2109
تراشه ای برای جلوگیری از بارداری در بیماران صعب و سرطانی

تراشه ای برای جلوگیری از بارداری در بیماران صعب و سرطانی

1393/04/17 بازدید452

 به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، این تراشه که MicroCHIPS نام دارد توسط محققان یک شرکت در شهر لکسینگتون ماساچوست تولید شده است و متخصصان آن در تلاش هستند تا این تراشه را به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برسانند. 


آزمایش های بالینی این تراشه موفقیت آمیز بوده است و هیچ عارضه جانبی تابحال گزارش نشده است. 

این تراشه در یک عمل سرپایی 30 دقیقه ای زیر پوست بیمار قرار می گیرد. ابعاد این تراشه زیرپوستی 20*20*7 میلیمتر است که باعث می شود بیمار تراشه را احساس نکند. 

طول عمر این تراشه 16 سال است و یکی از مهمترین مزیت های آن امکان فعال و غیر فعال کردن تراشه است. زمانی که تراشه توسط بیمار فعال (ON) می شود، روزانه حدود 30 میلی گرم داروی پیشگیری از بارداری ˈlevonorgestrelˈ در بدن ترشح می شود و زمانی که تمایل به مادر شدن وجود داشته باشد، فقط کافی است تراشه را با استفاده از یک کنترل مخصوص غیر فعال کند. 

محققان در تلاشند تا این روش را جایگزین روش های سنتی جلوگیری از بارداری در بیماران کنند. 

در صورت تایید سازمان غذا و داروی آمریکا، این تراشه در سال 2018 برای استفاده عموم وارد بازار می شود.

کنترل بارداری در بانوانی که از بیماری های خاصی چون سرطان و برخی بیماری های ژنتیکی رنج می برند حایز اهمیت است.

بسیاری از این مادران در دوران درمان، بخصوص شیمی درمانی باردار می شوند. بارداری ناخواسته برای مادران بیمار باعث افزایش دغدغه آنان می شود و در اغلب موارد منجر به تولد نوزاد نارس می شود. 

اکثر نوزادانی که از مادران بیمار تحت درمان متولد می شوند، بهره هوشی مناسبی ندارند و نسبت به هم سن و سالان خود بسیار ضعیف و رنجور هستند. ارگان های مختلف بدن این کودکان در دوران جنینی به خوبی شکل نگرفته است و باعث درد و رنج فرزندان و والدین آنها در تمام دوران زندگی می شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها