2109
آیا مصرف قرص در دوران قاعدگی خوب است؟

آیا مصرف قرص در دوران قاعدگی خوب است؟

1400/03/03 بازدید3340

زنانی که قرص مصرف می کنند می توانند چرخه های قاعدگی خود را دستکاری یا سرکوب کنند تا خونریزی کمتری داشته باشند یا از خونریزی در زمان های مهم یا ناخوشایند جلوگیری کنند. اما بهتر است برای تهیه طرحی متناسب با خود با پزشک مشورت کنید و مراقب هرگونه عوارض جانبی باشید.

مصرف قرص چه تاثیری در چرخه قاعدگی دارد؟

گرچه ممکن است خونریزی ترک یک دوره باشد اما ارتباط فیزیولوژیکی کمی با قاعدگی دارد و ممکن است سبک تر، کوتاهتر و دردناک تر باشد.

 

توقف قاعدگی چگونه به وجود می آید؟

بیشتر مطالعات نشان می دهد که این عمل توسط بیماران به خوبی پذیرفته شده است. یک چرخه 84 روزه معمولاً توصیه می شود که چهار بار خونریزی در سال را مجاز می کند. این برنامه خطر هیپرپلازی آندومتر و ضخیم شدن غیرطبیعی پوشش رحم را که به عنوان یک عامل خطر برای سرطان های آندومتر محسوب می شود به حداقل می رساند. در حالی که متداول ترین روش برای دستکاری چرخه قاعدگی افزایش روزهای استفاده از بارداری خوراکی است.

 

زنانی که از علائم قاعدگی شدید یا دردناک رنج می برند مانند خونریزی شدید یا آندومتریوز چه میکنند؟

دستکاری یا سرکوب قاعدگی همچنین می تواند به زنانی که مبتلا به آندومتریوز، خونریزی شدید یا دوره های دردناک هستند کمک کند تا علائم قاعدگی را به حداقل برسانند. در حال حاضر  حدود 30٪ از زنان فقط به دلیل علائم قبل از قاعدگی چهار روز یا بیشتر در سال دارو مصرف می کنند. کسانی که علائم شدید دارند ممکن است هر روز یک روز در محل کار یا مدرسه غایب باشند. دستکاری قاعدگی یک استراتژی برای کاهش غیبت از کار و مدرسه است و ممکن است در سطح فردی و اجتماعی سودمند باشد.

قاعدگی شدید چه خطری دارد؟

با کنار گذاشتن "قرص های قند" زنان به طور موثری با هورمون های مصنوعی مواجه میشوند. این ممکن است منجر به خطر بیشتر افسردگی، لخته شدن خون یا سرطان های استروژن شود. متأسفانه هنوز هیچ تحقیق در مورد حمایت یا رد این ادعاها انجام نشده است. با این حال شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دستکاری قاعدگی می تواند منجر به بروز بیشتر خونریزی لکه ای یا پیشرفت شود. همچنین تشخیص بارداری برای زنان دشوارتر است. اگرچه هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دستکاری یا سرکوب قاعدگی مضر است، بهتر است آن را با پزشک عمومی یا متخصص زنان و زایمان که میتواند شرایط فردی و عوامل خطر بالقوه شما را ارزیابی کند در میان بگذارید. تحت راهنمایی پزشکی می توانید در مورد سیستمی برای سرکوب قاعدگی خود تصمیم بگیرید. در صورت مشاهده هرگونه عارضه جانبی مانند درد شکم، درد قفسه سینه، خونریزی، تغییرات بینایی یا درد شدید پا با پزشک خود تماس بگیرید.

منبع: theconversation.com

ارسال نظر شما

login captcha

مفید نبود.

آخر نفهمیدم خوبه یا بد

پربازدیدترین ها