2109
مُسکن شانس زندگی بیماران سرطانی را افزایش می دهد

مُسکن شانس زندگی بیماران سرطانی را افزایش می دهد

1397/11/09 بازدید142
نی نی سایت: محققان می گویند مصرف مرتب مُسکن‌هایی مثل آسپرین و ایبوپروفن می‌تواند طول زندگی بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن را بین ۲۵ تا ۷۸ درصد افزایش دهد.

به گفته پژوهشگران یک سوم بیماران مبتلا به سرطان های سر و گردن دارای ژن خاص جهش یافته ای است که به PIK3CA مشهور است که البته در سرطان های دیگر هم پیدا می شود.

بیش از ۳۰ منطقه در سر و گردن وجود دارد که می تواند دچار سرطان شود که دهان و گلو دو مورد از آن هاست
محققان دانشگاه سانفرانسیسکوی کالیفرنیا با بررسی نرخ ابتلا و شناسایی مردم در مدت ۵ سال، متوجه شدند مصرف مرتب ضدالتهاب های غیر استروئیدی مثل آسپرین و ایبوپروفن می تواند شانس زندگی طولانی تر بیش از یک سوم بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن را افزایش دهد.

تاثیر مسکن ها بر سرطان سر و گردن

مسکن های NSAID مثل آسپرین وایبوپروفن از دسته داروهایی هستند که درد و التهاب را کاهش می دهند و محققان احتمال می دهند که این داروها با کاهش تولید مولکول التهابی به نام «پروستاگلاندین E2 » جلوگیری می‌کنند.

این پژوهشگران با بررسی ۲۶۶ بیمار مبتلا به نوعی سرطان سر و گردن که تومورهایشان بعد از جراحی از بدنشا ن خارج شده بود، متوجه شدند بیمارانی که به طور منظم و به مدت حداقل ۶ ماه از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند آسپرین و ایبوپروفن استفاده می‌کنند، شانس زنده ماندن شان تا ۵ سال افزایش (۲۵ تا ۷۸ درصد) می یابد.

با وجود نتایج به دست آمده از این مطالعه، محققان تاکید می کنند نیاز به تکرار این مطالعه در دوره های آزمایشی بیشتر وجود دارد.

منبع: MailOnline

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
7950 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5702 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15043 بازدید