2109
آیا می دانید لمینت دندان چقدر طول می کشد؟

آیا می دانید لمینت دندان چقدر طول می کشد؟

1401/07/07 بازدید2306

افرادی که به دنبال پیدا کردن یک راه حل برای رفع مشکل زردی دندان های خود هستند، حتما در خصوص لمینت اطلاعاتی دارند. لمینت و کامپوزیت دو روش بسیار پر طرفدار است که این روزها بسیاری از افراد از آن ها استفاده می کنند. لمینت اما به دلیل مزایایی که دارد تقریبا انتخاب اول بسیاری از افراد است.

 اگر در آینده نزدیک قصد دارید تا دندان های خود را لمینت کنید، پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید؛ چرا که قصد داریم اطلاعاتی مفید در مورد لمینت دندان در اختیارتان قرار دهیم.

اغلب افرادی که به دنبال لمینت یا کامپوزیت دندان های خود هستند با سوالاتی نظیر لمینت دندان چقدر طول می کشد؟ هزینه لمینت دندان چقدر است؟ آیا لمینت دوران نقاهت دارد؟ و... روبرو می شوند. برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود با ما همراه باشید.

قبل از پاسخ دادن به این سوال که لمینت دندان چقدر طول می کشد نیاز است تا به صورت مختصر و مفید در مورد مراحل این روش توضیحاتی را دهیم و بعد از آن شروع به پاسخ دادن سوال اصلی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین درمان برای جایگزین دندان از دست رفته می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ایمپلنت دندان

لمینت دندان چطور انجام می شود؟

قبل از اقدام به هر کاری نیاز است تا دندان پزشک به صورت کاملا دقیق وضعیت دندان ها را مورد بررسی قرار دهد. در صورتی که دندان ها مشکل خاصی نداشته باشند، نوبت به انجام مراحل بعدی می رسد. در نقطه مقابل اما اگر فرد دچار مشکلاتی همچون عفونت لثه باشد، نیاز است تا در ابتدا با مصرف دارو مشکل خود را حل کند. بعد از این مورد نوبت به اندازه گیری دندان ها می رسد. از آن جایی که برای انجام لمینت دندان نیاز است تا درون دهان قالب قرار بگیرد، پس دندان پزشک به ناچار مجبور به تراشیدن مینای دندان است. این تراشیدن اما به اندازه ای نیست که دندان ها آسیب جدی ببینند. بعد از قرار گیری قالب حال نوبت به فرم دهی دندان ها می رسد.

به طور کلی انجام لمینت دندان بین 14 الی 20 روز زمان می برد و در طی 3 جلسه صورت می گیرد که در هر جلسه دندان پزشک باید یک سری از موارد را انجام دهد.

  • مرحله اول: بررسی و آماده سازی دندان ها
  • مرحله دوم: قرار دادن قالب لمینت درون دهان
  • مرحله سوم: چکاپ نهایی

جلسه اول مهمترین جلسه برای انجام لمینت دندان

دندان پزشک در جلسه اول این موضوع که لمینت دندان های شما چقدر طول می کشد را مشخص می کند. معمولا برای مشخص شدن وضعیت سلامت دهان و دندان های شما نیاز است تا از دندان هایتان عکس برداری شود. بعد از عکس برداری و معاینه، دندان پزشک مشخص می کند که آیا فرد شرایط لازم برای لمینت کردن دندان های خود را دارد یا خیر.

 در صورت نبود مشکل نوبت به انتخاب رنگ لمینت های دندان می رسد. لمینت دندان در طیف های رنگی مختلفی وجود دارد که هر فرد می تواند بنا به سلیقه ای که دارد یکی از آن ها را انتخاب کند. شاید مهم ترین بخش از لمینت کردن دندان ها همین موضوع انتخاب رنگ باشد. در انتخاب رنگ لمینت دندان خود عجولانه عمل نکنید و با دندان پزشک خود در این خصوص مشورت کنید. معمولا باید یک تناسبی میان رنگ لمینت دندان ها با رنگ پوست و چشم هر فرد وجود داشته باشد.

بعد از طی کردن این مراحل نوبت به اندازه گیری دندان ها برای ساخت قالب دندان می رسد. ساخت قالب دندان باید در لابراتوار انجام شود و مدت زمانی 7 الی 10 روزه را نیاز دارد. در این مدت زمان دندان پزشک یک قالب موقت را بر روی دندان ها نصب می کند.

قرار دادن قالب در درون دهان

بعد از آماده شدن قالب لمینت نوبت به نصب آن بر روی دندان ها می رسد. معمولا قبل از نصب این قالب ها نیاز است تا دندان ها در ابتدا تمیز شوند. دندان پزشک با استفاده از روش های موجود شروع به تمیز کردن دندان ها می کند و بعد از آن قالب رو بر روی دندان ها نصب می کند. در صورتی که فرد دارای دندان شکسته باشد نیاز است تا در این مرحله دندان پزشک به دندان ها فرم دهد تا هم سطح یکدیگر شوند.

چکاپ نهایی

در مرحله سوم نیاز است تا چکاپ نهایی دندان ها صورت گیرد. معمولا 10 روز بعد از انجام شدن لمینت دندان ها فرد باید به دندان پزشک مراجعه کند تا دندان پزشک وضعیت لمینت دندان ها را بررسی کند.

تا به اینجای مقاله در مورد این که لمینت دندان چقدر طول می کشد اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. مدت زمان 14 الی 20 روزه یک مدت زمان تقریبی است و برای همه افراد این مدت زمان یکسان نیست. بهتر است قبل از مراجعه به دندان پزشک و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی حتما نسبت به سلامت وضعیت دندان های خود اطمینان حاصل کنید.

چه مواردی می تواند بر روی مدت زمان انجام لمینت دندان ها تاثیر بگذارد؟

یک سری از عوامل هستند که تاثیری مستقیم را بر روی مدت زمان انجام لمینت دندان ها می گذارند. از مهم ترین عوامل می توان به وضعیت سلامت دندان ها اشاره کرد. در صورتی که دندان های فرد دارای مشکل باشند برای حل آن ها یک مدت زمان حداقل دو هفته ای نیاز است. دندان پزشک باید نسبت به رفع شدن کامل بیماری دندان اطمینان پیدا کند و سپس شروع به لمینت کردن دندان ها کند.

ساخته شدن قالب دندان ها نیز از دیگر عواملی است که تاثیر به سزایی را در مدت زمان انجام لمینت دندان می گذارد. معمولا به صورت کلی قالب دندان ها باید طی یک هفته الی 10 روز آماده شود اما در برخی مواقع به دلایل مختلفی این کار عملی نیست و حتی بیش تر از 10 روز هم طول می کشد تا این قالب آماده شود.

سرعت عمل دندان پزشک نیز از دیگر مواردی است که بر روی مدت زمان انجام لمینت تاثیر می گذارد. در صورتی که دندان پزشک مهارت لازم و کافی را جهت انجام لمینت دندان داشته باشد این کار در طی مدت زمان کم تری انجام می شود.

به دلیل حساسیتی که دندان دارد انجام لمینت دندان را به دندان پزشکان با تجربه بسپارید. برخی از افراد به کیفیت کار اصلا توجهی ندارند و تنها به مسائل مالی توجه می کنند. سعی کنید قبل از انجام لمینت دندان نسبت به مهارت دندان پزشک در انجام این کار اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری

 در این مقاله در مورد این موضوع که لمینت دندان چقدر طول می کشد صحبت شد. امیدواریم توانسته باشید با خواندن این در خصوص لمینت دندان اطلاعاتی را کسب نمایید. برای هرگونه سوال در خصوص لمینت دندان و کسب اطلاعات تکمیلی تر با ما در ارتباط باشید.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها