2109
آیا می‌توانم در دوران بارداری آمینو اسید مصرف کنم؟

آیا می‌توانم در دوران بارداری آمینو اسید مصرف کنم؟

1401/06/28 بازدید2294

در واقع مصرف مکمل‌های اسید آمینه در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. تحقیقات کافی برای تأیید ایمنی آن‌ها انجام نشده است. توجه به این نکته مهم است که مکمل‌ها توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نمی‌شوند بنابراین این خطر وجود دارد که ترکیباتی در مکمل‌های اسید آمینه غیر از آنچه روی برچسب است وجود داشته باشد. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید که چرا باید برای تأمین نیاز‌های اسید آمینه خود از منابع غذایی استفاده کنید.

 

آمینو اسید چیست؟

آمینو اسید‌ها اجزای سازنده پروتئین هستند. بدن شما پروتئین‌هایی را که می‌خورید به اسید‌های آمینه تجزیه می‌کند تا به سلول‌های شما برسند. در دوران بارداری همین فرآیند اسید‌های آمینه را به کودک در حال رشد شما می‌رساند که برای کمک به شکل‌گیری استخوان‌ها، غضروف‌ها، ماهیچه‌ها و پوست نیاز دارند. نیاز به اسید‌های آمینه ترئونین، لیزین، ایزولوسین و تریپتوفان در دوران بارداری بیشتر است و با پیشرفت بارداری همچنان افزایش می‌یابد. اگر گیاه خوار هستید آگاهی از اسید‌های آمینه موجود در غذا‌های گیاهی و اطمینان از مصرف کامل آن می‌تواند به شما در رفع نیاز‌های غذایی بدن کمک کند. کسانی که محصولات گوشتی را محدود می‌کنند باید مراقب ترکیب رژیم غذایی خود باشند.

آیا مصرف آمینو اسید‌ها در دوران بارداری بی‌خطر است؟

بهتر است در دوران بارداری از مصرف آمینو اسید‌ها خودداری کنید. تحقیقات کافی برای تأیید ایمن بودن آن‌ها انجام نشده است. تحقیقات محدودی که در مورد استفاده از آن‌ها در دوران بارداری بررسی شده است نگرانی‌هایی را در مورد چگونگی تأثیر اسید‌های آمینه بر رشد جنین و جفت نشان می‌دهد. علاوه بر این مکمل‌ها مقادیر بسیار متمرکزتری از اسید‌های آمینه را نسبت به غذا به بدن شما می‌رسانند و ما نمی‌دانیم که چگونه می‌تواند بر بارداری شما تأثیر بگذارد.

اگر قبل از بارداری آمینو اسید مصرف کنیم چه می‌شود؟

اگر قبل از اینکه متوجه بارداری خود شوید آمینو اسید مصرف می‌کردید نگران نباشید. بعید است که شما آسیبی به کودکتان وارد کرده باشید. فقط مصرف آمینو اسید‌ها را متوقف کنید و با هر وعده غذایی و میان وعده غذا‌های غنی از پروتئین مانند لوبیا، آجیل، توفو، ماست، تخم مرغ، پنیر، گوشت و ماهی را مصرف کنید.

چرا نباید در دوران بارداری آمینو اسید مصرف کنید؟

بهتر است از مصرف آمینو اسید‌ها در دوران بارداری خودداری کنید زیرا ما به اندازه کافی در مورد اینکه چگونه ممکن است بر جنین شما تأثیر بگذارد نمی‌دانیم. مطالعات حیوانی ارتباط بین مکمل‌های آمینو اسید‌ها و وزن بارداری را نشان داده‌اند.

اسید‌های آمینه در دوران بارداری چه خطراتی دارد؟

غلظت بسیاری دارند:

برچسب‌ها ممکن است لزوماً با آنچه در هر کپسول وجود دارد مطابقت نداشته باشند و اگر نمی‌دانید چه مقدار مصرف می‌کنید از پزشک خود بپرسید و سرخود آن را نخورید.

ممکن است حاوی مواد ناشناخته باشد:

هنگام خرید آمینو اسید‌ها ممکن است مواد دیگری در آن‌ها وجود داشته باشد که روی برچسب آن‌ها وجود ندارد. این مهم است که بدانید در حالی که جریان خون خود را با یک نوزاد در حال رشد به اشتراک می‌گذارید چه چیزی به بدن خود وارد می‌کنید. هنگام مصرف مکمل‌های کنترل نشده می‌توانید موادی را بخورید که برای شما یا جنین شما خطرناک هستند.

چه زمانی می‌توان مجدد از آمینو اسید استفاده کرد؟

تحقیقات در مورد ایمنی مصرف مکمل‌های اسید آمینه در دوران شیردهی وجود ندارد. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید غذا‌های غنی از پروتئین و آمینو اسید‌ها را در طول دوره پس از زایمان به اندازه کافی مصرف کنید با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند به شما در ایجاد یک برنامه غذایی برای قوی و سالم نگه داشتن شما و کودکتان کمک کنند.

چه جایگزین‌هایی برای آمینو اسید وجود دارد؟

گوشت:

خوردن گوشت بیشتر راهی مطمئن برای افزودن پروتئین به رژیم غذایی شماست. چه گوشت قرمز، چه مرغ یا ماهی یا پروتئین حیوانی باشد بیشترین اسید آمینه را به شما می‌دهد. گوشت بخش مهمی از رژیم غذایی بارداری است و ماهی بسیار توصیه می‌شود.

تخم مرغ:

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است که می‌توان از آن در بسیاری از دستور العمل‌های مختلف لذت برد. اگر گوشت نمی‌خورید اضافه کردن تخم مرغ بیشتر به رژیم غذایی می‌تواند به افزایش مصرف پروتئین شما کمک کند.

آجیل و لوبیا:

آجیل و لوبیا چربی‌های اشباع نشده و پروتئین را تأمین می‌کنند. اگر بتوانید آن‌ها را به خوبی هضم کنید انتخاب خوبی هستند اما به ویژه برای افراد بارداری که از رژیم غذایی گیاهی یا رژیم غذایی عمدتاً گیاهی پیروی می‌کنند مفید هستند.

نتیجه‌گیری:

اسید‌های آمینه می‌توانند به افزودن پروتئین به رژیم غذایی شما کمک کنند. اگرچه در دوران بارداری به پروتئین بیشتری نیاز دارید اما مصرف مکمل‌های اسید آمینه توصیه نمی‌شود. ما به اندازه کافی نمی‌دانیم که چگونه آن‌ها می‌توانند بر کودک شما تأثیر بگذارند. در عوض غذا‌های غنی از پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و اگر در مورد دریافت پروتئین کافی در دوران بارداری یا شیردهی نگرانی دارید با پزشک خود صحبت کنید.

 

منبع:
www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16322 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2665 بازدید