2109
آیا می‌توانم در دوران بارداری بوتاکس تزریق کنم؟

آیا می‌توانم در دوران بارداری بوتاکس تزریق کنم؟

1400/07/15 بازدید7433

از لحظه‌ای که متوجه می‌شوید باردار هستید دیگر همه چیز به خواسته‌های شما مربوط نمی‌شود. شما باید در نظر بگیرید که چه چیزی برای کودک شما بهتر است. مانند هر دارویی خطرات مربوط به بوتاکس وجود دارد. اینها می‌توانند از ناراحتی‌های خفیف مانند خشکی دهان، درد در ناحیه خفیف، خستگی یا سردرد گرفته تا علائم شدیدتر مانند اختلالات بینایی یا حتی واکنش‌های آلرژیک تهدید کننده زندگی را شامل شود. بنابراین حتی اگر باردار نیستید حتماً قبل از استفاده از بوتاکس با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که همه خطرات احتمالی را مرور کرده‌اید.

چرا نباید در دوران بارداری از بوتاکس استفاده کنید؟

با توجه به اینکه مزایای بوتاکس ضد چین و چروک و صاف کننده پوست بوده برای کودک مضرر و بهتر است آن را انجام ندهید.

خطرات استفاده از بوتاکس در دوران بارداری چه قدر است؟

اکثر متخصصان پوست توصیه می‌کنند از تزریق بوتاکس در دوران بارداری خودداری کنید.  از آنجایی که هیچ تضمینی وجود ندارد که استفاده از بوتاکس در دوران بارداری یا شیردهی بی‌خطر باشد بهتر است از ایمنی برخوردار باشید و ریسک نکنید.

اگر بعد از تزریق بوتاکس باردار شویم چه می‌شود؟

مطالعات روی زنان باردار انجام شده است که بوتاکس تزریق کرده‌اند. در حالی که هنوز متوجه نشده بودند که باردار هستند و هیچ اثر نامطلوبی گزارش نشده است. احتمالاً نوزاد متولد نشده شما تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. با این وجود در مورد آن حتماً با پزشک خود صحبت کنید.

چه زمانی می‌توانم مجدد بوتاکس کنم؟

مشخص نیست که آیا بوتاکس بر شیر مادر تأثیر می‌گذارد یا خیر. استفاده از بوتاکس هنگامی که دیگر باردار یا شیرده نیستید بی‌خطر است.

به جای استفاده از بوتاکس چه راه‌های دیگری وجود دارد؟

برخی از ترکیبات مراقبت از پوست دارای خواص ضد پیری هستند که می‌توانید در دوران بارداری از آنها استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری:

در حالی که بهتر است کودک متولد نشده خود را ایمن نگه دارید اما نباید کاملاً تسلیم خطوط ریز و چین و چروک شوید. همچنین می‌توانید با پزشک یا متخصص پوست خود در مورد سایر گزینه‌هایی که ممکن است برای شما در دوران بارداری یا شیردهی مناسب باشد صحبت کنید.

 

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8312 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5996 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15066 بازدید