2109
 لایف استایل کریپتویی داشته باش !

لایف استایل کریپتویی داشته باش !

1402/01/26 بازدید1039

 

لایف استایل کریپتویی داشته باش !

 

در دنیای ما سبک زندگی یا لایف استایل افراد بیشتر از همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد. شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام باعث شده‌اند که از روزمرگی‌های یکدیگر بیشتر باخبر باشیم و به نحوی شاهد سبک زندگی سایر افراد باشیم.

لایف استایل در واقع به یک دسته از اصول و روش‌های مخصوص برای گذران زندگی گفته می‌شود. عادات، نگرش‌ها، سلایق، معیارهای اخلاقی، سطح اقتصادی و غیره که روی هم رفته شیوه زندگی یک فرد یا گروه را تشکیل می دهند. قطعا شنیده‌اید که شخصی بگوید من سبک زندگی سالم را ترجیه می‌دهم یا مثلا دوستتان بگوید سبک زندگی مینیمال را ترجیه می‌دهد و... برای مثال کسی که به دنبال سبک زندگی سالم است، برای خود قوانینی دارد؛ ورزش می‌کند، غذای اورگانیک می‌خورد،  به موقع می‌خوابد، آب کافی می‌نوشد یا حداقل سعی می‌‍کند تا جای ممکن به این اصول پایبند باشد.

در واقع سبک زندگی ما، تا حد زیادی شخصیت ما را تعریف می‌کند و از طرفی هم شخصیت ما است که تعیین کننده لایف استایل ما است. یعنی یک رابطه دوطرفه میان سبک زندگی و شخصیت هرفرد وجود دارد. البته شرایط محیط زندگی ماهم می‌تواند لایف استایل مارا تعریف کند. مثلا سبک زندگی روستایی یا شهری، یا مثلا اگر در سنفرانسیسکو زندگی می‌کنید ممکن است یک لایف استایل دیجیتالی داشته باشید.

اما بریم سراغ لایف استایلی که جدیدا مد شده یا درحال مد شدن است. بخصوص در میان اینفلونسرهای دنیای رمزارزها یا علاقه مندان و دیوانگان کریپتو!

لایف استایل کریپتویی، یک سبک زندگی مدرن

 

در سبک زندگی کریپتویی، نقش یک چیز بسیار پررنگ است، آن هم استفاده‌های مختلف از کریپتو کارنسی (یا همان رمزارزها) و البته کاربردهای مختلف آن!

قبل از اینکه بحث را ادامه دهیم لازم است تا با کریپتو، بلاکچین، کاربردهای مختلف آن‌ها، روش استفاده از آن‌ها و.. تا حدی آشنا باشیم. اگر بخواهیم بطور خلاصه درباره این مباحث صحبت کنیم باید گفت که هدف این نوع آوری‌ها، بانکداری خصوصی بود. یعنی هرکس به امور مالی غیرمتمرکز دسترسی داشته باشد و این سیستم مالی متعلق به دولت یا قدرت خاصی نباشد.

با این هدف و با شکست اقتصادی ایالات متحده در سال 2008، بیت کوین معرفی شد. یک دارایی ضد تورمی، غیرمتمرکز و بدون محدودیت به مرزها و ملیت‌ها. این نوع آوری به واسطه استفاده از بلاکچین ساخته شد. بلاکچین روشی برای ثبت اطلاعات است که معمولاتوسط یک جامعه از افراد اداره می‌شود، امنیت بسیار زیادی دارد و عدم دستکاری در اطلاعات را تضمین می‌کند.

این مشخصه‌ها و البته امکانات و قابلیت‌هایی که طی یک دهه گذشته به دنیای بلاکچین و کریپتو اضافه شده اند باعث شده است که استفاده از رمزارزها در زندگی روزمره افراد بیشتر شود تا جایی که به یک سبک زندگی تبدیل شود. برای مثال در اوایل داستان کریپتو، ترید و ماین ارزهای دیجیتال کافی بود تا به سبک زندگی یک نفر اصطلاح کریپتویی را نسبت داد اما امروزه دست کسی که لایف استایل کریپتویی را می‌پسندد خیلی بازتر شده است.

سبک زندگی کریپتویی چیه؟

گفتیم که عادات، نگرش‌ها، سلایق و... سبک زندگی مارا تشکیل میدهند. شخصی که سبک زندگی کریپتویی را انتخاب کرده در زندگی رزمره خود به طریق مختلف با رمزارزها ارتباط دارد. در ادامه به روش‌های مختلف تعامل با کریپتو می‌پردازیم.

کسب درآمد در لایف استایل کریپتویی

 

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین مشخصه یک فرد علاقمند به این نوع از سبک زندگی، سرمایه‌گذاری در این حوزه است. سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازار ارزدیجیتال می‌تواند در شکل‌های مختلف ظاهر شود اما شناخته شده‌ترین آن‌ها سرمایه‌گذاری یا معامله رمزارزها است. ترید و معامله رمزارزها مانند خرید و فروش سهام در بورس صورت می‌گیرد. با این تفاوت که مورد معامله رمزارزها هستند و مکان معامله آن‌ها بجای کارگزاری‌های بازار سهام، صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز ارزدیجیتال است.

شخصی که علاقمند به ترید و سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو باشد باید از اخبار و اتفاقات بازار باخبر باشد. درمورد پیشرفت‌ها و جزئیات رمزارزها بخواند و بشنود؛ از این رو خواه و ناخواه درگیر این نوع از سبک زندگی می‌شود.

ارزش سرمایتو حفظ کن! استفاده از استیبل کوین‌ها بجای ارز فیات

بدون درنظر گرفتن منبع درآمد، هرشخصی در برحه‌های مختلف زندگی میزان سرمایه‌ای دارد که نه درگیر سرمایه‌گذاری شده و نه برای هزینه‌های روزمره استفاده می‌شود. مثل زمانی که درحال پس‌انداز برای خرید یک خودرو جدید هستید و یا به دنبال یک موقعیت خوب برای سرمایه‌گذاری می‌گردید. یک فرد علاقمند به کریپتو یا شخصی که لایف استایل کریپتویی را می‌پسندد ترجیح می‌دهد تا این میزان از دارایی خود را به صورت تتر نگه دارد.

استیبل کوین‌ها نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که ارزش آن‌ها به روش‌های مختلف برابر با یک ارز فیات، مانند دلار، یورو و.. ثابت نگه داشته می‌شود. نگه داری دارایی در این شکل از رمرارزها امتیازات بخصوصی دارد. یکی از این امتیازات نقد شوندگی بالای آن‌ها است؛ زیرا می‌توان در هر ساعت از شبانه روز آن‌ها خرید و فروش و تبدیل کرد. از سوی دیگر در کشورهایی با اقتصاد ضعیف، معمولا نگه داری دلار و یورو بجای ارز رسمی کشور منطقی تر است و به نوعی با این روش می‌توان ارزش سرمایه را ثابت نگه داشت.

با ارزهای دیجیتال خرید کن

وقتی یک تکنولوژی یا بازار پر پتاتنسیل به دنیا معرفی می‌شود، بزرگان صنعت و سرمایه‌گذاران مختلفی به آن رو می‌آورند. بازار رمزارزها نیز از این قاعده مستثنی نبود. با همه‌گیرتر شدن ارزهای دیجیتال توجه خیلی از شرکت‌ها، بانک‌ها، وبسایت‌ها و فروشگاه‌ها به این حوزه جلب شد. مانند شرکت خودرو سازی تسلا که خرید چندین مدل از ماشین‌های برقی معروف خود را با بیت کوین امکان‌پذیر کرد (گرچه این قابلیت بعد مدتی متوقف شد). علاوه بر شرکت تسلا، کسب و کارهای بزرگ دیگری به ارائه خدمات با ارزهای دیجیتال رو آوردند. مانند برگر کینگ، یک فست فود زنجیره‌ای معروف بین المللی، که امکان خرید و سفارش غذا با رمزارزها را فراهم کرده است.

از جمله شرکت‌های دوسدار بیت کوین:

  • مایکروسافت
  • AT&T
  • توئیچ
  • Namecheap

 

  • اکسپرس وی پی ان

 

اگه عاشق غذا خوردن در رستوران‌ها و فست فودهای معروف بین المللی هستید این برندها یادتون باشه:

  • برگر کنیگ
  • KFC
  • SubWay
  • Pizza Hut

اگر قصد جهانگردی، سفر و خرید بلیط هواپیما داشته باشید، این به کارتون میاد:

  • Norwegian Air
  • CheapAir
  • Travala
  • One Shot Hotels

اگر دنبال یک کارت اعتباری هستی که از رمزارزها پشتیبانی کنه:

  • Binance Pay
  • Alchemy Pay
  • Swip
  • Coti

ناگفته نماند که برندهای نام برده شده تنها بخش بسیار کوچکی از لیست ارائه دهندگان خدمات در ازای کریپتو هستند. در دنیای امروزه می‌توانید از رمزارزها کسب درآمد کنید، با آنها از اماکن مختلف خرید کنید و تنها با یک چیپ NFC یا یک کارت اعتباری هزینه‌های خود را بپردازید. برای خرید دامنه سایت و خدمات آنلاین مختلف از آن‌ها استفاده کنید. همچنین در برخی از کشورها مانند برزیل می‌توان مالیات خود را با بیت کوین پرداخت کرد یا برای دریافت خدمات پزشکی از رمزارزها استفاده کرد.

وام فوری بگیر، وام بده! امور مالی غیرمتمرکز

و اما به سخنی که در ابتدای مقاله زده شد برگردیم. بیت کوین با هدف ایجاد یک سیستم بانکداری مدرن و غیرمتمرکز ایجاد شد. شاید یست کوین به تنهایی نمی‌توانست به این هدف دست یابد، اما با کمک اتریوم، دومین رمزارز بزرگ، این هدف تا حد بسیار زیادی محقق شد. قابلیت قراردادهای هوشمند اتریوم این امکان را فراهم کرد که برنامه‌های غیرمتمرکزی ایجاد شوند که به ارائه خدمات مالی می‌پردازند، درست مانند بانک‌های سنتی. این حوزه با نام دیفای (DeFi) شناخته می‌شود که مخفف عبارت Decentralized Finance می‌باشد؛ یعنی امور مالی غیرمتمرکز.

با استفاده از دیفای می‌توانید سرمایه خود را به دیگران قرض دهید و در ازای آن بهره کسب کنید یا از قرارداد هوشمند وام دریافت کنید. البته قابلیت‌های این حوزه فراتر از این ها است و مواردی مانند بیمه، جذب سرمایه و... را نیز شامل می‌شود.

به سوی یک دنیای بهتر

در دنیای امروز، هر روزه به تعداد افرادی که به این نوع از زندگی، یعنی سبک زندگی کریپتویی علاقمند می‌شوند، افزوده می‌شود. در رسانه‌های اجتماعی مانند یوتوب و اینستاگرام می‌بینیم افرادی را که از خریدهای کریپتویی خود ویدئو به اشتراک می‌گذارند و از نوع آوری‌های شرکت‌های مختلف در راستای حمایت از این سبک زندگی استقبال می‌کنند.

می‌توان انگیزه انتخاب این نوع از سبک زندگی را در عوامل مختلفی ریشه یابی کرد. عده‌ای این نوع از زندگی را به دلیل جدید و خاص بودن آن می‌پسندند و حتی ممکن است برخی نیز به دلیل هیجان غالب در بازار کریپتو به این نوع از زندگی اعتیاد داشته باشند! البته اعتیادی که ضرری به جامعه و سایر افراد نمی‌رساند.

اما علت اصلی همه‌گیر شدن این سبک زندگی به دنیایی که بلاکچین و رمزارزها رسم می‌کند برمی‌گردد. دنیایی که در آن همه افراد روی کره زمین یک حساب بانکی شخصی دارند. همه می‌توانند از خدمات مالی مختلف بهره‌مند شوند، کسب درآمد کنند و یا بدون محدودیت زمانی و مرزهای جغرافیایی دارایی‌‍‌های خود را جابجا کنند و هنگام خرید، تنها با نزدیک کردن تلفن همراه خود به دستگاه‌های پرداخت، هزینه‌های خود را بپردازند. یک هویت دیجیتال داشته باشند، آثار هنری را به صورت NFTها جمع آوری کنند و یا با استفاده از آن‌ها از امتیازات مختلفی برخوردار شوند.

این موج دیر یا زود دنیا را دربر خواهد گرفت، پس به نظر منطقی می‌رسد که استفاده از آن‌ها را مد نظر قرار دهیم و با آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها