2109
انقلابی در کنترل بارداری: تراشه زیرپوستی و یک کنترل

انقلابی در کنترل بارداری: تراشه زیرپوستی و یک کنترل

1396/04/31 بازدید2120

پیشگیری از بارداری ناخواسته یا درواقع امکان برنامه‌ریزی برای بارداری و استفاده از شیوه‌های متعدد برای حل این مسئله، یکی از دغدغه‌های مهم برای زوجین است، شیوه‌هایی که برخی از آن‌ها پردردسر بوده و کارایی لازم را هم ندارند.
حالا فکر کنید بتوانید برای سال‌ها از این دغدغه نجات پیدا کنید و با تراشه کوچکی که زیرپوست شما کاشته می‌شود، بارداری را کنترل کنید. تراشه‌ای که با دستگاه کنترل، روشن و خاموش می‌شود و مطمئن هم هست. شبیه فیلم‌های علمی تخیلی است؟ نه! این دستگاه شاید به همین زودی برای استفاده در دسترس همه قرار بگیرد.
به‌تازگی یک شرکت تحقیقاتی در ایالت ماساچوست دستگاهی برای پیشگیری از بارداری ساخته که به زنان اجازه می‌دهد باروری خود را به روشی جدید کنترل کنند. این دستگاه یک ریموت کوچک است که به زنان این امکان را می‌دهد تا کنترل میزان هورمون جلوگیری از بارداری را داشته باشند.
بر اساس یافته‌های بیل گیتس و همسرش ملیندا و شرکت سازنده MicroCHIPS ، تراشه بی‌سیم کوچکی که درون بدن زنان قرار می‌گیرد، تا 16 سال به آن‌ها اجازه می‌دهد میزان لوونورژسترول را که یک هورمون موثر در پیشگیری از بارداری است کنترل کرده و مانع از بارداری شوند.
رابرت فرا رئیس این شرکت در گفت‌وگو با بی.بی.سی اعلام کرده است: «قابلیت روشن و خاموش کردن این دستگاه یک فاکتور کاملا متقاعدکننده برای افرادی است که برای تشکیل خانواده خود برنامه‌ریزی دارند».
این تراشه یک و نیم سانتی در زیرپوست کفل، شکم یا بازوی بالایی قرار می‌گیرد و هر زمان که خانمی آمادگی بارداری داشته باشد، توسط یک ریموت خاموش می‌شود. اصلا هم نگران نباشید، بر اساس گفته رابرت فرا، ارتباط با این دستگاه تنها باید در فاصله تماس پوستی میسر باشد و کسی از راه دور قادر به کنترل آن نخواهد بود.

این تراشه کوچک هم‌اکنون در مراحل آزمایشی است و تیم مطالعه کننده در حال کار روی بالا بردن امنیت و جلوگیری از سوءاستفاده از آن است.
بنابر گفته‌های شرکت سازنده، اگر آزمایش‌های بالینی این تراشه در ایالات‌متحده آمریکا موفقیت‌آمیز باشد، این اختراع در سال 2018 قابل‌عرضه گسترده خواهد بود. این تراشه در آینده‌ای نزدیک برای تائید به سازمان غذا و داروی آمریکا FDA ارائه خواهد شد.

 

ارسال نظر شما

login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16121 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11458 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2434 بازدید