2109
۵ اشتباهی که در تزئین اولین آپارتمان خود نباید انجام دهید

۵ اشتباهی که در تزئین اولین آپارتمان خود نباید انجام دهید

1400/05/21 بازدید967

نقل مکان به آپارتمان جدید شما یک اتفاق بزرگ است. در میان همه هیجان‌ها تهیه هر آنچه در یک خانه جدید نیاز دارید وسوسه انگیز است به خصوص اگر آپارتمان فاقد وسایل اساسی باشد. به هر حال شما به جایی برای نشستن، خوابیدن و غذا خوردن نیاز دارید. هرچند طراحی داخلی عالی در یک لحظه اتفاق نمی‌افتد.

 

۱- خرید یکباره همه مبلمان:

کاملاً قابل درک است که شما می‌خواهید آن را در اسرع وقت پر کنید. با این حال مسابقه دادن برای خرید یکباره مبلمان زیاد می‌تواند یک اشتباه بزرگ و یک اشتباه‌ گران قیمت باشد. بهترین کار این است که لیستی از موارد اصلی مورد نیاز خود تهیه کنید و آن‌ها را به ترتیب خریداری کنید. اگر به شدت به مبل نیاز دارید مطمئناً آن را تهیه کنید. اما میز قهوه، میز‌های کنار، صندلی‌ها و سایر موارد را همزمان خریداری نکنید. مدتی را به جستجوی قطعات مناسب اختصاص دهید و خرید‌ها را همانطور که برای بودجه شما منطقی است انجام دهید.

۲- پر کردن فضا خیلی سریع:

عجله در کار‌ها می‌تواند موجب پشیمانی شود. این فقط در مورد مبلمان نیست. تزئین یک اتاق کمی شبیه کنار هم قرار دادن یک پازل است. هر قطعه به شکلی به هم متصل می‌شود که ممکن است هنگام شروع کار مشخص نباشد. بهترین راه برای مقابله با این مسئله تهیه یک طرح تزئین قبل از شروع کار است. به این ترتیب می‌توانید قبل از صرف هرگونه هزینه تمام قطعات پازل را کنار هم قرار دهید. می‌توانید بفهمید که به چه مبلی نیاز دارید، چه نوع فرشی با آن مبلمان هماهنگی دارد و به چه میزان روشنایی نیاز دارید.  این موضوع به شما کمک می‌کند تا میزان هزینه خود را تعیین کنید و اینکه کدام یک از موارد باید اولویت داشته باشند.

۳- خرید کلیه لوازم جانبی در همان مکان:

یکی از قوانین اساسی تزئین این است که شما نباید همه چیز را در یک مکان قرار دهید. نه مبلمان و نه لوازم جانبی. هر اتاق باید به نظر برسد که به مرور زمان توسعه یافته است و وقتی همه چیز در یک فروشگاه خریداری می‌شود این عملاً غیرممکن است. همچنین وقتی همه چیز از یک فروشگاه باشد، واقعاً سبک شما را نشان نمی‌دهد و فقط سبک مدیر فروشگاه را نشان می‌دهد. لوازم جانبی همان چیزی است که باعث می‌شود یک خانه شخصی شود. شاید یک قطعه هنری چیزی باشد که هنگام سفر با خانواده در سفر پیدا کرده‌اید یا شاید کمی تیزبینی چیزی باشد که شما در حالی که با یکی از دوستانتان در حال عتیقه فروشی هستید خریداری کرده‌اید.

۴- خرید اقلام ارزان:

اکثر افراد وقتی به اولین آپارتمان خود نقل مکان می‌کنند بودجه خوبی دارند و به دنبال‌گران‌ترین وسایل خانه هستند. مطمئناً روش‌هایی برای تزئین و خرید ارزان وجود دارد. با این حال حتی وقتی بودجه دارید، هنوز باید به کیفیت ویژه برای قطعات اصلی فکر کنید. فقط به این دلیل که اولین خانه شماست و به این معنی نیست که نباید چیز‌هایی را با در نظر گرفتن طول عمر خریداری کنید. وقتی نوبت به خرید مبل می‌رسد همیشه باید مبلمان با بهترین کیفیت را تهیه کنید که توانایی خرید آن را دارید. هنگامی که چیز‌هایی را خریداری می‌کنید که بی‌کیفیت هستند اجتناب ناپذیر است که در آینده‌ای نه چندان دور تعویض شوند. همیشه درمورد بودجه خود محتاط باشید و فقط به خاطر خرج کردن بیش از حد هزینه نکنید.

۵- خرید اقلام عمومی:

بسیاری از واحد‌های اجاره‌ای در مورد نوع تغییراتی که می‌توانید ایجاد کنید محدودیت دارند. در نتیجه بسیاری از مردم تزئینات را به روشی که واقعاً دوست دارند انجام نمی‌دهند. خوشبختانه یک سری کار‌ها وجود دارد که شما هنوز هم می‌توانید یک واحد اجاره‌ای را به صورت غیر دائمی متعلق به خودتان کنید. در صورت امکان پنجره، وسایل روشنایی و سخت‌افزار موجود را خاموش کنید. فرش‌ها را روی زمین بی‌اندازید. در صورت تایید صاحبخانه همه دیوار‌ها، روکش‌ها و در‌ها را نقاشی کنید. صرفاً به دلیل اجاره دادن نیازی به زندگی در یک آپارتمان عمومی و نامرتب نیست.

منبع: www.thespruce.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16248 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11526 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2639 بازدید