2709
به چه علت کودکان بغلی می‌شوند؟

به چه علت کودکان بغلی می‌شوند؟

1401/04/05 بازدید2110

چسباندن کودک به پهلوی شما در تمام طول روز ممکن است سخت باشد درست به اندازه تماشای گریه او هر بار که اتاق را ترک می‌کنید اما مطمئن باشید که چسبندگی در کودکان کاملاً طبیعی است و بخش مهمی از رشد آنهاست. این اضطراب جدایی زمانی اتفاق می‌افتد که کودک متوجه می‌شود که شما در مراقبت از او بهترین هستید. طبیعتاً آن‌ها می‌خواهند شما را در نزدیکی خود نگه دارند. کودک در نهایت از فاز رشد خواهد کرد اما تا زمانی که این اتفاق نیفتد ممکن است تعجب کنید که چگونه با چسبندگی کنار بیایید.

 

چه زمانی و به چه علت کودکان بغلی می‌شوند؟

برخی از والدین ممکن است در اوایل 6 ماهگی یا در اواخر 18 تا 20 ماهگی متوجه شوند که نوزادانشان به آن‌ها بیشتر وابسته است. در طول این دوره رشد کودکان یاد می‌گیرند که در محیط خود رفتار کنند و مطمئن شوند که شخصی برای مراقبت از آن‌ها وجود دارد که این یک گام مهم برای کمک به کودک برای ایجاد دلبستگی با مراقب خود است. اضطراب جدایی زمانی که کودک از نبود شما احساس ناراحتی می‌کند می‌تواند بلافاصله بعد از 9 ماهگی شروع شود. در حالی که اضطراب جدایی نقش مهمی در دلبستگی کودک دارد کودکان همچنین می‌توانند زمانی که با استرس، بلاتکلیفی، تغییر یا خسته یا گرسنه سر و کار دارند دچار چسبندگی یا بغلی شدن شوند. از این گذشته وقتی کودک شما احساس ناراحتی می‌کند منطقی است که به شما مراجعه کند.

چگونه با بغلی شدن کودک کنار بیاییم؟

وقتی میلیون‌ها کار برای انجام دادن دارید و تمام چیزی که کودک می‌خواهد این است که در آغوش شما باشد می‌تواند چالش برانگیز باشد و برای شما یک مشکل. سپردن کودک برای اینکه در آغوش یکی از اعضای خانواده باشد به جای آغوش خود شما لزوماً به آن‌ها کمک نمی‌کند تا از این مرحله عبور کنند. تا زمانی که کودک شما از این مرحله پیشی نگیرد نحوه واکنش شما به چسبندگی برای رشد او بسیار مهم است زیرا به اطلاع‌رسانی مهارت‌های اجتماعی و عاطفی او کمک می‌کند. در زیر چند روش برای مقابله با بغلی شدن کودک ارائه شده است:

کودک خود را نزدیک و دستان خود را آزاد نگه دارید:

اگر کاری دارید و نمی‌دانید باید کودک را کجا بگذارید توصیه می‌شود کودک را روی زمین و کالسکه و صندلی نگذارید و از کرییر و آغوشی مخصوص به کودکان استفاده کنید.

حواس کودک را پرت کنید:

اگر مجبور هستید نوزاد را به پرستار یا افراد آشنا بسپارید مطمئن شوید که کودک شما به خوبی استراحت کرده و از قبل تغذیه شده است تا منتظر آغوش شما نباشد. خداحافظی خود را سریع انجام دهید و به کودک یک وسیله برای حواس پرتی بدهید.

 کودک را ببینید و با او صحبت کنید:

اگر کودک می‌خواهد تمام روز با شما باشد از او بخواهید در جایی بازی کند که بتوانید او را ببینید و با او صحبت کنید. آن‌ها می‌خواهند که توسط شما دیده و آرام شوند.

 اگر به فرزندتان قولی می‌دهید روی قول خود بمانید:

اگر به فرزندتان قول می‌دهید که پس از مدت زمان معینی برمی‌گردید به قول خود وفادار باشید. این ممکن است به این معنی باشد که به کاهش دلبستگی کودک کمک می‌کنید.

 

منبع:

www.thebump.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها