2109
8 نکته برای تزئین اتاق کودک

8 نکته برای تزئین اتاق کودک

1400/09/26 بازدید269

تزیین اتاق خواب کودک کار آسانی نیست. چه نوزاد باشند، چه کودک نوپا یا یک نوجوان باید اتاق آن‌ها را درست کنید تا مطمئن شوید که از فضا راضی هستند و در عین حال آن را کاربردی نگه دارید. ما هشت نکته را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند هنگام تزئین اتاق فرزندتان مسیر درستی را طی کنید.

 

 با فرزند خود صحبت کنید:

قبل از شروع دکوراسیون با کودک خود صحبت کنید و ببینید در اتاقش چه می‌خواهد. در مورد آنچه که آن‌ها می‌خواهند گنجانده شوند ممکن است برای خاص‌تر کردن اتاق داشته باشند، بحث کنید. می‌توانید با نگاه کردن به سایت‌هایی مانند پینترست یا اینستاگرام یک تابلوی‌ ایده ایجاد کنید و هر کدام طرح‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. دادن نظر به فرزندتان به او کمک می‌کند در اتاقش احساس خوبی داشته باشد.

رنگ مناسب انتخاب کنید:

به عنوان نقطه شروع برای پروژه دکوراسیون خود یک رنگ پایه برای اتاق انتخاب کنید. سعی کنید از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید تا ظاهری مطبوع و دلپذیر به اتاق ببخشید. سفید رایج‌ترین انتخاب است، اما تا زمانی که به سراغ چیزی خیلی روشن یا خشن نباشید می‌توانید هر رنگی را انتخاب کنید.

یک تم انتخاب کنید:

هنگامی که رنگ پایه اتاق خود را انتخاب کردید می‌توانید یک تم را انتخاب کنید. این یک حوزه کلیدی است که می‌توانید فرزندتان را در برنامه‌ریزی مشارکت دهید. چیزی را که دوست دارند انتخاب کنید اما سعی کنید از شخصیت‌های خاص دوری کنید زیرا سلیقه‌ها می‌توانند به سرعت تغییر کنند. می‌توانید بخش‌هایی از دیوار خود را مطابق با تم و رنگ اصلی رنگ‌آمیزی کنید.


مبلمان مناسب را انتخاب کنید:

مبلمانی که برای اتاق کودکتان نیاز دارید کاملاً به فضای موجود و سن کودک شما بستگی دارد. از آنجایی که این احتمال گران‌ترین جنبه اتاق خواهد بود برای آینده برنامه‌ریزی کنید. اگر احتمال دارد کودک شما در چند سال آینده جهش رشدی داشته باشد از خرید یک تخت کوچک خودداری کنید. سعی کنید از رنگ‌های ساده که با رنگ پایه همخوانی دارند استفاده کنید.

 فضای ذخیره‌سازی زیادی را اضافه کنید:

اگر فضای محدودی دارید مبلمان چند منظوره یک تکنیک عالی برای صرفه‌جویی در فضا است. جعبه‌های ذخیره‌سازی که به‌ عنوان نشیمن و زیر تخت قرار می‌گیرند به سازماندهی اتاق کمک می‌کنند.


 به تمیزکاری اتاق فکر کنید:

از شلوغی و سطوحی که باعث آشفتگی می‌شوند اجتناب کنید. به یاد داشته باشید شما باید چیز‌ها را جمع‌آوری کنید تا گرد و غبار اطراف آن‌ها را جمع کنید بنابراین قفسه‌های باز همیشه‌ ایده‌آل نیستند.

 

یک فضای مطالعه اضافه کنید:

برای بچه‌های بزرگتر فضای مطالعه برای اتاق خوابشان یک الزام قطعی است. هر چیزی که برای آن‌ها مفید است را در بخشی از اتاق که عاری از هرگونه مزاحمت از جمله فناوری‌هایی مانند کنسول‌های بازی و تلویزیون است اضافه کنید.

اتاق را شلوغ نکنید:

به خصوص در مورد کودکان کوچک‌تر و نوجوانان آن‌ها مستعد تغییر ذهنیت به طور منظم هستند. هنگام تزئین زیاده روی نکنید زیرا در آینده باید آن را تغییر دهید. پیروی از نکات در مورد انتخاب یک رنگ پایه معقول هنگام تزئین مجدد مفید خواهد بود.


نتیجه‌گیری:

تزیین اتاق خواب کودکتان آسان نخواهد بود اما اگر درست انجام دهید ارزشش را دارد. شما مکانی را می‌خواهید که آن‌ها احساس راحتی کنند تا بتوانند زمانی را به بازی و خواب شبانه بگذرانند.

 

منبع:

www.residencestyle.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها