد «Mood Board» درست کنید؛

هنگام انتخاب لباس این را در نظر بگیرید که این لباس را برای کجا انتخاب می‌کنید و بسته به موقعیت اجتماعی که دارید انتخابتان را قطعی کنید، منظور از جایگاه اجتماعی شغل شما و کارهایی است که به صورت روزانه انجام می‌دهید، مکان‌هایی که می‌روید و آدم‌هایی که می‌بینید. با ساختن یک مود برد از تصویر «استایل‌های» مورد علاقه‌تان و رنگ‌هایی که بیشتر می‌پسندید شروع کنید. سعی کنید مودبردتان به عنوان منبع الهام‌، در مکانی نصب شود که به راحتی قابل دسترس بوده تا بتوانید قبل از خرید و انتخاب لباس جدید به آن دقت کنید. ساختن مود برد شخصی باعث می‌شود استایل شما امضای شخصی خودتان را هم در بر بگیرد و به عبارت دیگر، هرچه بیشتر شبیه خود واقعی شما شود.


 

خلاقیت در پوشیدن لباس‌های قدیمی؛

همه‌ی ما عادت داریم، لباس‌هایمان را یک مدل و تکراری بپوشیم. در حالی که هر لباسی قابلیت پوشیدن به روش‌های مختلف را دارد. برای مثال لایه لایه پوشیدن، یکی از سبک‌های جدید استایل کردن است. این کار باعث می‌شود از لباس‌های قدیمیتان بارها و بارها در حالات مختلف استفاده کنید و باکی از پوشیدن دوباره آن‌ها نداشته باشید.

 

2عکس از وبسایت  AASSTTIINN.COM

 

ترندهای جهانی فشن در زمستان 2023

همانطور که می‌دانیم برندها و طراحان لباس، از فست فشن‌ها (مد سریع) گرفته تا طراحان اوت کوتور(Haute Couture) و لباس‌های شخصی‌دوزی شده، از چندی قبل از پاییز/زمستان مجموعه‌های خود را به بازار و مخاطبان معرفی می‌کنند. با آمدن شش ماه دوم سال و فصول سرد، بیشترین چیزی که در فکر هر کسی می‌گذرد سویشرت، هودی گرم و کاپشن‌هایی است که در حین زیبایی، گرم‌کننده هم باشند. در کنار این موارد اصلی، سایر اجزای پوشیدنی از جمله پوتین‌، دستکش، کلاه، شال گردن وقرار می‌گیرند.

اما کالکشن‌های زمستانه ارائه شده توسط طراحان فراتر از این است، ما اینجا علاوه بر معرفی برترین ترندهای دنیای مد برای فصول سرد، به طراحان ایرانی نیز اشاره می‌کنیم که هرکدام محصولاتی مطابق ترندهای جهانی دارند و با بررسی آنها می‌توانید علاوه بر داشتن «استایل شخصی» از «مد» و «ترند» سال هم مطلع شوید.

بامبر جکت (Bomber Jacket)

با فرا رسیدن زمستان علاوه بر پالتوهای بلند و کاپشن بلند، مدلی دیگر از پوشش بالاتنه با نام بامبر جکت به بازار می‌آید. این مدل از کاپشن کوتاه که معمولا آستر کشی شده و دارای یک لایه گرم بین دو لایه رویی و آستری است، از گذشته تا به حال دارای محبوبیت بسیار بوده و در بین آثار طراحان ایرانی نیز جایی برای خود پیدا کرده است. از برندهای ارائه دهنده آن می‌شود به «پرستو بدخشان»، «ایت‌ایز»، «یلدا دلیبل»، «ای‌و «کوا» اشاره کرد. با مشاهده این محصولات در وبسایت آستین (AASSTTIINN.COM) محصولی که بیشتر به استایل شخصی شما نزدیک‌ است را انتخاب کنید و یک امضای شخصی برای خودتان درست کنید.

کرست و نیم‌تنه

ممکن است فکر کنید که نیم‌تنه‌ یا کرست‌ها لباس‌هایی هستند که تنها برای فصول گرم سال مناسبند، در حالی که این لباس‌ها می‌توانند جزو اصلی استایل شما در زمستان باشند! کافی است به لایه‌ای پوشیدن آن که از ترندهای اصلی زمستان است، فکر کنید. لایه‌ای پوشیدن به این معنی که می‌توانید با پوشیدن لباسی زیر آن و همینطور یک ژاکت جلو باز به عنوان لایه رویی، هم استایل خود را کامل کنید، هم اینکه از گرمای لباسی که پوشیده‌اید لذت ببرید.

در وبسایت آستین با مشاهده محصولات برند «نیکی زند»، «یلدا دلیبل» و «سحر جابریان» می‌توانید دامنه وسیعی از این مدل نیم‌تنه‌ها را ببینید و مدل مد نظرتان را انتخاب و خریدتان را نهایی کنید.

لباس‌ها و اکسسوری وسترن (Cowboy)

با بررسی ترندهای جدید، اغلب شاهد بازگشت آیتم‌هایی از گذشته هستیم. چیزی که امسال برای ما بسیار جالب و پر تکرار بود بازگشت استایل «وسترن» (Western) و استفاده از چکمه‌ و کلاهِ گاوچران‌ها (cowboy) و کت و لباس‌های چرم است و بسیاری از سلبریتی‌ها از اواخر تابستان شروع به پوشیدن این نوع از پوشش کردند و از همانجا فراگیر شدن این مدل استایل آغاز شد. با بررسی استایل شخصیتان می‌توانید به این نوع از آیتم‌ها فکر کنید و ببینید که جایی برای آن در استایل‌تان دارید یا نه؛ می‌توانید با اضافه کردن یک اکسسوری یا جزیی کوچک به استایل خود بخشی از این ترند جدید را همراهی کنید.

 

انواع خز مصنوعی، کلاه بیسبال (کلاه کپ)، رنگ‌های فلورسنت، یقه اسکی‌های بلند و بادی از سایر ترندهای امسال هستند.

با مشاهده وبسایت آستین با دامنه وسیعی از آثار خلاقانه طراحان آشنا می‌شوید و از میان آنها می‌توانید هر کدام که برای شما مناسب است را انتخاب کنید. از ویژگی‌های آستین امکان خرید اینترنتی انواع لباس زنانه و مردانه، محصولات مربوط به خانه و زندگی، تولیدات فرهنگی و هنری واست.

در نهایت با توجه به کمد لباستان و همه لباس‌هایی که دارید برترین ترندهای فشن را هم دنبال کنید و با اعتماد به نفس و قدرت برای خود استایل‌های مختلفی درست کنید و از پوشیدن آنها لذت ببر

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها