2109
آیا می‌توانم در دوران بارداری‌مانیکور کنم؟

آیا می‌توانم در دوران بارداری‌مانیکور کنم؟

1400/09/25 بازدید650

در دوران بارداری بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با زیبایی وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کرد، مانند درمان‌هایی که با استفاده از مواد خاص و انجام سوراخ‌کاری انجام می‌شود. ‌مانیکور معمولاً شامل انواع مختلفی از مواد شیمیایی است. بنابراین طبیعی است که افراد باردار نگران باشند که‌مانیکور نیز ممنوع است. انجام‌مانیکور (و پدیکور) به طور کلی در دوران بارداری ایمن است. چه به دنبال نوازش و چه به دنبال کمک برای کوتاه کردن ناخن باشید، باید بتوانید بدون نگرانی از‌مانیکور خود لذت ببرید. مطمئن شوید که سالن ناخنی که به آن می‌روید با دستورالعمل‌های اولیه تمیزی مطابقت دارد، تهویه خوبی دارد.

 

آیا مانیکور برای نوزاد بی‌خطر است؟

انجام‌مانیکور در دوران بارداری برای شما و کودکتان بی‌خطر است، مشروط بر اینکه به یک سالن تمیز و دارای تهویه مناسب که از محصولات ایمن و غیر سمی استفاده می‌کند بروید. خطر اصلی قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی (که در سالن‌های ناخن بجز در شرایط شدید بعید است) و عفونت است.

برای انتخاب‌مانیکور چه نکته‌ای را رعایت کنیم؟

 تهویه سالن را بررسی کنید:

سیستم تهویه مهم است زیرا اگر مواد شیمیایی دیگری برای مشتریان دیگر استفاده می‌شود ممکن است آن‌ها را استنشاق کنید. یک سیستم هوای خوب از این امر جلوگیری می‌کند و مطمئن می‌شود که تازه‌ترین هوای ممکن را خواهید داشت. برخی از افراد در دوران بارداری حس بویایی شدیدی را تجربه می‌کنند که می‌تواند باعث تهوع، سردرد یا سرگیجه در مواجهه با بو‌های شدید شود. پنجره‌های باز، میزهای‌مانیکور با تهویه داخلی (به سمت بیرون) و سیستم‌های خاص برای بیرون کشیدن گرد و غبار و بخارات بهترین هستند. پخش کردن بو‌های قوی مرتبط با برخی از محصولاتی است که معمولاً در سالن‌های ناخن استفاده می‌شود. برخی از افراد در دوران بارداری حس بویایی شدیدی را تجربه می‌کنند که می‌تواند باعث تهوع، سردرد یا سرگیجه در مواجهه با بو‌های شدید شود. مداخلاتی که تهویه ایمن ارائه نمی‌دهند شامل فن‌های کوچک رومیزی، تصفیه‌کننده‌های هوا و تنظیمات در سیستم تهویه است که صرفاً هوا را بازیافت می‌کند. پنجره‌های باز، میزهای‌مانیکور با تهویه داخلی (به سمت بیرون) و سیستم‌های خاص برای بیرون کشیدن گرد و غبار و بخارات بهترین هستند.

 اطمینان حاصل کنید که همه چیز تمیز است:

ابزار‌ها یا نواحی سطحی که به درستی تمیز نشده‌اند خطر عفونت دارند. همچنین اگر پوست شما بریده شود احتمال بروز عفونت نیز بیشتربوده بنابراین بهتر است اگر زخمی روی دست یا پای خود دارید تا زمان بهبودی از درمان خودداری کنید. در صورت تمایل می‌توانید وسایل خود مانند قیچی ناخن یا سوهان را نیز به همراه داشته باشید.

 به آن‌ها بگویید که باردار هستید:

مطمئن شوید تا متخصصی که به شما‌مانیکور، پدیکور یا ماساژ را پیشنهاد می‌کند از بارداری شما آگاه بوده است. از‌مانیکوریست خود بخواهید که فقط از درمان‌های ایمن بارداری، لوسیون‌ها، اسکراب‌ها و پولیش‌ها استفاده کند.

 

نتیجه‌گیری:

انجام‌مانیکور فعالیتی است که افراد باردار می‌توانند با خیال راحت از آن لذت ببرند. افراد باردار باید از همان دستورالعمل‌های ایمنی پیروی کنند که هر فردی که به سالن ناخن می‌رود باید از آن استفاده کند تا از عفونت و سایر خطرات احتمالی جلوگیری کند. این‌ها فقط شامل رفتن به یک سالن تمیز و دارای تهویه خوب و استفاده از یک پولیش غیر سمی هستند.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها