2109
تولید داخلی واکسن سرطان دهانه رحم

تولید داخلی واکسن سرطان دهانه رحم

1398/06/03 بازدید228
رئیس کنترل سرطان وزرات بهداشت اعلام کرد «در حال حاضر مراحل تولید واکسن HPV و کارآزمایی بالینی آن برای اثربخشی نمونه داخلی در حال انجام است و در صورت موافقت کمیته واکسیناسیون و بهبود شرایط برای تشخیص زودهنگام سرطان دهانه رحم ظرف یک تا دو سال آینده، نمونه ایرانی این واکسن به شبکه واکسیناسیون کشوری با قیمتی ارزان‌تر اضافه خواهد شد.»
این خبر امیدبخش می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را از طریق واکسن تا حدود زیادی کاهش دهد. دکتر علی قنبری با اشاره به تلاش بسیار برای تولید واکسن HPV در داخل اشاره کرد « اقدامات مثبتی در حوزه شناسایی سرطان دهانه رحم انجام شده که یکی از آنها افزایش آگاهی عمومی است. به این معنا که عوامل خطر سرطان دهانه رحم که مهمترین آن ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است در افراد شناسایی و اقدام لازم و فوری برای کنترل آن انجام شود. 
واقعیت این است که تشخیص زودهنگام سرطان دهانه رحم با تست و آزمایش دقیق HPV میتواند اثربخش باشد و به همین دلیل رئیس کنترل سرطان وزارت بهداشت اعلام کرد تست دقیقتر HPV به صورت پایلوت در کشور در دست اقدام است و قرار است 50 هزار نفر از افراد تحت پوشش هر دانشگاه علوم پزشکی از روش تشخیص زودهنگام تست HPV استفاده شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها